EasyJet Holidays: Agenci mogą grać ceną

Fot. AFP

EasyJet Holidays rozpoczął współpracę z siecią agencyjną. Brytyjski touroperator zapowiedział, że ceny oferowane przez jego stronę internetową i biura agencyjne będą różne, ale te ostatnie mogą zdecydować, za ile sprzedadzą ofertę.

Prezes EasyJet Holidays, touroperatora powołanego przez linię lotniczą easyJet, Garry Wilson, tłumaczy w rozmowie z brytyjskim portalem branży turystycznej Travel Weekly, że ceny ofert sprzedawanych przez jego stronę i agentów nie będą identyczne. Mimo to ma nadzieję, że dzięki agentom firma pozyska kolejnych klientów. Organizator rozpoczął współpracę z zewnętrzną siecią dystrybucji w połowie sierpnia.

Wilson potwierdza, że agenci otrzymają wynagrodzenie za sprzedaż wycieczek, ale jeśli będą chcieli, będą mogli sami „grać swoją prowizją”, by poprawić konkurencyjność. – Zaproponowaliśmy wyższą prowizję, ale bez zrównywania cen – mówi. W praktyce oznacza to, że agent może zrezygnować z części zarobku, żeby wykorzystać tanią ofertę choćby do celów promocyjnych.

CZYTAJ TEŻ: EasyJet zamyka bazy i zwalnia pracowników

Zdaniem prezesa to mało prawdopodobne, że ci sami klienci będą rezerwować wyjazdy bezpośrednio w easyJet Holidays i u agentów. To oznacza, że doradcy nie będą musieli obniżać cen, by przekonać turystów do zarezerwowania wyjazdów u nich.

EasyJet Holidays chce pozyskać klientów nie tylko dzięki współpracy z zewnętrzną siecią dystrybucji, ale też poprzez atrakcyjne ceny, dobry produkt, możliwość zabrania 23 kg bagażu i niską zaliczkę wynoszącą 60 funtów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Senator Kwiatkowski proponuje odszkodowania dla zamkniętych branż

Masz hotel, wyciąg narciarski lub biuro podróży, które ucierpiały, bo nie mogły działać przez ...

TT Warsaw: Turcja kusi narciarzy

Erciyes Ski Resort, największy ośrodek narciarski w Turcji, pierwszy raz zaprezentował się polskiej publiczności ...

Wizz Air poleci z Warszawy do Bratysławy

Cztery razy w tygodniu – w poniedziałek, środę, piątek i niedzielę – będą odbywały ...

Kto przetrwa wojnę cenową

Ponad 23 tysięcy pokoi hotelowych powstaje w Polsce. Hotelarze z Warszawy i Gdańska już ...

Szarm el-Szejk sprzedaje się coraz lepiej

Do 50-60 procent ma wzrosnąć w nadchodzącym sezonie zimowym obłożenie w hotelach w Szarm ...

Nowy rekord wrocławskiego lotniska

W 2016 roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył 2,4 miliona ludzi, czyli o 100 tysięcy ...