Reklama

Kosztowne zaniechanie rządu Niemiec w sprawie Cooka

Z tytułu upadku Thomasa Cooka państwo niemieckie będzie musiało oddać klientom tego biura łącznie 287,4 miliona euro.

Publikacja: 13.12.2019 07:11

Kosztowne zaniechanie rządu Niemiec w sprawie Cooka

Foto: Fot. AFP

Zurich, firma ubezpieczająca Thomasa Cooka w Niemczech, poinformował, że łącznie z tytułu niewypłacalności touroperatora klientom należy się 287,4 miliona euro, podaje niemiecki portal branżowy Touristik Aktuell.

CZYTAJ TEŻ: Rząd Niemiec dopłaci do upadku Thomasa Cooka

Ubezpieczyciel wydał wcześniej 59,6 miliona euro na sprowadzanie turystów do kraju. Do dyspozycji zostało jeszcze 50,4 miliona euro, ale to o wiele za mało. Jeśli podzielić je między wszystkich pokrzywdzonych, wychodzi, że każdy dostanie zaledwie 17,5 procent wpłaconej sumy. Dlatego resztę musi wziąć na siebie państwo – rząd już zobowiązał się do tego w środę, 10 grudnia.

Przepisy unijne zobowiązują wszystkie kraje członkowskie do stworzenia takich przepisów, żeby klienci biur podróży w razie ich upadku nie tracili ani eurocenta. Niemcy nie stworzyli takiego mechanizmu w swoim prawie krajowym, dlatego teraz to państwo poniesie te koszty.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy: klienci biur podróży słabo chronieni

Reklama
Reklama

Zurich zacznie wypłacać pieniądze w ciągu najbliższych dni, ale już zapowiedział, że cały proces potrwa kilka tygodni. Na razie nie wiadomo, kiedy klienci zaczną odbierać pozostałą kwotę. Ubezpieczyciel, syndycy i rząd ustalają dopiero przebieg postępowania. Turyści nie muszą podejmować żadnych kroków, o dalszych działaniach zostaną poinformowani na początku przyszłego roku.

Zurich, firma ubezpieczająca Thomasa Cooka w Niemczech, poinformował, że łącznie z tytułu niewypłacalności touroperatora klientom należy się 287,4 miliona euro, podaje niemiecki portal branżowy Touristik Aktuell.

CZYTAJ TEŻ: Rząd Niemiec dopłaci do upadku Thomasa Cooka

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Czy nieobecność rezydenta to wada wycieczki? Sąd odrzuca skargę turysty
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama