Mediterraneum upadło, 160 klientów za granicą

archiwum prywatne

Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych – taki komunikat ukazał się wczoraj wieczorem na stronie internetowej biura podróży Mediterraneum

O upadku touroperatora pisaliśmy wczoraj rano. Jednak, mimo że zgłosił on urzędowi marszałkowskiemu w Poznaniu niewypłacalności, nie złożył formalnego wniosku.

Czytaj: „Upadło biuro podróży Mediterraneum”.

Jak informuje biuro prasowe urzędu, nadal nie ma takiego dokumentu. Nadal więc nie wiadomo ile osób jest poszkodowanych upadkiem Mediterraneum, czy są jacyś klienci za granicą i na jaką sumę mogą opiewać ich roszczenia.

– Czekamy na listę turystów, a następnie niezwłocznie skontaktujemy się z ubezpieczycielem – wyjaśnia nam rzeczniczka marszałka wielkopolskiego Anna Parzyńska–Paschke. – Gromadzimy informacje dotyczące liczby osób przebywającej za granicą, liczby odwołanych wycieczek etc. Są one sprawdzane i weryfikowane. Przybliżoną, niezweryfikowaną liczbą jest około 160 turystów, którzy przebywają w Hiszpanii i Francji.

Mediterraneum ma gwarancję wykupioną w Signal Idunie, na 1,26 miliona złotych. – To wysokie zabezpieczenie, przy tym stanie wiedzy, jaką mamy wystarczające, żeby sprowadzić turystów do Polski – dodaje rzeczniczka.

Jak wyjaśnia, z sumy gwarancji w pierwszej kolejności będą opłacone koszty kontynuacji imprez turystycznych, które w tym momencie odbywają się lub koszty powrotu do kraju (w szczególności koszty transportu i zakwaterowania). Następnie dokonywane będą zwroty wpłat wniesionych tytułem zapłaty za niezrealizowane imprezy turystyczne.

Jeśli środki z gwarancji ubezpieczeniowej zostaną wyczerpane, będzie uruchomiony Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności przedsiębiorców turystycznych – wyjaśnia Anna Parzyńska–Paschke.

Oświadczenie Mediterraneum

Szanowni Klienci,

Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych. Dlatego też zmuszeni zostaliśmy do podjęcia bardzo trudnej dla nas decyzji o ogłoszeniu upadłości po niemalże 30 latach wspólnych wyjazdów. Prosimy o skontaktowanie się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w celu uzyskania informacji dotyczących odzyskania wpłaconych na poczet imprez pieniędzy.

Dołożymy wszelkich starań, współpracując z Urzędem Marszałkowskim oraz Towarzystwem Ubezpieczeniowym Signal Iduna, aby otrzymali Państwo swoje pieniądze jak najszybciej.

Mogą Ci się również spodobać

Brytyjscy turyści w Hiszpanii wściekli na własny rząd

Brytyjscy turyści zostali zaskoczeni nagłą decyzją ich rządu o wprowadzeniu dwutygodniowej kwarantanny dla podróżnych ...

Szefowa Rady Europejskiej: Europejczycy znajdą mądry sposób podróżowania

Przewodnicząca Rady Europejskiej Ursula von der Leyen jest przekonana, że ludzie już zaczynają się ...

Novotel ze specjalną ofertą na mundial

W trakcie tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej Novotel zorganizuje strefy kibica w swoich ...

Hiszpańscy hotelarze nie będą obniżać cen

Na zimę hotelarze z Wysp Kanaryjskich obniżają ceny, żeby pozyskać klientów i złagodzić skutki ...

Do Stanów Zjednoczonych bez wiz. Ale nie od razu

Odlatujący do Los Angeles we wtorek, 12 listopada, z warszawskiego Lotniska Chopina samolot LOT-u ...

Egzotyczny trening kusi młodych turystów

Pochwalenie się zdjęciami z treningu w egzotycznych warunkach jest dla młodego pokolenia turystów ważniejsze ...