TUI rozszerzy rzeczywistość w czasie zwiedzania

Bloomberg

TUI testuje nowy sposób prowadzenia wycieczek fakultatywnych. Turyści dowiedzą się więcej o odwiedzanych miejscach dzięki rozszerzonej rzeczywistości

Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR).

Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.

– Rozszerzona rzeczywistość pozwala turystom spojrzeć na historyczne fakty i miejsca w nowy, ekscytujący sposób, jest też odpowiedzią na potrzebę bardziej samodzielnego zwiedzania – mówi kierownik działu innowacji w TUI Destination Experiences Chris Carmichael. – Okulary są przyjemne w użytkowaniu i nie odwracają uwagi od właściwych doświadczeń – dodaje.

TUI będzie testował nową formułę zwiedzania przez kilka tygodni sezonu zimowego, żeby sprawdzić, jak najlepiej wykorzystać możliwości AR.

– Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która będzie mogła zaoferować swoim gościom tę technologię. Jesteśmy przekonani, że rozszerzona rzeczywistość wzbogaci wycieczki i inne aktywności, dlatego inwestujemy w nią już teraz – mówi dyrektor ds. cyfrowej akceleracji w TUI Destination Experiences Peter Ulwahn.

Koncern współpracuje przy tym projekcie z firmą Mixed-Reality I/O. – Branża turystyczna ma ogromny potencjał w zakresie wykorzystania wirtualnej rzeczywistości, zarówno przy planowania urlopu, jak i w czasie pobytu – mówi prezes Mixed-Reality I/O Andy Gstoll.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair dodaje sześć kierunków z Krakowa

Ryanair doda na sezon letni szósty samolot do swojej bazy na lotnisku w Balicach. ...

400 tysięcy klientów, którzy zarezerwowali wyjazdy, skorzysta z wypoczynku zgodnie z planem

Thomas Cook ze Skandynawii ma już nowych właścicieli

Trzy firmy przejęły skandynawski odział Thomasa Cooka, informuje koncern w oświadczeniu prasowym. Do skandynawskiego ...

W biurach podróży rośnie znaczenie Grecji, Turcji i Egiptu

Kolejny tydzień rosła silnie sprzedaż w biurach podróży. Według raportu PZOT nadwyżka nad wynikiem ...

Novaturas tracił w 2019 roku klientów i zyski

Zaostrzona konkurencja i zmian zachowań klientów to przyczyny dużo słabszych wyników turystycznej Grupy Novaturas ...

USA: Kolejnych 100 dni bez wypływania w rejsy

Ameryka przedłużyła zakaz wypływania w rejsy obowiązujący wszystkie statki wycieczkowe. Zakaz wydany przez Amerykańskie ...

Agenci turystyczni łatwiej załatwią sprawę z Thomasem Cookiem

Thomas Cook skraca czas obsługi agentów dzwoniących do telefonicznego centrum obsługi. Pierwsze testy nowego ...