Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

AFP

Styczeń to najlepszy miesiąc pod względem sprzedaży dla TUI, wynika z danych koncernu. W tym roku jego europejscy klienci najchętniej kupują wyjazdy do Hiszpanii i Grecji, rośnie też zainteresowanie Turcją

Pierwszy weekend roku, tzw. Sunshine Saturday, był dla TUI najlepszy pod względem sprzedaży w całym okresie rozliczeniowym. W tym czasie najaktywniejsi byli Brytyjczycy i Niemcy, a najwięcej rezerwacji od nich wpłynęło 12 stycznia.

W samych Niemczech o wyjazd w salonach własnych TUI lub na stronie internetowej pytało ponad milion osób. Brytyjczycy i Niemcy decyzję o wyjeździe podejmują najczęściej w sobotę, Skandynawowie w niedzielę, z kolei Holendrzy, Belgowie i Austriacy przez weekend zastanawiają się, a kupują w poniedziałek.

Tendencja do wcześniejszego zamawiania wakacji utrzymuje się od dawna. W 2018 roku 50 procent klientów TUI z Niemiec zarezerwowało wycieczkę co najmniej 5 miesięcy przed wyjazdem. Koncern potwierdza, że stale rośnie sprzedaż przez internet, coraz częściej z użyciem smartfona i tabletu. W krajach Europy Północnej w ten sposób wyjazd zamawia ponad 80 procent osób.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

W Niemczech i Austrii nadal dużą rolę odgrywają agenci turystyczni, choć i tu coraz więcej kupujących korzysta z internetu. Ze statystyk koncernu wynika, że już połowa jego europejskich klientów kupuje wyjazdy w sieci. Oznacza to wzrost o 26 procent w ciągu ostatnich 4 lat. Firma przewiduje, że nadal na popularności zyskiwać będą rezerwacje przez urządzenia mobilne. Już dziś z aplikacji TUI korzysta 5,5 miliona osób.

Analiza najpopularniejszych kierunków pokazuje, że w tym roku dominować będą Hiszpania, Grecja i Turcja. Szczególnie ten ostatni kierunek nabiera znaczenia. Popyt na Hiszpanię ustabilizował się, Grecja cieszy się rosnącym zainteresowaniem Brytyjczyków, z kolei Niemcy, Francuzi i Skandynawowie coraz chętniej spędzają letnie wakacje w dalekich krajach, głównie w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na Karaibach (w tym na Jamajce i Kubie), a także nad Oceanem Indyjskim.

Dużą popularnością cieszą się też Czarnogóra i Albania, upodobali ją sobie szczególnie Austriacy i Skandynawowie. Albania pojawi się w tym roku także w ofercie niemieckiej. TUI Deutschland zamówił 20 tysięcy miejsc w samolotach do Larnaki na Cyprze i ten właśnie kierunek będzie intensywnie promował. Z kolei w Wielkiej Brytanii nowością będzie włoska Kalabria.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hostel a&o w berlińskiej dzielnicy Mitte

Hostele a&o – kolejny cel to Florencja

Hostel a&o ma się otworzyć w stolicy Toskanii za rok. Będzie to pierwszy w ...

Podróżnicy mają coraz większy potencjał reklamowy

Martyna Wojciechowska pozostaje największym autorytetem z dziedziny podróży w polskich mediach. Markę zaczynają jednak ...

Poznań, Gdańsk i Bydgoszcz zyskały gości

O 2,53 procent więcej trzeba było zapłacić za nocleg w styczniu tego roku niż ...

Argentyna zawiesza wydawanie wiz Europejczykom i Amerykanom

Argentyna tymczasowo przestała wydawać wizy podróżnym z krajów, w których są duże ogniska koronawirusa. ...

Big Ben ucichnie na cztery lata

W trakcie rozpoczynającego się w poniedziałek gruntownego remontu Wieży Elżbiety II, Big Ben zostanie ...

Rosjanie napędzają tunezyjską turystykę

O 30 procent ma wzrosnąć w tym roku liczba turystów odwiedzających Tunezję – informuje ...