Exim Tours w nowoczesnej odsłonie internetowej

Biuro podróży Exim Tours unowocześnia stronę internetową. Serwis ma ułatwiać życie klientom i pozwalać wykorzystywać go do automatyzacji marketingu i integrowania z call center.

Publikacja: 17.06.2019 13:44

Exim Tours w nowoczesnej odsłonie internetowej

Foto: Materiały promocyjne

Nowa strona ma niezbędną dzisiaj cechę – jest responsywna, czyli dostosowuje się do ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana. Dzięki temu o wiele łatwiej korzystać z niej na urządzeniach przenośnych (smartfon, tablet) – nie tylko przeglądać, ale także rezerwować wybrane usługi. – Poprawiliśmy prędkość strony i parametry wyszukiwania, wprowadziliśmy nowe funkcjonalności, dzięki którym klient po wybraniu oferty może sprawdzić rozkład lotów, porównać inne terminy, długości pobytu i ceny dla tego konkretnego wyjazdu bez konieczności przechodzenia na kolejne podstrony – opowiada Małgorzata Kozakowska, kierownik marketingu w Exim Tours.

– Za pomocą live chata użytkownik strony ma możliwość kontaktowania się z naszymi konsultantami. Dodatkowo każdy kto wyrazi zgodę będzie od nas dostawał powiadomienia, na przykład o promocjach, dobieranych na podstawie informacji, które na jego temat przechowuje przeglądarka internetowa, z której korzysta. Oczywiście klienci w każdej chwili mogą zapisać się też na newsletter a w trakcie dużych promocji za pomocą po-upa zostawić nam swoje dane i odznaczyć ofertę, którą chcieliby od nas dostać – wyjaśnia.

Dodanie narzędzi analitycznych pozwoliło rozszerzyć wiedzę touroperatora o ruchu na stronie. – Między innymi wiemy, jakie są źródła wizyt, jakie kanały nam konwertują, wiemy więcej o zachowaniach zakupowych użytkowników – jak to wygląda na etapie realizacji transakcji i jaka jest skuteczność sprzedaży. To pozwala nam precyzyjnie stwierdzić, które kampanie reklamowe są skuteczne i ilu klientów dzięki każdej pozyskaliśmy oraz jaka była nominalnie sprzedaż. Dane można analizować, zestawiać i porównywać – mówi Kozakowska.

Touroperator integruje też stronę z systemem do automatyzacji marketingu. Część funkcjonalności takich jak live chat, web push, zapisy na newsletter i wysyłanie maili wdrożył właśnie dzięki niemu. – Możemy automatycznie reagować na zachowanie lub zmianę profilu zidentyfikowanych osób w bazie klientów. Na razie używamy prostych działań, jak automatyczne powiadomienia, ale w niedalekiej przyszłości będziemy realizować w pełni automatyczne, złożone kampanie marketingowe, maile dynamiczne jeden do jednego, czyli inteligentny retargeting, dopasowany do zainteresowań klienta – wyjaśnia Kozakowska.

– Dla przykładu, wiele firm wysyła klasyczne maile do swoich klientów, nie badając ich potrzeb. A my będziemy tworzyć maile, które będą odpowiedzią na to, czego klient poszukiwał na naszej stronie. Mając wiedzę o danych transakcyjnych będziemy oferowali wycieczki do miejsc powiązanych z poprzednio zakupionymi wyjazdami. Na tej samej zasadzie wdrożymy spersonalizowaną stronę internetową. Również dział call center będzie mógł wykorzystać informacje o kontakcie z systemu, by skuteczniej prowadzić rozmowy sprzedażowe – opowiada Kozakowska.

Jak dodaje, Exim zamyka obecnie drugi etap prac nad stroną i rozpoczyna kolejny – będzie oddawał do użytku kolejne filtry, ułatwiające precyzyjne wyszukiwanie. – Wyróżnimy również sezony (zimowy i letni), pokażemy aktualną ofertę promocyjną dla danego kierunku czy też dla grupy produktów, aby klient łatwiej mógł się odnaleźć w całej masie propozycji. Poinformujemy, ile osób przegląda tę samą ofertę i ile jeszcze zostało wolnych miejsc w danym hotelu. Zarekomendujemy inne, podobne obiekty. Wierzę, że w przyszłości uda nam się zrobić kiosk z wycieczkami fakultatywnymi – mówi Małgorzata Kozakowska.

Touroperator pracuje również nad nową strefą klienta, nowym widokiem wyszukiwarki biletów lotniczych i nad rozkładem lotów., a także dodaje opisy w sekcji „nasze kierunki”, w której planuje wprowadzić blogi.

Rozwiązania informatyczne Exim zlecił zewnętrznym firmom. – Wymaga to trochę czasu, ale konsekwentnie będziemy wdrażać kolejne narzędzia i nowości dla naszych klientów – zapewnia Kozakowska.

Nowa strona ma niezbędną dzisiaj cechę – jest responsywna, czyli dostosowuje się do ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana. Dzięki temu o wiele łatwiej korzystać z niej na urządzeniach przenośnych (smartfon, tablet) – nie tylko przeglądać, ale także rezerwować wybrane usługi. – Poprawiliśmy prędkość strony i parametry wyszukiwania, wprowadziliśmy nowe funkcjonalności, dzięki którym klient po wybraniu oferty może sprawdzić rozkład lotów, porównać inne terminy, długości pobytu i ceny dla tego konkretnego wyjazdu bez konieczności przechodzenia na kolejne podstrony – opowiada Małgorzata Kozakowska, kierownik marketingu w Exim Tours.

Pozostało 83% artykułu
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży