Agenci franczyzowi – we współpracy wasza szansa

Bloomberg

Szef sieci franczyzowej Travel Councellor wie jak sprzedawcy mogą zwiększyć przychody. Po pierwsze powinni obsługiwać podróże służbowe, po drugie dzielić się pracą z innymi agentami

Travel Councellors to brytyjska sieć franczyzowa, którą tworzy 1,8 tysiąca agentów, z czego 1,2 tysiąca działa w samej Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku ich przychody wyniosły 600 milionów funtów. Prezes Steve Byrne podpowiadał ostatnio w czasie serii spotkań z franczyzobiorcami, jak mogą je jeszcze zwiększyć. Jeden ze sposobów zakłada obsługiwanie podróży służbowych. – Szczególnie małych i średnich firm, które wymagają bardzo zindywidualizowanej obsługi w stylu concierge – mówił, cytowany przez portal branżowy TTG Media.

Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest zmiana modelu biznesowego. Travel Councellors to sieć samodzielnych agentów pracujących z domu, choć firma nie zabrania im otwierania stacjonarnych salonów. Byrne zachęca między innymi do nawiązywania współpracy partnerskiej agentów należących do sieci i dzielenia się obowiązkami – podczas gdy jeden skupia się na zdobywaniu i obsługiwaniu klientów, drugi na kwestiach administracyjnych. Doradcy nadal mogą pracować zdalnie, korzystając z dostarczonych im narzędzi informatycznych i rozliczać się na samodzielnie ustalonych zasadach.

Drugi model jest bardziej klasyczny – agent, nawet jeśli obsługuje klientów z domu, zatrudnia własnych pracowników, niekoniecznie otwierając przy tym klasyczny salon. Trzeci to co-working – kilku agentów wynajmuje wspólnie lokal i dzieli się dochodami. Czwarty polega na tym, że jeden agent zajmuje się tylko zdobywaniem klientów i tworzy zespół, który zakłada rezerwacje i prowadzi całą obsługę biurokratyczną wyjazdów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Traveldata: Tego jeszcze nie było, Egipt droższy od Turcji

Średnia cena wakacji w Egipcie (2841 złotych) przeskoczyła cenę wypoczynku w Turcji (2809 złotych) ...

Polska na targach wakacyjnych w Utrechcie

Liczba holenderskich turystów odwiedzających Polskę wzrasta każdego roku, jesteście już uznaną marką w naszym ...

Duża podwyżka w dwóch i czterech gwiazdkach

O ponad 10 procent wzrosły we wrześniu, porównując rok do roku, noclegi w hotelach ...

Lidl nie zabierze już w podróż

Lidl zamknął internetowy sklep z wycieczkami – Lidl-Podróże.pl. Nie powiódł się projekt sprzedawania klientom ...

Branża wydarzeniowa rośnie w siłę

26 mld złotych w budżecie państwa i 170 tysięcy miejsc pracy. Konferencje i kongresy ...

W Warszawie powstaje hostel a&o

Największa w Europie prywatna sieć hosteli a&o otwiera w Polsce swój pierwszy obiekt. Ma ...