Thomas Cook testuje różnicowanie cen ofert w zależności od miejsca sprzedaży

materiały prasowe

30 – 40 procent wyjazdów z oferty brytyjskiego Thomasa Cooka jest tańszych w internecie niż w stacjonarnej sieci sprzedaży – twierdzą agenci. Biuro odpowiada, że testuje ceny dla różnych kanałów sprzedaży

Jak nformuje „Travel Weekly”. Biura twierdzą, że pobyty w niektórych hotelach można kupić w internecie taniej niż u nich. W efekcie czują się zmuszeni do udzielania klientom zniżek, które dają z własnej prowizji. Shelly Taylor, właścicielka Taylor Travel z Prestatyn twierdzi, że podczas gdy za wycieczkę na Dominikanę dla czteroosobowej rodziny trzeba było zapłacić u agenta 6233 funty, to w sieci już tylko 5885 funtów.

– Klient nie chciał rezerwować przez internet, ale zobaczył cenę jak tam widnieje, w konsekwencji musiałam dać mu rabat. Straciłam 380 funtów z prowizji – mówi.

Taylor twierdzi, że polityka cenowa Cooka jest niejasna. Przykładowo w czerwcu jedna z ofert była tańsza w sieci niż u agentów o 400 funtów, w październiku różnice zniknęły. Agentka mówi, że problem dotyczy 30 – 40 procent hoteli, ale nie odnosi się zawsze do tych samych obiektów.

Phil Gardner, dyrektor sprzedaży i e-commerce w Thomasie Cooku wyjaśnił, że firma testuje modele cenowe w swoich kanałach sprzedaży. Praktyka dotyczy wybranych kierunków i jest częścią projektu łączenia różnych sposobów dystrybucji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pasażerowie mogą opuścić Costę Smeraldę. Nie było zakażonych

Ponad 6 tysięcy pasażerów nie mogło zejść z włoskiego statku wycieczkowego Costa Smeralda przez ...

Neckermann: Kuba i inne egzotyczne regiony z wylotem z Wrocławia

Neckermann otwiera połączenia z Wrocławia na egzotyczne wakacje: na Karaiby, wyspy Oceanu Indyjskiego, do ...

Wrocław zyska połączenie lotnicze z Amsterdamem

KLM uruchomi od maja 2019 roku połączenie z Wrocławia do Amsterdamu. Rejsy będą się ...

POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

Polska Organizacja Turystyczna apeluje do przedsiębiorców, by przyłączali się do akcji „Zmień termin, nie ...

EasyJet powoła nową linię lotniczą w Austrii

Brytyjska linia lotnicza EasyJet zapowiedziała powołanie spółki córki EasyJet Europe z siedzibą w stolicy ...

TUI: Sprzedaż wycieczek dobra jak nigdy

Pierwsze tygodnie stycznia przyniosły Grupie TUI rekordową sprzedaż. Prezes Fritz Joussen prognozuje, że w ...