eSky rośnie dwucyfrowo

W 2018 roku Grupa eSky, agent turystyczny działający online, wypracowała prawie 1,5 miliarda złotych przychodów ze sprzedaży, z czego 180 milionów złotych to przychody netto

Publikacja: 04.03.2019 13:59

eSky rośnie dwucyfrowo

Foto: Materiały promocyjne

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży Grupy eSky (Total Transaction Value – TTV) wyniosła prawie 1,5 miliarda złotych, a przychody netto (czyli tzw. marża brutto – przed odjęciem kosztów) – 180 milionów złotych, podaje eSky w komunikacie. Oznacza to wzrost TTV o 41 procent, a przychodów netto o ponad 35 procent w porównaniu z rokiem 2017.

Liczba dokonanych za pośrednictwem serwisu eSky rezerwacji lotniczych była większa o 44 procent i wyniosła ponad 1,2 miliona. Z kolei liczba użytkowników aktywnie korzystających z serwisu wzrosła do 180 milionów, a liczba pobrań aplikacji do 3,6 miliona.

– Ubiegły rok był dla nas jednym z najlepszych – komentuje wiceprezes i dyrektor marketingu Grupy eSky Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.

– Weszliśmy aż na 10 nowych rynków. Grupa eSky jest już obecna w każdym kraju Ameryki Łacińskiej, dlatego w 2018 roku zdecydowaliśmy się udostępnić naszą ofertę Brytyjczykom, Irlandczykom, Hiszpanom, Portugalczykom, Francuzom, Grekom, a także mieszkańcom Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry. W tym roku wejdziemy na kolejne rynki,  między innymi do pozostałych krajów europejskich. Mówiąc o skali planowanej ekspansji, mam na myśli potrojenie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, liczby nowych rynków – zapowiada Łukasz Neska.

Czytaj też: „Grupa eSky poszukuje inwestora finansowego”.

W tym roku Grupa eSky zamierza też rozbudować siatkę połączeń, zwłaszcza do krajów azjatyckich i afrykańskich (obecnie oferta eSkya obejmuje ponad 950 przewoźników).

– Myślimy o ulepszeniu oferty dostępnej w ramach lotów łączonych, pracujemy nad optymalizacją działania całej technologii oraz poprawą algorytmów wyszukań. Skupimy się także na dalszym rozwoju oferty pakietowej „lot+hotel” – dodaje Łukasz Neska.

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży Grupy eSky (Total Transaction Value – TTV) wyniosła prawie 1,5 miliarda złotych, a przychody netto (czyli tzw. marża brutto – przed odjęciem kosztów) – 180 milionów złotych, podaje eSky w komunikacie. Oznacza to wzrost TTV o 41 procent, a przychodów netto o ponad 35 procent w porównaniu z rokiem 2017.

Liczba dokonanych za pośrednictwem serwisu eSky rezerwacji lotniczych była większa o 44 procent i wyniosła ponad 1,2 miliona. Z kolei liczba użytkowników aktywnie korzystających z serwisu wzrosła do 180 milionów, a liczba pobrań aplikacji do 3,6 miliona.

Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży