Ecco Holiday podnosi agentom prowizje

Materiały promocyjne

Prowizja naliczana od całkowitej ceny imprezy, wyższe prowizje dla nowych sprzedawców, „realne progi” – tak w skrócie wyglądają zmiany w warunkach współpracy, jakie Ecco Holiday oferuje swoim agentom.

Wprowadzamy „zupełnie nowe umowy agencyjne” – ogłosiło biuro podróży Ecco Holiday. O co chodzi?

– Jesteśmy zwolennikiem przejrzystych warunków współpracy – mówi cytowana w komunikacie kierowniczka sieci sprzedaży tego touroperatora Katarzyna Turkiewicz. – Pewne zapisy w umowach były związane z produktem czarterowym, którego od tego sezonu nie mamy. Dzięki temu mogliśmy wprowadzić wiele istotnych zmian, które sygnalizowała nam sieć sprzedaży.

Czytaj też: „Karolina Warzybok prezesem Ecco Holiday”.

Najważniejszą z nich jest naliczanie prowizji od całości wartości imprezy, bez wyłączenia opłat lotniskowych. Podniesione zostały też prowizje podstawowe – dodaje rzeczniczka biura Aleksandra Olechnowicz.

Touroperator zapewnia też, że oferuje „realne i osiągalne” progi prowizyjne. Skąd ta zmiana? Agenci skarżyli się na progi… u innych organizatorów.

– Nasza umowa już przy obrocie wielkości 50 tysięcy złotych gwarantuje większą prowizję. Jeśli ktoś sprzedaje nasze wyjazdy egzotyczne ten próg łatwo osiągnie – tłumaczy Turkiewicz. Nie wyjaśnia jednak, o ile prowizja rośnie.

Trzecią nowością mają być o 20 procent większe prowizje dla biur agencyjnych, które dopiero przystąpią do współpracy z Ecco Holiday, „na zachętę”. W tej chwili touroperator ma umowy z 1500 agentów.

Ecco Holiday upraszcza także w nowych umowach procedury operacyjne, na przykład umożliwia wstępne rezerwowanie wszystkich ofert na określony czas. Ma to umożliwić dopełnienie wszystkich formalności z klientem, bez strachu, że oferta zniknie.

Organizator oferuje też prostsze rozliczenia – klienci mają wpłacać należności bezpośrednio na konto touroperatora. Wiąże się z tym jeszcze jedno uproszczenie – Ecco przejmuje na siebie windykowanie brakującej części należności.

Nowe warunki „powinny zachęcić do współpracy agentów, których udział w sprzedaży całkowitej Ecco Holiday nie był znaczący, mimo potencjału tych biur”.

Ponadto organizator „upatruje w nowych warunkach szansy dla nowych agentów. Nie będą oni ponosić żadnych opłat z tytułu przystąpienia do sieci sprzedaży Ecco Holiday, co również jest nowością”.

– Od kilku sezonów notujemy znaczny wzrost sprzedaży i przychodów, szczególnie w wypadku naszej oferty egzotycznej, w czym znaczny udział ma zewnętrzna sieć sprzedaży (80 procent sprzedaży przechodzi przez agentów – red.) – wyjaśnia Turkiewicz. – Mamy więc możliwości kreowania korzystnych warunków współpracy, a co za tym idzie stymulowania dalszego wzrostu sprzedaży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W hotelach przybędzie siedem tysięcy pokojów

W Warszawie liczba pokojów hotelowych wzrośnie do końca 2019 roku o 1,3 tysiąca. Ale ...

Hotele Thomasa Cooka zmieniają właściciela

Sieć hoteli Sentido należąca do upadłego Thomasa Cooka znalazła nowego właściciela – niemiecki koncern ...

Podkarpacie daje się odkryć się w internecie

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna startuje z akcją w mediach społecznościowych pod hasłem „Podkarpackie odkrywam. ...

Klienci Itaki na egzotyczne wakacje polecą airbusem 330

Klienci Itaki będą latać tego lata do czterech dalekich krajów samolotem linii lotniczej Luke ...

Lufthansa: Nawet 400 procent więcej rezerwacji

Na Boże Narodzenie i sylwestra Niemcy chętnie rezerwują loty do ciepłych krajów. W Lufthansie ...

Wiedeńskie Muzeum Świata znów otwarte dla gości

Po trzech latach przebudowy i renowacji, przy wiedeńskim Heldenplatz, ponownie otwarto Muzeum Świata (Weltmuseum) ...