Brytyjska turystyka wyjazdowa szybsza niż gospodarka

Filip Frydrykiewicz

Przychody z turystyki wyjazdowej w Wielkiej Brytanii wzrosły ponad pięć razy więcej niż tamtejsze PKB – wynika z raportu magazynu branżowego „Travolution”

Skumulowane przychody agentów turystycznych i touroperatorów w Wielkiej Brytanii wzrosły w 2017 roku o prawie 10 procent, do 36,19 miliarda funtów – obliczył magazyn branżowy „Travolution”. Dla porównania, PKB tego kraju było w zeszłym roku o 1,8 procent wyższe niż w roku 2016. W raporcie uwzględniono oficjalne dane publikowane przez rząd. Jest to już siódmy z rzędu rok wzrostu. W 2010 roku branża zanotowała bowiem 14-procentowy spadek – jej wspólny wynik finansowy wyniósł wówczas 21,26 miliarda funtów.

Dane brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego pokazują, że liczba pasażerów wzrosła w zeszłym roku do 286,3 miliona i była o 6,7 procent wyższa niż rok wcześniej.

W raporcie uwzględniono też dane publikowane przez tamtejszy Urząd Statystyczny. Wynika z nich, że w 2017 roku w Wielkiej Brytanii było dwa razy więcej agentów niż touroperatorów – 4205 wobec 1995. Sprzedawcy wyjazdów zatrudniali też trzy razy więcej ludzi niż organizatorzy – 67,67 tysiąca wobec 21,96 tysiąca.

W sektorze agencyjnym połowa pracowników związana jest zawodowo z dużymi firmami zatrudniającymi ponad tysiąc osób. W 2017 roku w Wielkiej Brytanii takich przedsiębiorstw turystycznych było 10, a branża zdominowana była przez mniejsze przedsiębiorstwa (zatrudniające 3745 z 4205 agentów), w których pracowało od 1 do 9 ludzi. Urząd Statystyczny do grupy agencyjnej zalicza jednak także takie koncerny jak Thomas Cook.

W sektorze agencyjnym połowa pracowników związana jest zawodowo z dużymi firmami zatrudniającymi ponad tysiąc osób. W 2017 roku w Wielkiej Brytanii takich przedsiębiorstw turystycznych było 10, a branża zdominowana była przez mniejsze przedsiębiorstwa (zatrudniające 3745 z 4205 agentów), w których pracowało od 1 do 9 ludzi. Urząd Statystyczny do grupy agencyjnej zalicza jednak także takie koncerny, jak Thomas Cook. U touroperatorów liczba pracowników jest porównywalna w firmach różnej wielkości.

Szacunki na 2018 rok już teraz wskazują na 3-procentowy wzrost liczby pracowników w biurach agencyjnych . Ich liczba zwiększy się do prawie 70 tysięcy, głównie dzięki rozwojowi małych firm zatrudniających od 1 do 9 ludzi. W segmencie touroperatorskim zatrudnienie ma się rozwijać we wszystkich kategoriach, poza największą, obejmującą firmy dające pracę od 100 do 999 pracowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sabre tworzy chatbota dla biur podróży

Za pośrednictwem Facebook Messengera pierwsi użytkownicy – klienci biur podróży Travel Solutions International i ...

KE oceniła skutki wdrożenia dyrektywy turystycznej

Komisja Europejska opublikowała pierwszy raport dotyczący dyrektywy o zorganizowanych imprezach turystycznych i powiązanych usługach ...

Google na razie nie chce być agentem

Google jest zadowolony, że użytkownicy z zaufaniem przeglądają jego zasoby w poszukiwaniu wyjazdów. Firma ...

AccorHotels zdradza zachcianki gwiazd

Pod jakimi pseudonimami meldują się w hotelach gwiazdy? Kto potrzebuje specjalnego pokoju do zabiegów ...

Środki unijne na promocję turystyki wiejskiej

Polska Organizacja Turystyczna z powodzeniem aplikowała o środki na promocję praktyk w turystyce na ...

Trzy godziny na zwiedzanie Tadź Mahal

Turyści na zwiedzenie Tadź Mahal w Indiach będą mieli tylko trzy godziny. Ograniczenie będzie ...