Turecka Grupa Anex ma w Niemczech kilka marek touroperatorskich. Należą do niej poza samym Anex Tourem też należące wcześniej do Thomasa Cooka Bucher Reisen i Öger Tours. Szef oddziału Murat Kizilsac patrzy na najbliższy rok z optymizmem. - Przedsprzedaż lata 2022, szczególnie wyjazdów do Turcji, Hiszpanii i Grecji, jest bardzo dobra - mów portalowi branży turystycznej Touristik Aktuell. Stabilne ceny i potrzeba nadrobienia straconego urlopu to jego zdaniem główne powody dużego popytu.
Już teraz widać, że klienci są skłonni sporo wydać na wakacje, co widać głównie w segmencie hoteli pięciogwiazdkowych. Goście płacą za swój urlop do 20 procent więcej. Co prawda bieżąca sytuacja nie pozwala jeszcze w pełni rozwinąć sprzedaży, ale Kizilsac liczy na wzrost, szczególnie w krajach niemieckojęzycznych. Z powodu pandemii w zeszłym roku nie udało się w pełni wykorzystać potencjału marek Bucher Reisen i Öger Tours.
Czytaj więcej
5,4 miliona klientów obsłużyła Grupa TUI w zakończonym 30 września roku finansowym. To o 80 procent mniej niż w najlepszym roku przed pandemią, kiedy miała 28 milionów turystów. W nowy rok firma weszła jednak z optymizmem i chwali się zaawansowaną sprzedażą.
Firma powiększyła jednak programy na przyszłe lato. W Turcji touroperatorzy zaoferują 840 hoteli, w tym 550 w regionie Antalyi. 50 z nich pojawi się w ofercie pierwszy raz. Dużo bogatszy będzie też program w zachodniej Turcji - tam można wybierać spośród 200 obiektów, to o 100 więcej niż do tej pory. W Stambule dostępnych jest natomiast 90 obiektów. Latem touroperatorzy zaoferują w sumie 560 lotów tygodniowo - tylko do Antalyi będzie ich 420.
Program letni obejmuje wyloty na Baleary. Na Majorce wybierać można spośród 273 hoteli, na Ibizie 30. Na Minorce na razie firma oferuje pobyty w trzech obiektach, ale ich liczba ma się zwiększyć do 20. W tym wypadku chodzi o produkt dynamiczny.
Biura organizują też pobyty w lądowej części Hiszpanii (210 hoteli), na Kanarach (520 obiektów), w Egipcie (130 hoteli).
Czytaj więcej
Niemcy znów odkryli Europę, dlatego DER Touristik stawia w przyszłym roku przede wszystkim na Stary Kontynent. Klienci będą wybierać spośród ofert lotniczych, ale też tych z dojazdem własnym i objazdówek, które będą przeżywać renesans.
Powiększa się program wyjazdów do Grecji. Łącznie w sprzedaży będzie 353 hoteli, pierwszy raz turyści polecą z firmą na Korfu, Santoryn, Mikonos, Zakintos, do Salonik i na Półwysep Chalcydycki.
W segmencie dojazdu własnego znalazło się 2,5 tysiąca hoteli w Niemczech, Austrii, Polsce, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Chorwacji i we Włoszech. W sumie program obejmuje wyjazdy do 14 krajów, w tym także dalekich.