System przypomni, by zadzwonić do turysty

Pixabay

W Niemczech ma powstać system wsparcia sprzedaży dla agentów. Program będzie im co rano przypominał, by zadzwonili do tych klientów, którym wcześniej wysłali nowe oferty

Trevotrend, firma specjalizująca się w analizach branży turystycznej, chce stworzyć we współpracy z grupą roboczą „Sprzedawać wycieczki” (Reisen Verkaufen) rozwiązanie, które będzie dodatkowym wsparciem dla sieci agencyjnej – podał portal Touristik Aktuell.

Na początku utworzony został blog „Reisen Verkaufen”, na którym pojawiają się wskazówki i analizy dotyczące pracy agentów. Dalszym etapem ma być budowa systemu, który będzie przypominał agentom, żeby po pewnym czasie odezwać się do klientów i zapytać, czy są zainteresowani wysłanymi ofertami. Jeśli turyści będą się wahać lub z nich zrezygnują, otrzymają automatycznie nowe propozycje. Rozwiązanie ma „uzupełnić lukę między umiejętnością sprzedawania a wiedzą turystyczną”.

Z analizy poprzedzającej prace nad nowym systemem wynika, że w biurach nadal pracuje się głównie z ołówkiem i kartką. Zazwyczaj pracownicy wypełniają typową ankietę, a w najlepszym przypadku korzystają z mało rozbudowanego systemu CRM. Ofert szuka się ręcznie, a o terminach przypomina Outlook. Rzadko pyta się też klientów o wysłane propozycje.

Tymczasem w innych branżach rozwiązania wspierające sprzedaż są na dużo wyższym poziomie zaawansowania. Pracownicy są prowadzeni przez każdy etap procesu dystrybucji, system ustala terminy, zapisuje wyniki i przygotowuje kolejne propozycje. Zdaniem Trevotrend podobne rozwiązanie trzeba więc stworzyć dla turystyki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pasażerowie mogą opuścić Costę Smeraldę. Nie było zakażonych

Ponad 6 tysięcy pasażerów nie mogło zejść z włoskiego statku wycieczkowego Costa Smeralda przez ...

Egipcjanie wybiorą radnych

Po tym jak w wyborach prezydenckich urzędujący prezydent uzyskał 97 procent poparcia, władze w ...

PKP Intercity nagrodzi blogerów

„Polska z okien pociągu PKP Intercity” to dodatkowa konkurencja, w której zmierzą się uczestnicy ...

Prezes Grecosa Holiday: Grecja wróciła do pierwszej ligi

W tym roku nasz wzrost wyniesie co najmniej 20 procent. To znaczy, że na ...

100 airbusów A380 w służbie Emirates

Linie Emirates odebrały dziś swojego 100. airbusa A380. Uroczystość odbyła się centrum dostaw producenta ...

TUI – na półrocze większy obrót, mniejszy zysk

Z finansowego podsumowania pierwszego półrocza Grupy TUI wynika, że mimo zwiększenia obrotów, zysk operacyjny ...