Coral Travel na drodze do klubu miliarderów

Coral Travel zamierza w tym roku zwiększyć obroty o jedną trzecią. Jeśli mu się uda, przekroczy w przychodach symboliczną granicę miliarda złotych.

Publikacja: 19.01.2020 16:53

Coral Travel na drodze do klubu miliarderów

Foto: Prezes Ergun liczy w tym roku na wzrost przychodów Corala o 35 procent. Fot. Nelly Kamińska

Biuro podróży Coral Travel spotkało się w piątkowy wieczór z agentami turystycznymi w hotelu Westin w Warszawie. Spotkanie służyło wstępnemu podsumowaniu wyników roku 2019 i prezentacji planów i produktu na 2020, a zakończyło się kolacją.

Jak ujawnił prezes firmy Kaan Ergun. przychody Corala w 2019 roku – według nieostatecznych jeszcze danych – wyniosły około 870 milionów złotych. Były więc większe niż rok wcześniej o 36 procent. Na tle rynku to wyjątkowy wzrost, uzyskany dzięki powrotowi do łask polskich turystów takich kierunków jak Turcja, Egipt i Tunezja, w których Coral jest jednym z najsilniejszych graczy. Według wyliczeń Erguna 40 procent z 870 tysięcy klientów biur podróży, którzy w zeszłym roku polecieli czarterami do Turcji było klientami jego firmy.

Liczba klientów wysłanych na zagraniczny wypoczynek w zeszłym roku rosła w Coralu wolniej niż przychody – w sumie przybyło ich 26 procent. To oznacza, że jeśli w 2018 było ich 300 tysięcy, to w 2019 już 380 tysięcy.

– Jesteśmy jednym z dwóch najdynamiczniej rozwijających się touroperatorów w Polsce. Od 2017 roku, a więc w ciągu trzech sezonów, powiększyliśmy swój obrót o 133 procent – podał Ergun.

W tym roku Coral Travel zamierza powtórzyć wynik zeszłoroczny – przewiduje, że zwiększy obroty o kolejne 35 procent. Tę kalkulację opiera głównie na zwiększeniu ruchu turystów wysyłanych do Turcji (nowość – loty do Izmiru), Grecji, Egiptu i Tunezji. Ale także na wprowadzeniu na zimę 2020/2021 własnych czarterów do Dominikany i do Tajlandii. – Pracujemy nad tym – mówił Ergun, co agenci nagrodzili brawami.

Jeśli touroperatorowi uda się zrealizować taki program, wejdzie do klubu miliarderów, do którego należą już TUI (niecałe 2,2 mld złotych obrotu w 2018), Itaka (około 2,7 mld złotych w 2019) i Rainbow (prawie 1,5 mld złotych w 2018 roku).

ZOBACZ RANKING BIUR PODRÓŻY

Firma podkreśla, że lata już z 12 krajowych portów lotniczych. W zeszłym roku dodała do siatki lotnisko w Zielonej Górze i zamierza utrzymać je także w tym roku. A do tego otworzy połączenia z Warszawy i Katowic do Izmiru, obok już realizowanych lotów do Antalyi i Bodrum.

Podczas prezentacji Ergun przypomniał też, że spółka Coral Travel Poland należy do tureckiego holdingu OTI, który obsłużył w 2019 roku 3 miliony turystów (6 procent więcej niż rok wcześniej), wysyłając ich do 36 krajów. Największa wśród nich grupa klientów to Rosjanie, a najważniejsze kierunki, które turyści wybierali to Turcja, Egipt, Tajlandia, Grecja, Tunezja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. OTI Holding liczy na zwiększenie w tym roku ruchu o 15 procent.

OTI Holding dysponuje własnymi hotelami, jak popularny Xanadu Resort na Riwierze Tureckiej, i sieć Otium Hotels. Zamierza intensywnie inwestować w ten segment biznesu, powiększając zarówno sieć Otium i uruchamiając nową sieć pod marką Seven Seas Resorta & Hotels. Będzie więc kupować działające już obiekty lub wynajmować i zarządzać nimi. Dzięki temu jeszcze przed latem 2020 roku w systemach rezerwacyjnych Corala ma się pojawić dwadzieścia, a do końca roku nawet trzydzieści, nowych hoteli. – Wszystkie będziemy mieli w Polsce na wyłączność – zapowiada Kaan Ergun.

CZYTAJ TEŻ: Marka Neckermann sprzedana do Turcji

""

Fot. Coral Travel

turystyka.rp.pl

""

Fot. Coral Travel

turystyka.rp.pl

""

Fot. Coral Travel

turystyka.rp.pl

Biuro podróży Coral Travel spotkało się w piątkowy wieczór z agentami turystycznymi w hotelu Westin w Warszawie. Spotkanie służyło wstępnemu podsumowaniu wyników roku 2019 i prezentacji planów i produktu na 2020, a zakończyło się kolacją.

Jak ujawnił prezes firmy Kaan Ergun. przychody Corala w 2019 roku – według nieostatecznych jeszcze danych – wyniosły około 870 milionów złotych. Były więc większe niż rok wcześniej o 36 procent. Na tle rynku to wyjątkowy wzrost, uzyskany dzięki powrotowi do łask polskich turystów takich kierunków jak Turcja, Egipt i Tunezja, w których Coral jest jednym z najsilniejszych graczy. Według wyliczeń Erguna 40 procent z 870 tysięcy klientów biur podróży, którzy w zeszłym roku polecieli czarterami do Turcji było klientami jego firmy.

Biura Podróży
Turyści chcą latać z biurami podróży za granicę, ale rezygnują z ich usług w kraju
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biura Podróży
Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi
Biura Podróży
Biuro podróży planuje wozić klientów na prywatną wyspę. Ma już statki i hotele
Biura Podróży
Niemiecka firma turystyczna otwiera przedstawicielstwo w Polsce. W planach cała Europa
Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji