Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Der Deutsche Reiseverband

Dyrektywa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zwiększa obowiązki biur podróży związane z rozpatrywaniem reklamacji. Niemiecki Związek Turystyczny ma pomysł, jak pomóc swoim członkom w ich wypełnianiu

Niemiecki Związek Turystyczny (Der Deutsche Reiseverband – DRV, odpowiednik PIT) chce wesprzeć swoich członków, szczególnie małe i średnie biura podróży, w wypełnianiu obowiązków wynikających z unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Chodzi konkretnie o sprawne załatwianie reklamacji.

Zgodnie z nowymi przepisami, które obowiązują od 1 lipca 2018 roku, we wszystkich krajach członkowskich touroperatorzy muszą być bardziej dostępni dla klientów, którzy chcą złożyć skargę. DRV podkreśla, że turyści powinni mieć możliwość skontaktowania się z organizatorami przez cały rok i przez całą dobę.

Żeby sprostać tym wymogom, DRV opracował z firmą A3M zajmującą się zarządzaniem kryzysami, nowy projekt. Powołane centrum kontaktowe będzie przyjmować reklamacje w imieniu firm i rozpatrywać je, wykorzystując własne narzędzie – program o nazwie IMS (Incident Management System – system zarządzania zdarzeniami).

Czytaj też: „PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży”.

Firmy, które będą z niego korzystać, zapłacą za użytkowanie na podstawie liczby przyjętych zgłoszeń. Do wyboru jest kilka pakietów z różnym zakresem usług. Małe i średnie przedsiębiorstwa należące do DRV nie muszą uiszczać opłaty wstępnej, dzięki czemu zaoszczędzą do 9,5 tysiąca euro. Z kolei touroperatorzy, którzy już pracują z A3M w zakresie zarządzania kryzysowego, mogą poszerzyć umowę o tę dodatkową usługę.

Projekt testują już pierwsze firmy. Najpóźniej w czasie targów ITB Berlin, które odbędą się w marcu tego roku, zaprezentowana zostanie wersja 1.0 narzędzia, jak również wersja podstawowa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

„Polska zobacz więcej” już w sprzedaży

Rozpoczęła się sprzedaż usług turystycznych na najbliższy „weekend za pół ceny”. Tym razem weźmie ...

Tunezja ma nowego ministra turystyki

Były prezes tunezyjskiego stowarzyszenia biur podróży, Mohamed Ali Toumi, zastąpi na stanowisku ministra turystyki ...

Itaka: Turyści zaraz wylecą do Polski

Polscy turyści, którzy utknęli w Tajlandii z powodu awarii samolotu, wylecą do Polski z ...

Skrzydlaty kolos wylądował w Warszawie

Airbus A380, największy pasażerski samolot na świecie, przyleciał dziś do Warszawy z Dubaju. W ...

Rząd przyjął uchwałę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym

Decyzja rządu ws. Centralnego Portu Komunikacyjnego była długo oczekiwana – ocenia prezes PLL LOT ...

Polska wśród najgościnniejszych krajów

W plebiscycie Booking.com na najbardziej gościnne miejsca na świecie Polska znalazła się w pierwszej ...