Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

AFP

Styczeń to najlepszy miesiąc pod względem sprzedaży dla TUI, wynika z danych koncernu. W tym roku jego europejscy klienci najchętniej kupują wyjazdy do Hiszpanii i Grecji, rośnie też zainteresowanie Turcją

Pierwszy weekend roku, tzw. Sunshine Saturday, był dla TUI najlepszy pod względem sprzedaży w całym okresie rozliczeniowym. W tym czasie najaktywniejsi byli Brytyjczycy i Niemcy, a najwięcej rezerwacji od nich wpłynęło 12 stycznia.

W samych Niemczech o wyjazd w salonach własnych TUI lub na stronie internetowej pytało ponad milion osób. Brytyjczycy i Niemcy decyzję o wyjeździe podejmują najczęściej w sobotę, Skandynawowie w niedzielę, z kolei Holendrzy, Belgowie i Austriacy przez weekend zastanawiają się, a kupują w poniedziałek.

Tendencja do wcześniejszego zamawiania wakacji utrzymuje się od dawna. W 2018 roku 50 procent klientów TUI z Niemiec zarezerwowało wycieczkę co najmniej 5 miesięcy przed wyjazdem. Koncern potwierdza, że stale rośnie sprzedaż przez internet, coraz częściej z użyciem smartfona i tabletu. W krajach Europy Północnej w ten sposób wyjazd zamawia ponad 80 procent osób.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

W Niemczech i Austrii nadal dużą rolę odgrywają agenci turystyczni, choć i tu coraz więcej kupujących korzysta z internetu. Ze statystyk koncernu wynika, że już połowa jego europejskich klientów kupuje wyjazdy w sieci. Oznacza to wzrost o 26 procent w ciągu ostatnich 4 lat. Firma przewiduje, że nadal na popularności zyskiwać będą rezerwacje przez urządzenia mobilne. Już dziś z aplikacji TUI korzysta 5,5 miliona osób.

Analiza najpopularniejszych kierunków pokazuje, że w tym roku dominować będą Hiszpania, Grecja i Turcja. Szczególnie ten ostatni kierunek nabiera znaczenia. Popyt na Hiszpanię ustabilizował się, Grecja cieszy się rosnącym zainteresowaniem Brytyjczyków, z kolei Niemcy, Francuzi i Skandynawowie coraz chętniej spędzają letnie wakacje w dalekich krajach, głównie w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na Karaibach (w tym na Jamajce i Kubie), a także nad Oceanem Indyjskim.

Dużą popularnością cieszą się też Czarnogóra i Albania, upodobali ją sobie szczególnie Austriacy i Skandynawowie. Albania pojawi się w tym roku także w ofercie niemieckiej. TUI Deutschland zamówił 20 tysięcy miejsc w samolotach do Larnaki na Cyprze i ten właśnie kierunek będzie intensywnie promował. Z kolei w Wielkiej Brytanii nowością będzie włoska Kalabria.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbisu

Orbis – kontynuacja poprawy

W 2019 roku EBITDA hotelarskiej grupy wzrosła o 12,6 procent, do 499,3 miliona złotych. ...

Wizz Air wybrał lżejsze fotele

Wizz Air zamówił fotele do 110 swoich airbusów A321neo. Model nazwany Essenza dostarczy firma ...

Logos Travel: Kierunek wschód

Zachwycająca przyroda, przyjaźni ludzie, niezadeptane szlaki – tak wygląda syberyjska część Rosji. I z ...

ITRP: Itaka touroperatorem roku 2017

W Poznaniu trwają targi turystyczne Tour Salon z udziałem około 200 wystawców. Przy okazji ...

Nocne zwiedzanie odrestaurowanych Pompejów

Nocne zwiedzanie sugestywnie oświetlonych Pompejów – to atrakcja przygotowana latem dla turystów na słynnym ...

Polacy lubią wypoczywać w Portugalii

Ponad 18,2 miliona turystów skorzystało z zakwaterowania w Portugalii od stycznia do października tego ...