Dane klientów to podstawa pracy agenta

ROL

Agenci, którzy nie będą zbierać danych klientów i nie zadbają o pozyskanie zgody na wykorzystanie ich do działań marketingowych, w ciągu najbliższych dwóch lat znikną z rynku – twierdzi ekspert

„Jesteśmy czymś więcej” – to motto konferencji, w której udział wzięło 150 osób z 75 biur należących do sieci franczyzowej Reiseland. Spotkanie można podsumować stwierdzeniem, że siłą biur agencyjnych jest znajomość klientów i wykorzystywanie różnych kanałów sprzedaży.

Szczególnie to ostatnie jest ważne w procesie obsługi dzisiejszego turysty, bo pozwala też zebrać informacje o nim, bez których biura agencyjne praktycznie nie mogą istnieć. – Nie znajduję usprawiedliwienia dla złej jakości danych klientów – mówi Thomas Bösl, prezes Reiseland i szef QTA, organizacji zrzeszającej 8,8 tysiąca agentów.

Jego zdaniem biura, które nie będą starały się poznać osób, korzystających z ich usług, i które nie zadbają o pozyskanie od nich zgody na prowadzenie działań marketingowych, znikną z rynku w ciągu najbliższych dwóch lat.

Tę ostatnią kwestię porusza również Michael Knapp, dyrektor sprzedaży w TUI Deutschland, który podkreśla, że tylko dzięki wspomnianej zgodzie można skontaktować się z klientem w dowolnym momencie. Jego zdaniem nie chodzi o to, żeby docierać do potencjalnego kupującego w czasie, kiedy jest już zdecydowany zamówić kolejny wyjazd, dane należy dokładnie przeanalizować i dać sieci sprzedaży konkretne wskazówki, w jaki sposób może je wykorzystać. To właśnie oferuje TUI swoim partnerom, promując „dystrybucję wielokanałową”.

Bösl uważa ten pomysł za interesujący. Przypomnijmy, w Niemczech nadal toczą się dyskusje, do kogo należy klient – do agenta czy touroperatora. Przewodniczący rady franczyzobiorców Martin Schmidt-Hussinger podkreśla, że zasady współpracy muszą w tym wypadku być od początku jasno ustalone, a prezes Reiseland konkluduje, że danymi klientów muszą zarządzać w pierwszej kolejności agenci.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pożary szaleją na południu Francji

Silne upały i wietrzna pogoda na Riwierze Francuskiej są przyczyną gwałtownego rozprzestrzeniania się pożarów ...

Lotnisko Chopina coraz bliżej rekordu

We wrześniu, podobnie jak miesiąc wcześniej, Lotnisko Chopina obsłużyło 24 procent pasażerów więcej niż ...

Niemiecki Lidl nie będzie już organizował wycieczek

JT Touristik i Lidl Holidays to dwa biura podróży należące do niemieckiej sieci supermarketów ...

Izrael bije rekord przyjazdów

O 3,6 procent wzrosła liczba przyjazdów turystycznych do Izraela w 2016 roku – informuje ...

Polskie hotele z mniejszym przychodem na pokój

W lipcu w europejskich hotelach średnia wartość przychodu na jeden pokój (RevPAR) wzrosła o ...

Focus wkracza do Warszawy

Sieć Focus Hotels, należąca do Grupy Kapitałowej Immobile, otworzy hotel w Warszawie. Obiekt stanie ...