Aquilin Schömig i Andreas Neumann, szefowie sieci turystycznych salonów sprzedaży Derpart, mówią, że właściciele biur agencyjnych coraz chętniej odsprzedają biznesy – relacjonuje portal branżowy Touristik Aktuell.

Jak podaje serwis, przedsiębiorcy, którzy przed laty zakładali swoje salony, coraz częściej są już bowiem w wieku emerytalnym, ale nie mogą znaleźć następców do poprowadzenia interesów. W branży coraz trudniej też znaleźć wykwalifikowanych pracowników. Problemem są również nowe, unijne przepisy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz o ochronie danych osobowych. Wymagają one nierzadko zmiany dotychczasowych modeli biznesowych. Zdaniem Schömiga starsi agenci stawiają sobie coraz częściej pytanie, czy powinni jeszcze próbować przystosować się do nowej rzeczywistości.

Obawy agentów to dla firm typu Derpart okazja do powiększenia sieci sprzedaży. Przez ostatnie dwa lata firma przejęła 19 biur, które łącznie generują 67 milionów euro obrotu. Takiego przyrostu liczby salonów sprzedaży firma nie miała od 20 lat.