15 miesięcy temu RTK zainicjowała projekt „Tec Off”, w ramach którego chce połączyć sprzedaż w kanałach stacjonarnych i w internecie. Strategia opiera się na czterech filarach – pisze portal FVW.
Pierwszy to tzw. „omnichannel”, w ramach którego obsługa klienta w biurze ma być połączona z działaniami w świecie wirtualnym. Chodzi nie tylko o proces sprzedaży wyjazdu, ale o podtrzymanie kontaktu z turystą w czasie jego podróży i po powrocie z niej.
CZYTAJ TEŻ: W Niemczech obroty agentów spadają
Thomas Bösl, szef RTK, zapewnia że rozwiązanie, które kooperatywa wdroży w najbliższych dniach, będzie działać niezależnie od tego, z jakim touroperatorem klient wyjechał. – W przeciwieństwie do narzędzi oferowanych przez organizatorów, dane klientów pozostają u agenta – wyjaśnia.
Drugi filar to internetowa platforma sprzedaży, która funkcjonalnością ma przypominać agenta internetowego. Bösl objaśnia, że będzie na niej pokazane, z jakiego regionu agent pochodzi. W ramach „Tec Off” powstaje też zindywidualizowana strona internetowa „Spider”, przez którą biura będą mogły obsługiwać klientów cały rok, także w trakcie ich wakacyjnych podróży. Narzędzie to ma pomóc zwiększyć częstotliwość kontaktów agenta z turystą, dziś średnio wskaźnik ten wynosi 1,6 raza na rok. „Spider” ma również pomóc zdobyć kolejnych klientów, a wszystko dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji.