Roamies to nowa marka niemieckiego touroperatora G Adventures, podaje niemiecki portal branży turystycznej Reisevor9. Powstała z myślą o osobach w wieku od 18 do 35 lat, zainteresowanych wycieczkami objazdowymi w większej grupie. Firma nie stawia jednak żadnych ograniczeń wiekowych wobec klientów zainteresowanych taką formą podróżowania.
Biuro podróży podjęło w tym celu współpracę z portalem oferującym zakwaterowanie w hostelach Hostelword. Na początek proponuje 38 wyjazdów do 15 krajów i noclegi w 50 obiektach. Wyjazdy będą prowadzone w grupach od 16 do 24 osób, potrwają od pięciu do 34 dni. Prezes G Adventures Bruce Poon Tip uważa, że to coś zupełnie nowego dla młodych podróżnych.
Czytaj więcej
Do 20 procent więcej wydają Niemcy na swoje przyszłoroczne wakacje - twierdzi szef biura podróży Anex Tour. Dobrze sprzedają się Turcja, Hiszpania i Grecja, ale w ofercie znalazło się w sumie 14 krajów.
Touroperator podkreśla, że hostele odegrały wielką rolę w rozwoju turystyki. Dzięki nim podróże stały się bardziej dostępne i przystępne cenowo, pozwalały też budować poczucie wspólnoty i koleżeństwa wśród młodych osób chcących wspólnie odkrywać świat.
Wyjazdy Roamies mają mieć swobodny charakter, pozwalać nawiązywać kontakty, doświadczać i odkrywać świat. Program zakłada sporo czasu wolnego, by w czasie wyjazdu realizować własne podróżnicze cele.