System przypomni, by zadzwonić do turysty

Pixabay

W Niemczech ma powstać system wsparcia sprzedaży dla agentów. Program będzie im co rano przypominał, by zadzwonili do tych klientów, którym wcześniej wysłali nowe oferty

Trevotrend, firma specjalizująca się w analizach branży turystycznej, chce stworzyć we współpracy z grupą roboczą „Sprzedawać wycieczki” (Reisen Verkaufen) rozwiązanie, które będzie dodatkowym wsparciem dla sieci agencyjnej – podał portal Touristik Aktuell.

Na początku utworzony został blog „Reisen Verkaufen”, na którym pojawiają się wskazówki i analizy dotyczące pracy agentów. Dalszym etapem ma być budowa systemu, który będzie przypominał agentom, żeby po pewnym czasie odezwać się do klientów i zapytać, czy są zainteresowani wysłanymi ofertami. Jeśli turyści będą się wahać lub z nich zrezygnują, otrzymają automatycznie nowe propozycje. Rozwiązanie ma „uzupełnić lukę między umiejętnością sprzedawania a wiedzą turystyczną”.

Z analizy poprzedzającej prace nad nowym systemem wynika, że w biurach nadal pracuje się głównie z ołówkiem i kartką. Zazwyczaj pracownicy wypełniają typową ankietę, a w najlepszym przypadku korzystają z mało rozbudowanego systemu CRM. Ofert szuka się ręcznie, a o terminach przypomina Outlook. Rzadko pyta się też klientów o wysłane propozycje.

Tymczasem w innych branżach rozwiązania wspierające sprzedaż są na dużo wyższym poziomie zaawansowania. Pracownicy są prowadzeni przez każdy etap procesu dystrybucji, system ustala terminy, zapisuje wyniki i przygotowuje kolejne propozycje. Zdaniem Trevotrend podobne rozwiązanie trzeba więc stworzyć dla turystyki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Złożyli fałszywą reklamację, muszą zapłacić biuru podróży

Prawie 4 tysiące funtów muszą zapłacić Thomasowi Cookowi klienci, którzy złożyli fałszywą reklamację na ...

Trzy problemy greckich hotelarzy

Upadek Thomasa Cooka, zmiany klimatyczne i emigranci – to problemy, z którymi boryka się ...

Hilton na krakowskim lotnisku ma specjalistę od marketingu

Do zespołu hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport dołączyła Monika Wilk. Zajęła nowo utworzone ...

Hotel Number One prawie gotowy

Budowa położonego na gdańskiej Wyspie Spichrzów hotelu Number One dobiega końca. Właściciele obiektu czekają ...

Najlepszy klient dla biura podróży? Niemiec

Niemcy wydają na wakacje 3,8 procent swoich przychodów. To prawie dwa razy więcej niż ...

PZOT: Wszystkie prowizje podamy agentowi jako netto

Od 1 kwietnia touroperatorzy zrzeszeni w Polskim Związku Organizatorów Turystyki wprowadzą do umów z ...