TUI: Bez numeru komórki nie ma rezerwacji

Bloomberg

Od 25 kwietnia agenci niemieckiego TUI będą musieli wpisywać do rezerwacji numery telefonów komórkowych klientów. Touroperator chce mieć z nimi kontakt w razie nieprzewidzianej sytuacji

Nowy obowiązek dotyczy zarówno przyszłych, jak i już założonych rezerwacji. Touroperator wyjaśnia, że w ten sposób chce lepiej zadbać o bezpieczeństwo turystów.

„Naszym klientom bardziej zależy na poczuciu bezpieczeństwa, co związane jest z coraz częstszymi nieprzewidzianymi wydarzeniami, jak bankructwa linii lotniczych, katastrofy naturalne i niepokoje polityczne” – informuje firma, cytowana przez portal branżowy Travel Talk.

Czytaj też: „TUI Deutschland zaostrza kary za rezygnację z wylotu”.

Obowiązkowe podanie numeru komórkowego ma umożliwić TUI i jego partnerom szybki kontakt z podróżnym w takiej sytuacji. SMS-em touroperator przekaże też namiary na rezydenta obsługującego gości w miejscu ich pobytu.

TUI już wcześniej wykorzystywał numer telefonu komórkowego do kontaktu z klientem, jeśli ten podał go przy zamawianiu wyjazdu. Różnica polega na tym, że dotąd agenci nie musieli obowiązkowo wpisywać go do systemu rezerwacyjnego. I nie robili tego w obawie przed przejęciem klienta przez touroperatora przez wysyłanie mu ofert za plecami agenta. Koncern zapewnia, że nie będzie wysyłał na numer komórki powiadomień reklamowych ani przekazywał go innym firmom.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Miasta chcą kontrolować najem krótkoterminowy

Najem krótkoterminowy w ośrodkach turystycznych rozwija się na niespotykaną dotąd skalę, przyczyniając się do ...

Wizz Air świętuje przewiezienie 200 milionów pasażerów

Tania linia lotnicza Wizz Air w 15 lat przewiozła 200 milionów pasażerów. Jej pierwszy ...

Lotnisko w Atlancie wraca do pracy po awarii

Po awarii, która wczoraj pozbawiła prądu międzynarodowe lotnisko w Atlancie w stanie Georgia, przywrócono ...

Eurostat: Polska w czołówce wzrostu liczby pasażerów lotniczych

W 2018 roku w Unii Europejskiej samolotami podróżowało rekordowe 1,1 miliarda pasażerów, o prawie ...

TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację

Grupa TUI stawia na własną aplikację mobilną jako narzędzie sprzedaży. Nie trzeba jej promować ...

Smakowity Meksyk na talerzu

Tradycyjne i nowoczesne, bazujące na szarańczy albo na wyrafinowanych mieszankach przypraw. Takie są meksykańskie ...