Thomas Cook chce więcej zarabiać na hotelach

Facebook

Trzysta własnych obiektów i ponad 30-procentowy udział w obrotach – to cel, który w najbliższych latach chce osiągnąć szef działu hotele i kurorty u Thomasa Cooka

Ingo Burmester, który przez wiele lat związany był z TUI, rozpoczął pracę w Thomasie Cooku w maju 2017 roku jako dyrektor działu hoteli i kurortów. Związane jest to z planami rozwoju sieci własnych obiektów noclegowych tego koncernu – informuje portal branżowy fvw.

– Moim celem jest przekroczyć 30-procentowy udział w obrocie – mówi Burmester. W perspektywie średnioterminowej liczba hoteli ma zwiększyć się z obecnych 170 do 300. Ważną rolę w realizacji tej strategii odgrywać będzie współpraca z firmą LMEY, z którą Thomas Cook ma stworzyć wspólny fundusz zajmujący się inwestycjami. LMEY to przedsiębiorstwo doświadczone w budowaniu i remontowaniu nieruchomości, Thomas Cook jest zaś ekspertem od zarządzania i sprzedaży. Koncern wniesie do grupy dwa hotele, których nazwy na razie nie zdradza. LMEY wprowadzi trzy kluby Aldiana. Łączna wartość wszystkich pięciu hoteli to 170 milionów euro. Celem grupy jest utworzenie 40 obiektów o łącznej wartości miliarda euro. Działać będą pod markami Aldiana, Sunwing, Sunprime, Casa Cook i Sentido. Sieci Smartline i Sunconnect mają być rozwijane później.

Dzięki współpracy z LMEY koncern będzie mógł inwestować, nie obciążając przy tym za bardzo wyniku finansowego. Nowy podmiot ma też pozyskiwać zewnętrznych partnerów. Według Burmestera zachętą dla nich będzie to, że firma potrafi z zyskiem zarządzać hotelami i dysponuje dużą siłą sprzedażową. Fundusz będzie nie tylko budował nowe kurorty, lecz także przejmie i wyremontuje te już istniejące. Zwrot z inwestycji ma być dwucyfrowy, a wynik operacyjny brutto powinien wzrosnąć z 20 do 35 procent – przekonuje dyrektor.

By plan się udał, touroperatorzy należący do koncernu muszą bardziej skupić się na wypełnieniu miejsc w tych hotelach. Na razie nie wszystkie obiekty są sprzedawane tylko przez Thomasa Cooka. Wskaźnik wyłączności wynosi nieco ponad 70 procent, ale Burmester chce go podnieść na najważniejszych rynkach do 100 procent. Zdaniem nowego dyrektora potrzebna jest do tego zmiana w sposobie prowadzenia kampanii reklamowych. – Każdy przekaz marketingowy musi odnosić się do naszych marek hotelowych – mówi.

Sentido i Casa Cook (ta sieć obejmuje tylko dwa obiekty) są już dobrze rozpoznawalne w Niemczech, ale Sunwing i Sunprime, sprzedawane głównie na rynkach Europy Północnej, nie notują tam zbyt dobrych wyników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Minister zdrowia: Ferie spędzamy w domu

Nasze stanowisko jest bezwzględne: ferie spędzamy w domu. To jest jedyna broń, która nas ...

LOT odwołuje rejsy do końca maja

Z powodu „niestabilnej sytuacji na międzynarodowych rynkach lotniczych” i „licznych obostrzeń związanych z przemieszczaniem ...

Betlej: Touroperatorzy w gęstniejącej mgle

Choć ten rok w turystyce wyjazdowej zapowiada się bardzo interesująco, o przebiegu sprzedaży ofert ...

Turcja: Prokurator za wyrzucenie klientów Cooka z hotelu

Turecki resort turystyki podał, że hotelarze, którzy zażądają pieniędzy od klientów brytyjskiego Cooka lub ...

Betlej: Kiedy tanie linie hamują, touroperatorzy zyskują

Tanie linie lotnicze wyrzuciły niektóre kierunki z zimowej siatki połączeń realizowanych z Polski. To ...

Google oferuje wycieczki i atrakcje turystyczne

Użytkownicy nadal potrzebują rozwiązań, które pozwolą w jednym miejscu przeglądać atrakcje turystyczne odwiedzanych miejsc, ...