Coral Travel na drodze do klubu miliarderów

Coral Travel zamierza w tym roku zwiększyć obroty o jedną trzecią. Jeśli mu się uda, przekroczy w przychodach symboliczną granicę miliarda złotych.

Publikacja: 19.01.2020 16:53

Coral Travel na drodze do klubu miliarderów

Foto: Prezes Ergun liczy w tym roku na wzrost przychodów Corala o 35 procent. Fot. Nelly Kamińska

Biuro podróży Coral Travel spotkało się w piątkowy wieczór z agentami turystycznymi w hotelu Westin w Warszawie. Spotkanie służyło wstępnemu podsumowaniu wyników roku 2019 i prezentacji planów i produktu na 2020, a zakończyło się kolacją.

Jak ujawnił prezes firmy Kaan Ergun. przychody Corala w 2019 roku – według nieostatecznych jeszcze danych – wyniosły około 870 milionów złotych. Były więc większe niż rok wcześniej o 36 procent. Na tle rynku to wyjątkowy wzrost, uzyskany dzięki powrotowi do łask polskich turystów takich kierunków jak Turcja, Egipt i Tunezja, w których Coral jest jednym z najsilniejszych graczy. Według wyliczeń Erguna 40 procent z 870 tysięcy klientów biur podróży, którzy w zeszłym roku polecieli czarterami do Turcji było klientami jego firmy.

Liczba klientów wysłanych na zagraniczny wypoczynek w zeszłym roku rosła w Coralu wolniej niż przychody – w sumie przybyło ich 26 procent. To oznacza, że jeśli w 2018 było ich 300 tysięcy, to w 2019 już 380 tysięcy.

– Jesteśmy jednym z dwóch najdynamiczniej rozwijających się touroperatorów w Polsce. Od 2017 roku, a więc w ciągu trzech sezonów, powiększyliśmy swój obrót o 133 procent – podał Ergun.

W tym roku Coral Travel zamierza powtórzyć wynik zeszłoroczny – przewiduje, że zwiększy obroty o kolejne 35 procent. Tę kalkulację opiera głównie na zwiększeniu ruchu turystów wysyłanych do Turcji (nowość – loty do Izmiru), Grecji, Egiptu i Tunezji. Ale także na wprowadzeniu na zimę 2020/2021 własnych czarterów do Dominikany i do Tajlandii. – Pracujemy nad tym – mówił Ergun, co agenci nagrodzili brawami.

Jeśli touroperatorowi uda się zrealizować taki program, wejdzie do klubu miliarderów, do którego należą już TUI (niecałe 2,2 mld złotych obrotu w 2018), Itaka (około 2,7 mld złotych w 2019) i Rainbow (prawie 1,5 mld złotych w 2018 roku).

ZOBACZ RANKING BIUR PODRÓŻY

Firma podkreśla, że lata już z 12 krajowych portów lotniczych. W zeszłym roku dodała do siatki lotnisko w Zielonej Górze i zamierza utrzymać je także w tym roku. A do tego otworzy połączenia z Warszawy i Katowic do Izmiru, obok już realizowanych lotów do Antalyi i Bodrum.

Podczas prezentacji Ergun przypomniał też, że spółka Coral Travel Poland należy do tureckiego holdingu OTI, który obsłużył w 2019 roku 3 miliony turystów (6 procent więcej niż rok wcześniej), wysyłając ich do 36 krajów. Największa wśród nich grupa klientów to Rosjanie, a najważniejsze kierunki, które turyści wybierali to Turcja, Egipt, Tajlandia, Grecja, Tunezja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. OTI Holding liczy na zwiększenie w tym roku ruchu o 15 procent.

OTI Holding dysponuje własnymi hotelami, jak popularny Xanadu Resort na Riwierze Tureckiej, i sieć Otium Hotels. Zamierza intensywnie inwestować w ten segment biznesu, powiększając zarówno sieć Otium i uruchamiając nową sieć pod marką Seven Seas Resorta & Hotels. Będzie więc kupować działające już obiekty lub wynajmować i zarządzać nimi. Dzięki temu jeszcze przed latem 2020 roku w systemach rezerwacyjnych Corala ma się pojawić dwadzieścia, a do końca roku nawet trzydzieści, nowych hoteli. – Wszystkie będziemy mieli w Polsce na wyłączność – zapowiada Kaan Ergun.

CZYTAJ TEŻ: Marka Neckermann sprzedana do Turcji

""

Fot. Coral Travel

turystyka.rp.pl

""

Fot. Coral Travel

turystyka.rp.pl

""

Fot. Coral Travel

turystyka.rp.pl

Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Prezes Wakacje.pl: Naszym drogowskazem potrzeby klientów i zdrowy rynek