TUI: Bez numeru telefonu nie ma rezerwacji

Bloomberg

Niemiecki TUI odrzuca rezerwacje, w których nie ma numeru telefonu komórkowego klienta. Firma tłumaczy, że woli nie sprzedać wyjazdu niż nie móc zatroszczyć się o turystę

Spółka TUI Deutschland kilka dni temu przestała przyjmować rezerwacje, w których agenci nie podali numeru telefonu komórkowego uczestników wyjazdu. Firma odpowiedziała wzburzonej agentce, że „woli zrezygnować z rezerwacji, ponieważ życie ludzkie i opieka nad klientami w sytuacji awaryjnej są dla dla niej bardzo ważne” – cytuje portal branżowy Touristik Aktuell.

Wśród niemieckich agentów zawrzało. W dyskusjach prowadzonych w mediach społecznościowych piszą oni między innymi, że przecież wielu klientów nie ma telefonów komórkowych albo zwyczajnie nie chce ich podawać. Zapowiadają, że w tej sytuacji będą albo podawać własne numery, albo zmyślone.

Stowarzyszenie agentów VUSR poprosiło swoich prawników o ocenienie tej sytuacji. Wiceprezes organizacji Cyrus Nurischad mówi, że choć dbałość TUI o klientów należy doceniać i chwalić, to pojawia się pytanie, czy konieczny jest do tego ich telefon. Wiadomość można przecież zostawić choćby w hotelu. Nurischad zwraca uwagę na zapis w informacji handlowej od touroperatora, zgodnie z którym przez tzw. „asystenta sms” – tak nazywa się system wykorzystywany przez koncern – może pojawić się informacja o możliwości przekazania swojej opinii o wyjeździe przesyłana w ramach badań zadowolenia turystów. To sprawia, że numer przestaje być traktowany jako kontakt w sytuacjach awaryjnych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Schmetterling: Minimum 11 procent prowizji

Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych, Schmetterling, uważa, że należy walczyć z ciągłym obniżaniem prowizji ...

Focus Hotels wkroczył do Poznania

Swój pierwszy hotel otworzyła w Poznaniu sieć Focus. Trzygwiazdkowy obiekt stanął przy ulicy Serafitek ...

Majorka: Mapa pokaże, których plaż unikać

Przy niektórych plażach na Majorce bezpośrednio do morza wpadają ścieki. Oficjalna mapa pokaże, gdzie ...

„Programy lojalnościowe linii lotniczych to strata pieniędzy”

Osoby często podróżujące samolotami więcej zaoszczędzą korzystając z promocji linii lotniczych niż z programów ...

Kolej traci pasażerów. Już drugi miesiąc z rzędu

W lutym kolej przewiozła 23 miliony ludzi. To 2,2 procent mniej niż w tym ...

W Europie szukanie lotu trwa dłużej niż podróż

Średnio 3,5 godziny zajmuje Europejczykom znalezienie idealnego połączenia lotniczego. To dłużej niż sama podróż ...