Ecco Holiday podnosi agentom prowizje

Materiały promocyjne

Prowizja naliczana od całkowitej ceny imprezy, wyższe prowizje dla nowych sprzedawców, „realne progi” – tak w skrócie wyglądają zmiany w warunkach współpracy, jakie Ecco Holiday oferuje swoim agentom.

Wprowadzamy „zupełnie nowe umowy agencyjne” – ogłosiło biuro podróży Ecco Holiday. O co chodzi?

– Jesteśmy zwolennikiem przejrzystych warunków współpracy – mówi cytowana w komunikacie kierowniczka sieci sprzedaży tego touroperatora Katarzyna Turkiewicz. – Pewne zapisy w umowach były związane z produktem czarterowym, którego od tego sezonu nie mamy. Dzięki temu mogliśmy wprowadzić wiele istotnych zmian, które sygnalizowała nam sieć sprzedaży.

Czytaj też: „Karolina Warzybok prezesem Ecco Holiday”.

Najważniejszą z nich jest naliczanie prowizji od całości wartości imprezy, bez wyłączenia opłat lotniskowych. Podniesione zostały też prowizje podstawowe – dodaje rzeczniczka biura Aleksandra Olechnowicz.

Touroperator zapewnia też, że oferuje „realne i osiągalne” progi prowizyjne. Skąd ta zmiana? Agenci skarżyli się na progi… u innych organizatorów.

– Nasza umowa już przy obrocie wielkości 50 tysięcy złotych gwarantuje większą prowizję. Jeśli ktoś sprzedaje nasze wyjazdy egzotyczne ten próg łatwo osiągnie – tłumaczy Turkiewicz. Nie wyjaśnia jednak, o ile prowizja rośnie.

Trzecią nowością mają być o 20 procent większe prowizje dla biur agencyjnych, które dopiero przystąpią do współpracy z Ecco Holiday, „na zachętę”. W tej chwili touroperator ma umowy z 1500 agentów.

Ecco Holiday upraszcza także w nowych umowach procedury operacyjne, na przykład umożliwia wstępne rezerwowanie wszystkich ofert na określony czas. Ma to umożliwić dopełnienie wszystkich formalności z klientem, bez strachu, że oferta zniknie.

Organizator oferuje też prostsze rozliczenia – klienci mają wpłacać należności bezpośrednio na konto touroperatora. Wiąże się z tym jeszcze jedno uproszczenie – Ecco przejmuje na siebie windykowanie brakującej części należności.

Nowe warunki „powinny zachęcić do współpracy agentów, których udział w sprzedaży całkowitej Ecco Holiday nie był znaczący, mimo potencjału tych biur”.

Ponadto organizator „upatruje w nowych warunkach szansy dla nowych agentów. Nie będą oni ponosić żadnych opłat z tytułu przystąpienia do sieci sprzedaży Ecco Holiday, co również jest nowością”.

– Od kilku sezonów notujemy znaczny wzrost sprzedaży i przychodów, szczególnie w wypadku naszej oferty egzotycznej, w czym znaczny udział ma zewnętrzna sieć sprzedaży (80 procent sprzedaży przechodzi przez agentów – red.) – wyjaśnia Turkiewicz. – Mamy więc możliwości kreowania korzystnych warunków współpracy, a co za tym idzie stymulowania dalszego wzrostu sprzedaży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

USA: Pasażer próbował wysiąść w locie

Stewardesa amerykańskich linii lotniczych Delta rozbiła butelkę wina na głowie jednego z pasażerów, który ...

Wycieczki szkolne pod nadzorem branży turystycznej

73 procent rodziców w Wielkiej Brytanii oczekuje, że wycieczkę szkolną zorganizuje sprawdzone biuro podróży, ...

Polacy wśród najczęstszych gości w Hurghadzie

387 tysięcy turystów odwiedziło w czerwcu egipskie województwo Morza Czerwonego. Rosjanie ciągle latają na ...

Strajki zmniejszyły zysk Ryanaira

Podwyżki dla pracowników i droższe paliwo zdusiły kwartalny zysk Ryanaira o 20 procent. Wyniósł ...

Dubaj otwiera granice dla turystów z testami

7 lipca Dubaj otworzy granice dla zagranicznych turystów. Goście muszą spełnić szereg warunków – ...

Za dwa dni rusza Suntago – największy park wodny w Europie

32 zjeżdżalnie, basen ze sztucznymi falami, sztuczna rwąca rzeka, wodny plac zabaw, 10 różnego ...