Niemieckie TUI rośnie szybciej niż przewidywało

Materiały promocyjne

29 procent udziału ma w niemieckim rynku turystycznym TUI Deutschland. Jeszcze kilka lat temu koncern zapowiadał, że jego celem jest obsłużenie co czwartego turysty wyjeżdżającego z biurem podróży

Kilka lat temu TUI Deutschland planowało, że będzie do niego należała jedna czwarta niemieckiego rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej. Obecnie jego udział sięga już 29 procent – opisuje portal Touristik Aktuell. Dane pochodzą z analizy własnej touroperatora i odnoszą się tylko do działalności niemieckich organizatorów. W statystykach uwzględniono marki TUI, 1-2-Fly, Airtours, L’tur, a także sprzedaż miejsc w samolotach. W zestawieniu nie zostały ujęte natomiast wyniki specjalisty od rejsów wycieczkowych TUI Cruises i działalność TUIfly.

Powodem, dla którego TUI Deutschland tak znacząco poprawił swój udział w rynku, jest m.in. nowy sposób obliczeń prowadzonych przez instytut badawczy GfK. Od początku roku rozliczeniowego 2017/2018 poza danymi z platform rezerwacyjnych GfK uwzględnia też informacje z systemów typu midoffice (do zarządzania sprzedażą), z których korzystają biura agencyjne. Dzięki temu instytutowi łatwiej kontrolować rezerwacje składane przez bezpośrednie systemy touroperatorów. Kolejna zmiana to włączenie do obliczeń danych 2 tysięcy agentów. Do tej pory uwzględniano zaś informacje od 1,5 tysiąca z nich.

W minionych dwóch latach TUI zwiększyło udział w niemieckim rynku także dzięki rozbudowie oferty, zwłaszcza do dalekich krajów, między innymi Stanów Zjednoczonych. Z kolei w krajach średniego zasięgu pojawiły się oferty dla osób z nieco niższym budżetem, sprzedawane głównie przez 1-2-Fly. Marka ta została jednak zlikwidowana z końcem października, a część jej programu przeszła do katalogów TUI Deutschland.

W przyszłości TUI chce dalej skupić się na sprzedaży noclegów we własnych i koncepcyjnych hotelach, między innymi TUI Blue, Sensimar, Robinson i Magic Life.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skrzydła Sukcesu i tort na 30-lecie Itaki

Jestem dumny, że możemy z Itaką współpracować i jestem pewny, że będziemy to biuro ...

Berlińskie lotniska: Rok 2016 był rekordowy

Ponad 32 miliony pasażerów skorzystało w zeszłym roku z lotnisk Schönefeld i Tegel w ...

W Grecji minister każe sprawdzać hotelowe baseny

Po ostatnich utonięciach w basenach hotelowych w Grecji tamtejszy minister turystyki nakazał zaostrzenie kontroli ...

Itaka nie wymaga już podpisu na umowie

Mniejsza liczba podpisów, potwierdzeń i wydruków – od wczoraj w Itace obowiązuje nowy, uproszczony ...

Z fotela prezesa Thomasa Cooka do zarządu Deutsche Bahn

Była prezes niemieckiego Thomasa Cooka, Stefanie Berk, znalazła pracę w Deutsche Bahn. Zasiądzie w ...

Grecy szybko zwiększają przychody z turystyki

O 10,7 procent wzrosły przychody z wydatków turystów w Grecji – wynika z podsumowania ...