Thomas Cook sprzedaje taniej w internecie

materiały prasowe

Thomas Cook rezygnuje w Wielkiej Brytanii z jednej ceny we wszystkich kanałach sprzedaży. Touroperator chce sprzedawać w internecie taniej, bo musi konkurować z innymi organizatorami i agentami

Thomas Cook testował stosowanie różnych cen w poszczególnych kanałach sprzedaży już od października ubiegłego roku – donosi portal Travel Weekly. Wówczas agenci narzekali, że nie mogą z nim konkurować, a jeśli chcą utrzymać klienta, muszą dać rabat z własnej prowizji. Touroperator tłumaczył, że sprawdza różne modele cen, w zależności od kierunków i sposobów sprzedaży.

Czytaj też: „Thomas Cook testuje różnicowanie cen ofert w zależności od miejsca sprzedaży”.

Od 21 grudnia biuro podróży zdecydowało się wprowadzić rabaty na imprezy kupowane na jego stronie internetowej. Przedtem Thomas Cook przeanalizował uwagi partnerów handlowych, a o nowej strategii poinformował ich przed jej wdrożeniem.

Różnice w cenie dotyczą nie tylko zewnętrznych agentów, ale też salonów własnych Cooka. Dyrektor sprzedaży i e-commerce Phil Gardner tłumaczy, że dziś coraz więcej klientów szuka okazji i kupuje wyjazdy w sieci, a touroperator musi walczyć o ich pozyskanie z innymi organizatorami i agentami internetowymi. To dlatego firma chce wprowadzić lepsze ceny dla turystów rezerwujących przez internet. Travel Weekly podkreśla, że w Wielkiej Brytanii ani Jet2holidays, ani TUI nie gwarantują tych samych cen we wszystkich kanałach sprzedaży.

Wcześniej Thomas Cook poinformował, że wprowadził ofertę hoteli z Expedii już na dziewięciu rynkach. Jako pierwsi mogli skorzystać z niej klienci z Wielkiej Brytanii, później ze Szwecji, z Danii, Norwegii, Finlandii, Belgii, Holandii, Francji, obecnie testy wersji beta trwają w Niemczech. Prezes Grupy Thomasa Cooka Peter Fankhauser podkreśla, że ten ostatni kraj jest największym rynkiem jeśli chodzi o wyjazdy typu city break, a współpraca z Expedią nie tylko obniża ryzyko biznesowe, ale i pozwala osiągnąć cele założone w strategii firmy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Egipt na nowo ocenia hotele

Ministerstwo Turystyki Egiptu wprowadziło międzynarodowe standardy kategoryzowania obiektów noclegowych System kategoryzacji nie był zmieniany ...

Wielu pasażerów kolej straci już bezpowrotnie

Do pociągów nie wróci część podróżujących biznesowo – firmy zamiast wysyłać pracowników w delegacje ...

KLM: Karta pokładowa przez WhatsAppa

KLM jako pierwsza linia lotnicza integruje swój serwis z aplikacją WhatsApp KLM rozpoczęły współpracę ...

Esky: Cel – więcej Ameryki Południowej, USA i Europy

Internetowy agent turystyczny eSky wypracował w 2017 roku prawie 135 milionów złotych przychodów i ...

Grecja – 30 milionów euro pomocy dla firm turystycznych

Minister turystyki Grecji Harry Theoharis ogłosił, że rząd wesprze 30 milionami euro przedsiębiorców, którzy ...

100 airbusów A380 w służbie Emirates

Linie Emirates odebrały dziś swojego 100. airbusa A380. Uroczystość odbyła się centrum dostaw producenta ...