Ta metawyszukiwarka została wprowadzona na rynek w wersji testowej w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Teraz dostępna jest także w Stanach Zjednoczonych. Zasada jej działania jest prosta – jeśli klienta zainteresuje dana oferta, po kliknięciu na nią zostanie przekierowany na stronę internetową sprzedawcy.

– Narzędzie nie jest jeszcze dobrze widoczne, właściwie jest schowane w sekcji usług w odwiedzanych miejscach. W nowej wersji, nad którą obecnie pracujemy, chcemy je bardziej wyeksponować. Niemcy będą pierwszym krajem, na którym się na początek skupimy, ponieważ jest to bardzo duży rynek jeśli chodzi o imprezy zorganizowane – mówi Holden.

Uważa on, że rozwiązanie zyska akceptację potencjalnych klientów, którzy dziś często nie wiedzą, gdzie szukać informacji o takich wyjazdach. Z punktu widzenia przejrzystości oferty ważne jest też, aby turysta mógł w łatwy sposób dowiedzieć się, czym jest impreza zorganizowana i co składa się na jej cenę.

Google, poza gotowymi pakietami, pokazuje też oddzielnie koszt przelotu i zakwaterowania od różnych dostawców.