Thomas Cook sprzedaje taniej w internecie

materiały prasowe

Thomas Cook rezygnuje w Wielkiej Brytanii z jednej ceny we wszystkich kanałach sprzedaży. Touroperator chce sprzedawać w internecie taniej, bo musi konkurować z innymi organizatorami i agentami

Thomas Cook testował stosowanie różnych cen w poszczególnych kanałach sprzedaży już od października ubiegłego roku – donosi portal Travel Weekly. Wówczas agenci narzekali, że nie mogą z nim konkurować, a jeśli chcą utrzymać klienta, muszą dać rabat z własnej prowizji. Touroperator tłumaczył, że sprawdza różne modele cen, w zależności od kierunków i sposobów sprzedaży.

Czytaj też: „Thomas Cook testuje różnicowanie cen ofert w zależności od miejsca sprzedaży”.

Od 21 grudnia biuro podróży zdecydowało się wprowadzić rabaty na imprezy kupowane na jego stronie internetowej. Przedtem Thomas Cook przeanalizował uwagi partnerów handlowych, a o nowej strategii poinformował ich przed jej wdrożeniem.

Różnice w cenie dotyczą nie tylko zewnętrznych agentów, ale też salonów własnych Cooka. Dyrektor sprzedaży i e-commerce Phil Gardner tłumaczy, że dziś coraz więcej klientów szuka okazji i kupuje wyjazdy w sieci, a touroperator musi walczyć o ich pozyskanie z innymi organizatorami i agentami internetowymi. To dlatego firma chce wprowadzić lepsze ceny dla turystów rezerwujących przez internet. Travel Weekly podkreśla, że w Wielkiej Brytanii ani Jet2holidays, ani TUI nie gwarantują tych samych cen we wszystkich kanałach sprzedaży.

Wcześniej Thomas Cook poinformował, że wprowadził ofertę hoteli z Expedii już na dziewięciu rynkach. Jako pierwsi mogli skorzystać z niej klienci z Wielkiej Brytanii, później ze Szwecji, z Danii, Norwegii, Finlandii, Belgii, Holandii, Francji, obecnie testy wersji beta trwają w Niemczech. Prezes Grupy Thomasa Cooka Peter Fankhauser podkreśla, że ten ostatni kraj jest największym rynkiem jeśli chodzi o wyjazdy typu city break, a współpraca z Expedią nie tylko obniża ryzyko biznesowe, ale i pozwala osiągnąć cele założone w strategii firmy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Traveldata: Ferie drożeją drastycznie

Po symbolicznych spadkach o 1, 5, 12 i 29 złotych, w ostatnim tygodniu średnia ...

Nowy Focus w Bydgoszczy

To już trzeci hotel marki Focus w tym mieście. Powstanie w ośmiopiętrowym biurowcu przy ...

Zamawiasz hotel? Spytaj, czy jest bezpieczny

Turyści powinni być informowani o tym, w jaki sposób hotel jest zabezpieczony przed atakiem ...

Po Londynie na rowerze śladami Conrada

Mieszkańcy Londynu mogą od dzisiaj wybrać się na trzygodzinne wycieczki rowerowe po miejscach związanych ...

Więcej turystów w Tunezji

Od stycznia do 10 sierpnia Tunezję odwiedziło 5,4 miliona turystów. To znaczy, że ich ...

Nowy adres łódzkiej informacji turystycznej

Informacja turystyczna w Łodzi ma nową siedzibę. Razem z Łódzką Organizacją Turystyczną i Łódź ...