Brytyjskie biura podróży chcą zatrudnić pracowników Cooka

AFP

Brytyjscy touroperatorzy i sieci agencyjne zachęcają pracowników Thomasa Cooka do ubiegania się o pracę u nich. TUI zorganizował nawet targi pracy

W nocy z niedzieli na poniedziałek (23 września) brytyjski oddział Thomasa Cooka ogłosił niewypłacalność. W firmie pracowało 9 tysięcy osób, z czego około 3,5 tysiąca w 550 salonach sprzedaży. Teraz będą musiały znaleźć inne zatrudnienie.

Czytaj: „Najstarsze biuro podróży na świecie Thomas Cook ogłosiło upadek”.

Jak informuje portal Travel Weekly, branża na Wyspach już zareagowała i zaczęła zachęcać pracowników Cooka do szukania nowej pracy. TUI w swoim biurze na lotnisku Luton pod Londynem zorganizował nawet targi pracy. Touroperator zachęca też do sprawdzania informacji o wakatach na jego stronie internetowej.

Także sieć biur agencyjnych Hays Travel poszukuje sprzedawców. Oddział północno-zachodni ma 36 salonów i planuje otwarcie kolejnych 14. Prezes Hays Travel Don Bircham mówi, że już wcześniej zatrudniał byłych pracowników Cooka i ceni ich za wiedzę i doświadczenie. Inne sieci agencyjne otwarte na rozmowę z wakacyjnymi doradcami Thomasa Cooka to Miles Morgan Travel, Premier Travel, Travel Councellors, Holidayplease.co.uk, a także Not Just Travel i The Travel Franchise, które uruchomiły specjalny pakiet szkoleniowy dla potencjalnych pracowników w mocno obniżonych cenach. Firmy organizują też dni otwarte w Londynie i w Manchesterze.

O specjalistów, którzy pracowali w Cooku zabiegają także organizatorzy, wśród nich, poza wspomnianym TUI, specjalista od rejsów rzecznych Cosmos and Avalon Waterways czy linia wycieczkowa MSC Cruises, która szuka do swojej angielskiej siedziby 15 osób. Prezes na Wielką Brytanię i Irlandię Antonia Paradiso mówi nawet, że jeśli kandydat się spodoba, a nie będzie mógł pracować w biurze w Uxbridge, firma zgodzi się, by wykonywał swoje obowiązki z domu. Rekrutację prowadzą też Jet2.com i Jet2holidays.

Zobacz też: „Po upadku Cooka grecki minister turystyki chce pomóc branży”.

Na sytuację zareagowali również zawodowi łowcy talentów. C&M Travel Recruitment uruchomił nawet mailowe centrum kontaktowe dla osób szukających pracy, gdzie można uzyskać poradę i informację o dostępnych ofertach. 1 października organizuje u siebie dni otwarte. Dyrektor C&M Travel Recruitment Barbara Kolosinska komentuje, że jedynym pozytywem zaistniałej sytuacji jest to, że można znaleźć ciekawą pracę, bo firmy turystyczne borykają się z brakiem kadr.

Poszkodowani mogą szukać nowych możliwości także w agencji pośrednictwa Travel Trade Recruitment. W mediach społecznościowych zaczęły powstawać grupy, w których pojawiają się różne propozycje pracy. Jedną z nich utworzyła Jenny Jackson z sieci agencyjnej Classic Travel.

Pracownicy Cooka zostali już poinstruowani, że mogą zwracać się z wnioskami o wypłatę pensji do agencji rządowej Insolvency Service, która zajmuje się likwidacją szkód związanych z bankructwami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Warna ósmym wakacyjnym kierunkiem z Łodzi

Warna to drugie po Burgas miasto w Bułgarii, do którego można będzie polecieć w ...

Ewakuacja pasażerów kolejki linowej nad Renem

60 osób zostało ewakuowanych z wagoników kolejki linowej nad Renem w Kolonii. Ratownicy mają ...

Lotniska regionalne: Rośniemy szybciej niż rok temu

W pierwszym półroczu przez regionalne porty lotnicze przewinęło się 12,8 miliona pasażerów. To o ...

Grecka gościnność lepsza od plaż

Gościnność, dobra jakość zakwaterowania i poczucie bezpieczeństwa to najważniejsze walory kojarzone z marką turystyczną ...

LOT na 20. miejscu w rankingu AirHelp Score

Qatar Airways zajęły pierwsze miejsce w tegorocznej, ósmej edycji rankingu linii lotniczych, opublikowanej przez ...

Więcej pociągów Intercity w Tatry i Beskidy

PKP Intercity uruchomi we wrześniu dodatkowe połączenia w Tatry i Beskidy. Pociągi wyjadą m.in. ...