Thomas Cook sprzedaje taniej w internecie

materiały prasowe

Thomas Cook rezygnuje w Wielkiej Brytanii z jednej ceny we wszystkich kanałach sprzedaży. Touroperator chce sprzedawać w internecie taniej, bo musi konkurować z innymi organizatorami i agentami

Thomas Cook testował stosowanie różnych cen w poszczególnych kanałach sprzedaży już od października ubiegłego roku – donosi portal Travel Weekly. Wówczas agenci narzekali, że nie mogą z nim konkurować, a jeśli chcą utrzymać klienta, muszą dać rabat z własnej prowizji. Touroperator tłumaczył, że sprawdza różne modele cen, w zależności od kierunków i sposobów sprzedaży.

Czytaj też: „Thomas Cook testuje różnicowanie cen ofert w zależności od miejsca sprzedaży”.

Od 21 grudnia biuro podróży zdecydowało się wprowadzić rabaty na imprezy kupowane na jego stronie internetowej. Przedtem Thomas Cook przeanalizował uwagi partnerów handlowych, a o nowej strategii poinformował ich przed jej wdrożeniem.

Różnice w cenie dotyczą nie tylko zewnętrznych agentów, ale też salonów własnych Cooka. Dyrektor sprzedaży i e-commerce Phil Gardner tłumaczy, że dziś coraz więcej klientów szuka okazji i kupuje wyjazdy w sieci, a touroperator musi walczyć o ich pozyskanie z innymi organizatorami i agentami internetowymi. To dlatego firma chce wprowadzić lepsze ceny dla turystów rezerwujących przez internet. Travel Weekly podkreśla, że w Wielkiej Brytanii ani Jet2holidays, ani TUI nie gwarantują tych samych cen we wszystkich kanałach sprzedaży.

Wcześniej Thomas Cook poinformował, że wprowadził ofertę hoteli z Expedii już na dziewięciu rynkach. Jako pierwsi mogli skorzystać z niej klienci z Wielkiej Brytanii, później ze Szwecji, z Danii, Norwegii, Finlandii, Belgii, Holandii, Francji, obecnie testy wersji beta trwają w Niemczech. Prezes Grupy Thomasa Cooka Peter Fankhauser podkreśla, że ten ostatni kraj jest największym rynkiem jeśli chodzi o wyjazdy typu city break, a współpraca z Expedią nie tylko obniża ryzyko biznesowe, ale i pozwala osiągnąć cele założone w strategii firmy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Egipt, jakiego nie znacie

Biała Pustynia, leżąca około 500 kilometrów na południowy zachód od Kairu, pełna jest kredowych ...

Rodziny ofiar masakry w Susie walczą z TUI

W Wielkiej Brytanii ruszył proces przeciwko TUI. Rodziny turystów zabitych w 2015 roku Susie ...

Węgłowski: Ceny w Polsce do nadrobienia

Dopóki gospodarka będzie się dobrze rozwijać, sektor hotelowy będzie na tym korzystał – mówi ...

Esky: Cel – więcej Ameryki Południowej, USA i Europy

Internetowy agent turystyczny eSky wypracował w 2017 roku prawie 135 milionów złotych przychodów i ...

Wielka Brytania promuje się przez Airbnb

Narodowa Agencja ds. Turystyki VisitBritain/VisitEngland współpracuje z Airbnb przy promocji rodzimych atrakcji turystycznych. Kontrakt ...

Egipt: zamach w Gizie na turystów

Trzy osoby zginęły, a 11 zostało rannych w zamachu na turystów niedaleko Kairu. W ...