Travel Councellors to brytyjska sieć franczyzowa, którą tworzy 1,8 tysiąca agentów, z czego 1,2 tysiąca działa w samej Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku ich przychody wyniosły 600 milionów funtów. Prezes Steve Byrne podpowiadał ostatnio w czasie serii spotkań z franczyzobiorcami, jak mogą je jeszcze zwiększyć. Jeden ze sposobów zakłada obsługiwanie podróży służbowych. – Szczególnie małych i średnich firm, które wymagają bardzo zindywidualizowanej obsługi w stylu concierge – mówił, cytowany przez portal branżowy TTG Media.

Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest zmiana modelu biznesowego. Travel Councellors to sieć samodzielnych agentów pracujących z domu, choć firma nie zabrania im otwierania stacjonarnych salonów. Byrne zachęca między innymi do nawiązywania współpracy partnerskiej agentów należących do sieci i dzielenia się obowiązkami – podczas gdy jeden skupia się na zdobywaniu i obsługiwaniu klientów, drugi na kwestiach administracyjnych. Doradcy nadal mogą pracować zdalnie, korzystając z dostarczonych im narzędzi informatycznych i rozliczać się na samodzielnie ustalonych zasadach.

Drugi model jest bardziej klasyczny – agent, nawet jeśli obsługuje klientów z domu, zatrudnia własnych pracowników, niekoniecznie otwierając przy tym klasyczny salon. Trzeci to co-working – kilku agentów wynajmuje wspólnie lokal i dzieli się dochodami. Czwarty polega na tym, że jeden agent zajmuje się tylko zdobywaniem klientów i tworzy zespół, który zakłada rezerwacje i prowadzi całą obsługę biurokratyczną wyjazdów.