To najwyższe wyniki w historii firmy. Jeśli wziąć pod uwagę same przychody, wzrost biznesu Itaki wyniósł 12,6 procent.
Jak informuje wiceprezes Piotr Henicz, najszybciej rosnącymi kierunkami w ofercie touroperatora były w zeszłym roku Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Sukces odniosły też nowości, do których Itaka, jako pierwszy polski touroperator zainicjowała regularne operacje czarterowe: Albania i Oman. Jak podkreśla touroperator, jest to sukces finansowy i sukces, jeśli chodzi o opinie klientów. Biuro podróży chwali sobie też znakomitą współpracę z tamtejszymi kontrahentami, co znalazło odbicie w korzystnych kontraktach na 2017 rok.
„Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową” – wyjaśnia Henicz.
Rok 2016 był kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała w sprzedaży wyjazdów do: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na Wyspy Zielonego Przylądka, na Kubę, Dominikanę i Zanzibar. Klienci Itaki zdecydowanie chętniej niż w 2015 roku w sezonie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.
Do sukcesów zeszłorocznych firma zalicza też zakup czeskiego biura podróży Čedok. Była to konsekwencją strategii rozwoju touroperatora.