Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

Styczeń to najlepszy miesiąc pod względem sprzedaży dla TUI, wynika z danych koncernu. W tym roku jego europejscy klienci najchętniej kupują wyjazdy do Hiszpanii i Grecji, rośnie też zainteresowanie Turcją

Publikacja: 05.02.2019 06:30

Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

Foto: AFP

Pierwszy weekend roku, tzw. Sunshine Saturday, był dla TUI najlepszy pod względem sprzedaży w całym okresie rozliczeniowym. W tym czasie najaktywniejsi byli Brytyjczycy i Niemcy, a najwięcej rezerwacji od nich wpłynęło 12 stycznia.

W samych Niemczech o wyjazd w salonach własnych TUI lub na stronie internetowej pytało ponad milion osób. Brytyjczycy i Niemcy decyzję o wyjeździe podejmują najczęściej w sobotę, Skandynawowie w niedzielę, z kolei Holendrzy, Belgowie i Austriacy przez weekend zastanawiają się, a kupują w poniedziałek.

Tendencja do wcześniejszego zamawiania wakacji utrzymuje się od dawna. W 2018 roku 50 procent klientów TUI z Niemiec zarezerwowało wycieczkę co najmniej 5 miesięcy przed wyjazdem. Koncern potwierdza, że stale rośnie sprzedaż przez internet, coraz częściej z użyciem smartfona i tabletu. W krajach Europy Północnej w ten sposób wyjazd zamawia ponad 80 procent osób.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

W Niemczech i Austrii nadal dużą rolę odgrywają agenci turystyczni, choć i tu coraz więcej kupujących korzysta z internetu. Ze statystyk koncernu wynika, że już połowa jego europejskich klientów kupuje wyjazdy w sieci. Oznacza to wzrost o 26 procent w ciągu ostatnich 4 lat. Firma przewiduje, że nadal na popularności zyskiwać będą rezerwacje przez urządzenia mobilne. Już dziś z aplikacji TUI korzysta 5,5 miliona osób.

Analiza najpopularniejszych kierunków pokazuje, że w tym roku dominować będą Hiszpania, Grecja i Turcja. Szczególnie ten ostatni kierunek nabiera znaczenia. Popyt na Hiszpanię ustabilizował się, Grecja cieszy się rosnącym zainteresowaniem Brytyjczyków, z kolei Niemcy, Francuzi i Skandynawowie coraz chętniej spędzają letnie wakacje w dalekich krajach, głównie w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na Karaibach (w tym na Jamajce i Kubie), a także nad Oceanem Indyjskim.

Dużą popularnością cieszą się też Czarnogóra i Albania, upodobali ją sobie szczególnie Austriacy i Skandynawowie. Albania pojawi się w tym roku także w ofercie niemieckiej. TUI Deutschland zamówił 20 tysięcy miejsc w samolotach do Larnaki na Cyprze i ten właśnie kierunek będzie intensywnie promował. Z kolei w Wielkiej Brytanii nowością będzie włoska Kalabria.

Pierwszy weekend roku, tzw. Sunshine Saturday, był dla TUI najlepszy pod względem sprzedaży w całym okresie rozliczeniowym. W tym czasie najaktywniejsi byli Brytyjczycy i Niemcy, a najwięcej rezerwacji od nich wpłynęło 12 stycznia.

W samych Niemczech o wyjazd w salonach własnych TUI lub na stronie internetowej pytało ponad milion osób. Brytyjczycy i Niemcy decyzję o wyjeździe podejmują najczęściej w sobotę, Skandynawowie w niedzielę, z kolei Holendrzy, Belgowie i Austriacy przez weekend zastanawiają się, a kupują w poniedziałek.

Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży