Brytyjskie biura podróży chcą zatrudnić pracowników Cooka

AFP

Brytyjscy touroperatorzy i sieci agencyjne zachęcają pracowników Thomasa Cooka do ubiegania się o pracę u nich. TUI zorganizował nawet targi pracy

W nocy z niedzieli na poniedziałek (23 września) brytyjski oddział Thomasa Cooka ogłosił niewypłacalność. W firmie pracowało 9 tysięcy osób, z czego około 3,5 tysiąca w 550 salonach sprzedaży. Teraz będą musiały znaleźć inne zatrudnienie.

Czytaj: „Najstarsze biuro podróży na świecie Thomas Cook ogłosiło upadek”.

Jak informuje portal Travel Weekly, branża na Wyspach już zareagowała i zaczęła zachęcać pracowników Cooka do szukania nowej pracy. TUI w swoim biurze na lotnisku Luton pod Londynem zorganizował nawet targi pracy. Touroperator zachęca też do sprawdzania informacji o wakatach na jego stronie internetowej.

Także sieć biur agencyjnych Hays Travel poszukuje sprzedawców. Oddział północno-zachodni ma 36 salonów i planuje otwarcie kolejnych 14. Prezes Hays Travel Don Bircham mówi, że już wcześniej zatrudniał byłych pracowników Cooka i ceni ich za wiedzę i doświadczenie. Inne sieci agencyjne otwarte na rozmowę z wakacyjnymi doradcami Thomasa Cooka to Miles Morgan Travel, Premier Travel, Travel Councellors, Holidayplease.co.uk, a także Not Just Travel i The Travel Franchise, które uruchomiły specjalny pakiet szkoleniowy dla potencjalnych pracowników w mocno obniżonych cenach. Firmy organizują też dni otwarte w Londynie i w Manchesterze.

O specjalistów, którzy pracowali w Cooku zabiegają także organizatorzy, wśród nich, poza wspomnianym TUI, specjalista od rejsów rzecznych Cosmos and Avalon Waterways czy linia wycieczkowa MSC Cruises, która szuka do swojej angielskiej siedziby 15 osób. Prezes na Wielką Brytanię i Irlandię Antonia Paradiso mówi nawet, że jeśli kandydat się spodoba, a nie będzie mógł pracować w biurze w Uxbridge, firma zgodzi się, by wykonywał swoje obowiązki z domu. Rekrutację prowadzą też Jet2.com i Jet2holidays.

Zobacz też: „Po upadku Cooka grecki minister turystyki chce pomóc branży”.

Na sytuację zareagowali również zawodowi łowcy talentów. C&M Travel Recruitment uruchomił nawet mailowe centrum kontaktowe dla osób szukających pracy, gdzie można uzyskać poradę i informację o dostępnych ofertach. 1 października organizuje u siebie dni otwarte. Dyrektor C&M Travel Recruitment Barbara Kolosinska komentuje, że jedynym pozytywem zaistniałej sytuacji jest to, że można znaleźć ciekawą pracę, bo firmy turystyczne borykają się z brakiem kadr.

Poszkodowani mogą szukać nowych możliwości także w agencji pośrednictwa Travel Trade Recruitment. W mediach społecznościowych zaczęły powstawać grupy, w których pojawiają się różne propozycje pracy. Jedną z nich utworzyła Jenny Jackson z sieci agencyjnej Classic Travel.

Pracownicy Cooka zostali już poinstruowani, że mogą zwracać się z wnioskami o wypłatę pensji do agencji rządowej Insolvency Service, która zajmuje się likwidacją szkód związanych z bankructwami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

LOT inauguruje połączenie do Bejrutu

Dziś o godzinie 22.30 z Lotniska Chopina w Warszawie wystartuje pierwszy samolot Polskich Linii ...

Ryanair: Od wiosny z Poznania do Rzymu

Od kwietnia 2019 roku w ramach letniej siatki połączeń Ryanair rozpocznie loty z Poznania ...

Egipcjanie odkryli nieznaną piramidę

Szczątki nieznanej dotąd piramidy odkryli archeolodzy w Egipcie. O znalezisku poinformowało miejscowe Ministerstwo ds. ...

Dania przywraca kontrole na granicy ze Szwecją

Dania tymczasowo przywróci kontrole graniczne na granicy ze Szwecją poczynając od listopada – poinformował ...

48-godzinny strajk marynarzy w Grecji

Strajk załóg promów oznacza, że te greckie wyspy, na których nie ma lotnisk, będą ...

Trybunał UE: Pilot nie może być za stary

Piloci samolotów pasażerskich mogą pracować tylko do 65 roku życia. Wyrok tej treści ogłosił ...