Jakość biura podróży to jakość danych klientów

Bentur

Agenci muszą zbierać od klientów jak najwięcej danych, bo na ich podstawie można tworzyć zindywidualizowane propozycje wyjazdów – uważa prezes sieci franczyzowej Derpart, Aquilin Schömig

Niemiecka sieć biur franczyzowych Derpart oceniła należące do niej biura agencyjne pod kątem zbierania przez nie danych o klientach – donosi portal Touristik Aktuell. Analizie poddano 450 salonów sprzedaży. Okazało się, że nie wszystkie punkty przywiązują do tego wagę. Prezes Derpartu Aquilin Schömig zauważa, że najczęściej brakuje dat urodzenia i życzeń dotyczących podróży.

Czytaj też: „Dane klientów to podstawa pracy agenta”.

– Z kolei wszystkie dane odnoszące się do historii rezerwacji, są bardzo dobrze prowadzone – twierdzi i dodaje, że łatwo to wytłumaczyć. Wszelkie zapisy dotyczące tego, kiedy i dokąd klient wyjechał, są automatycznie zaciągane z systemów rezerwacyjnych. – Skrupulatne zbieranie danych jest bardzo ważne, w końcu na ich podstawie można tworzyć zindywidualizowane propozycje olejnych wyjazdów – tłumaczy Schömig.

Czytaj też: „Agent turystyczny zmienił się w doradcę”.

Właśnie dlatego centrala prowadzi w tym zakresie regularne szkolenia. Prezes jest przekonany, że dziś zarządzenie jakością oznacza możliwie najlepszą obsługę. Derpart już w 2016 roku zaczął przyznawać swoim franczyzobiorcom certyfikaty – dotąd 84 procent z nich otrzymało srebrną odznakę, wielu jest na dobrej drodze do uzyskania złotej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szwecja promuje się na Airbnb

Organizacja Visit Sweden jako pierwsza marka narodowa rozpoczęła współpracę z serwisem Airbnb, platformą umożliwiającą ...

Świnoujski Radisson Blu ma już pierwszy pokój

Pierwsi goście przyjadą do świnoujskiego Radissona w lipcu. Czekać na nich będzie 340 pokojów ...

Booking.com usuwa nielicencjonowane obiekty

Obiekty noclegowe na Balearach, które nie zostały zarejestrowane przez właścicieli jako lokale na wynajem ...

Lotnisko Chopina: sierpień z niewielkim wzrostem

W sierpniu stołeczny port obsłużył ponad 1,9 miliona pasażerów, czyli o 0,8 procent więcej ...

Kolej połączy Phuket z lotniskiem

Władze tajskiej prowincji Phuket rozmawiają z Siemensem i Bombardierem o budowie linii kolejowej z ...

Bułgaria: Numery poprawią jakość w turystyce

Obiekty oferujące zakwaterowanie, usługi gastronomiczne i rozrywkowe w Bułgarii dostaną numery identyfikacyjne. Dzięki nim ...