Thomas Cook testuje różnicowanie cen ofert w zależności od miejsca sprzedaży

materiały prasowe

30 – 40 procent wyjazdów z oferty brytyjskiego Thomasa Cooka jest tańszych w internecie niż w stacjonarnej sieci sprzedaży – twierdzą agenci. Biuro odpowiada, że testuje ceny dla różnych kanałów sprzedaży

Jak nformuje „Travel Weekly”. Biura twierdzą, że pobyty w niektórych hotelach można kupić w internecie taniej niż u nich. W efekcie czują się zmuszeni do udzielania klientom zniżek, które dają z własnej prowizji. Shelly Taylor, właścicielka Taylor Travel z Prestatyn twierdzi, że podczas gdy za wycieczkę na Dominikanę dla czteroosobowej rodziny trzeba było zapłacić u agenta 6233 funty, to w sieci już tylko 5885 funtów.

– Klient nie chciał rezerwować przez internet, ale zobaczył cenę jak tam widnieje, w konsekwencji musiałam dać mu rabat. Straciłam 380 funtów z prowizji – mówi.

Taylor twierdzi, że polityka cenowa Cooka jest niejasna. Przykładowo w czerwcu jedna z ofert była tańsza w sieci niż u agentów o 400 funtów, w październiku różnice zniknęły. Agentka mówi, że problem dotyczy 30 – 40 procent hoteli, ale nie odnosi się zawsze do tych samych obiektów.

Phil Gardner, dyrektor sprzedaży i e-commerce w Thomasie Cooku wyjaśnił, że firma testuje modele cenowe w swoich kanałach sprzedaży. Praktyka dotyczy wybranych kierunków i jest częścią projektu łączenia różnych sposobów dystrybucji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Europejskie laptopy pod amerykańską lupą

Amerykańska telewizja CBS dotarła do dokumentów Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego USA, z których wynika, że ...

Facebook z etatem dla speca od turystyki

Facebook zatrudnił eksperta od internetowych agencji turystycznych. Dla internetowego giganta to kolejny krok przybliżający ...

Antalya lepiej zadba o gości

Władze Antalyi chcą, aby turyści byli bardziej zadowoleni z pobytu w regionie niż dotychczas. ...

PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży

Przy Polskiej Izbie Turystyki powstanie ośrodek do spraw mediacji turystycznych – ujawnił prezes izby ...

Betlej: Nadchodzą wielkie chwile Egiptu

Wyjazdy do Egiptu na październik, listopad i grudzień sprzedają się ostatnio bardzo dobrze. Niebawem ...

W hotelach brakuje pracowników

Hotelarze, by poradzić sobie z niedoborem kadr, wdrażają rozwiązania, które pozwalają zautomatyzować choć część ...