Touroperator uruchamia program szkoleniowy dla ludzi zainteresowanych pracą w obsłudze klientów kupujących on-line. Uczestnicy będą się uczyć zarówno w centrali w Hanowerze, jak i w Berlinie, gdzie swoją siedzibę ma TUI.com.

Nabór już się rozpoczął. Jak wyjaśnia Bettina Gläser-Krahn, kierowniczka działu szkoleń w TUI Deutschland, kandydaci poza tym, że mają chęć poznać tajniki pracy w handlu internetowym (e-commerce), interesują się technologicznymi nowinkami i marketingiem, muszą dobrze znać język angielski i mieć już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe.

Przy tworzeniu nowego programu kształcenia zaangażowani byli pracownicy różnych działów należących do koncernu. Jednym z nich był Michael Masuch, kierownik działu digital commerce dla marek hotelowych Robinson i TUI Magic Life. Jego zdaniem nowy program to nie tylko szansa dla TUI. – Centralnym punktem szkolenia jest sprzedaż przez internet. Stwarza to liczne możliwości zawodowe dla młodych i kreatywnych osób zainteresowanych marketingiem – mówi Masuch.

Oferowane przez touroperatora szkolenie daje jego zdaniem szansę na późniejszą karierę w różnych firmach, także tych niezwiązanych z turystyką. Koncern dostał więc wsparcie od Izby Przemysłowo-Handlowej z Hanoweru.

Na spotkanie informacyjne dla pracodawców, które odbyło się pod koniec stycznia, zgłosiło się 80 firm zainteresowanych ulepszeniem sprzedaży on-line.