TUI Group podsumował rok. Firma zaciska pasa i powoli odzyskuje klientów

5,4 miliona klientów obsłużyła Grupa TUI w zakończonym 30 września roku finansowym. To o 80 procent mniej niż w najlepszym roku przed pandemią, kiedy miała 28 milionów turystów. W nowy rok firma weszła jednak z optymizmem i chwali się zaawansowaną sprzedażą.

Publikacja: 09.12.2021 13:23

TUI Group podsumował rok. Firma zaciska pasa i powoli odzyskuje klientów

Foto: Bloomberg

Grupa TUI podsumowała miniony rok rozliczeniowy, który rozpoczął się 1 października 2020 roku a zakończył 30 września tego roku.

Pozytywne wyniki finansowe – pierwszy raz od wybuchu pandemii - zanotowały zarówno biura podróży należące do regionu centralnego (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Polska), gdzie zysk operacyjny wyniósł 49 milionów euro, jak i region zachodni (Holandia, Belgia, Francja), w którym wyniósł on 71 milionów euro - chwali się koncern w komunikacie.

Zysk operacyjny w segmencie TUI Hotels&Resorts to 116 milionów euro.

Czytaj więcej

Prezes TUI Deutschland: Lato 2022 będzie już normalnym latem w turystyce

Firma zadowolona jest też z przepływów gotówkowych. - Wpływy środków finansowych są znaczące, a na wielu rynkach nasze hotele i resorty osiągają znów pozytywne wyniki – mówi prezes Grupy TUI Fritz Joussen, cytowany w komunikacie.

Prezes podkreśla, że dotąd touroperator sprzedał 93 procent programu na pierwszy kwartał bieżącego roku rozliczeniowego, co oznacza, że firma doszła do 69 procent wyników notowanych przed pandemią.

Joussen zakłada, że nadchodzące lato będzie okresem normalizacji sprzedaży.

Joussen zwraca uwagę, że dobrze przebiega też proces transformacji, podobnie jak i poprawy efektywności. Udało się zrealizować już 60 procent programu oszczędnościowego – chodzi o cel wyznaczony na 2023 rok. W 2021 roku firma zdołała obniżyć koszty o 400 milionów rocznie, a „dzięki decyzjom finansowym” udało się również zmniejszyć zadłużenie. 6 grudnia Grupa dysponowała środkami finansowymi w wysokości 3,5 miliarda euro.

W czwartym kwartale minionego roku rozliczeniowego obrót wyniósł 3,5 miliarda euro i był prawie trzykrotnie większy niż rok wcześniej. Strata operacyjna została pomniejszona o 570 milionów, do 97 milionów euro.

Od ostatniej informacji o wynikach finansowych publikowanej w początkach października Grupa pozyskała ponad 1,4 miliona nowych klientów – na sezon zimowy wyjazd zamówiło w sumie 4,1 miliona osób. Koncern planuje na sezon zimowy 2021/2022 program w wysokości 60-80 procent tego sprzed pandemii. Wielkość zależy od rozwoju sytuacji pandemicznej i decyzji rządów poszczególnych krajów.. W pierwszym kwartale tego roku udało się już zrealizować 69 procent zimowego planu.

Czytaj więcej

TUI: Czas krótkich wycieczek minął. Przyszła pora na prawdziwe odkrywanie

Jak czytamy w komunikacie, z rezerwacji wynika, że coraz więcej ludzi rezerwuje droższe oferty – ceny wzrosły średnio o 15 procent porównując z okresem sprzed pandemii. A jeśliby wziąć pod uwagę tylko ofertę letnią, zmiana na plus wynosi nawet 23 procent.

W całym roku finansowym 2021 z TUI wyjechało 5,4 miliona osób. „Widać, że ludzie chcą podróżować i mają na to pieniądze, ale w związku z pandemią decyzje podejmują z krótszym wyprzedzeniem niż do tej pory” - komentuje firma.

Grupa TUI podsumowała miniony rok rozliczeniowy, który rozpoczął się 1 października 2020 roku a zakończył 30 września tego roku.

Pozytywne wyniki finansowe – pierwszy raz od wybuchu pandemii - zanotowały zarówno biura podróży należące do regionu centralnego (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Polska), gdzie zysk operacyjny wyniósł 49 milionów euro, jak i region zachodni (Holandia, Belgia, Francja), w którym wyniósł on 71 milionów euro - chwali się koncern w komunikacie.

Pozostało 86% artykułu
Biura Podróży
Rego-Bis, specjalista od Bałkanów, dodaje do oferty kierunki egzotyczne
Biura Podróży
Czy turyści wracający z ciepłych krajów unikną kwarantanny? Nowe ustalenia
Lotniska
Albania - szybko przybywa turystów, nad morzem powstanie więc trzecie lotnisko
Biura Podróży
Udany październik w biurach podróży. 800 procent więcej sprzedanych ofert
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Linie Lotnicze
Tanie linie lotnicze - udany listopad, ale trudna zima przed nimi