Dzisiejszy komunikat potwierdza nasze wczorajsze nieoficjalne informacje, że Itace udało się zażegnać kryzys, jaki wywołała decyzja jednej z czarterowych linii lotniczych. Przewoźnik nagle pod koniec czerwca odstąpił od umowy na loty z klientami polskiego biura podróży. Z harmonogramu lotów Itaki wypadł w ten sposób jeden samolot.

Czytaj więcej

Itaka znalazła brakujący samolot – z jej klientami polecą linie lotnicze UIA

Na szczęście Itaka po kilku dniach intensywnych poszukiwań zapewniła sobie współpracę z nowym partnerem – narodowym przewoźnikiem ukraińskim Ukraine International Airlines (UIA). Oddał on do dyspozycji biura podróży boeinga 737-900. To pozwoliło Itace powrócić do wcześniejszych planów i rozkładu lotów. Dzisiaj rano nowa maszyna zabrała klientów touroperatora z Katowic do Monastyru w Tunezji. Lot odbył się bez problemu.

Odlotowi pierwszego samolotu z Katowic asystował wiceprezes Itaki Piotr Henicz

Odlotowi pierwszego samolotu z Katowic asystował wiceprezes Itaki Piotr Henicz

Itaka

„Z ogromną satysfakcją informujemy o przywróceniu siatki wylotów na sezon Lato 22” – czytamy w komunikacie wiceprezesa Piotra Henicza. „Potrzebowaliśmy kilku intensywnych dni, wypełnionych trudnymi negocjacjami, aby powrócić do pierwotnego programu naszych wakacyjnych operacji czarterowych, a tym samym nie zawieść zaufania klientów, który powierzyli nam organizację tak wyczekiwanych wakacji”.

Henicz zapewnia, że wszystkie wyloty na lato mają ponownie aktualne rozkłady w systemach rezerwacyjnych i na www.itaka.pl. Klienci mogą je zobaczyć w strefie klienta na stronie internetowej biura podróży, w aplikacji mobilnej ITAKA, w salonach firmowych i w biurach agentów, w których dokonywali rezerwacji.

„Cieszymy się z przezwyciężenia sytuacji kryzysowej, ale nawiązując do globalnej sytuacji w szeroko pojętej branży lotniczej i kierując się lojalnością wobec naszych Klientów, musimy jednak wspomnieć, że w trwającym aktualnie sezonie należy się liczyć z ewentualnymi zmianami rozkładów lub opóźnieniami. Może to dotyczyć każdego touroperatora i dotyczyć zarówno lotów czarterowych, jak i rejsowych czy lowcostowych, wbrew temu, co komunikują niektórzy touroperatorzy. Zarówno nasi Klienci, jak i sieć sprzedaży zdają sobie z tego sprawę” - dodaje Henicz.

Wiceprezes wyjaśnia też, że UIA to linia lotnicza, która na rynek europejski weszła w 1992 roku, a w swojej flocie ma popularne i „doceniane w przelotach czarterowych” samoloty Boeing 737-800 i Boeing 737-900. Dzięki umowie „nie tylko mogliśmy przeorganizować siatkę połączeń, ale mamy jeszcze możliwość wprowadzenia dodatkowych rejsów, co jest niezmiennie istotne w świetle lawinowo rosnącego popytu na wyloty w głównym sezonie”.

Jak podkreśla wiceprezes Itaki, umowę z UIA udało się wypracować i podpisać w trybie pilnym mimo trudnego okresu dla Ukrainy, co jest „najlepszym przykładem, że polskie i ukraińskie firmy mogą ze sobą współpracować i wzajemnie sobie pomagać”. Przed wybuchem wojny w Ukrainie Itaka miała już okazję współpracować z UIA przy okazji organizowania wycieczek objazdowych po Ukrainie.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Henicz dziękuje w piśmie za wyrozumiałość klientom, przeprasza ich za niedogodności i stres, życzy im „wielu pięknych wakacji z ITAKĄ, wspaniałych wspomnień i wyłącznie pozytywnych emocji”.

Boeing 737-900 jest wyjątkowo długi, może zabrać 215 pasażerów, podczas gdy zwykły 737-800 zabiera i

Boeing 737-900 jest wyjątkowo długi, może zabrać 215 pasażerów, podczas gdy zwykły 737-800 zabiera ich 189

Itaka

Dziękuje też współpracującym z Itaką agentom turystycznym „za wsparcie i dodatkową pracę włożoną w obsługę zmian w siatce połączeń. Zawsze możemy na Was liczyć!”. Na liście podziękowań znalazły się też linie lotnicze (LOT, Enter Air, Smart Wings, BUZZ (Ryanair Sun), Wizz Air, European Air Charter, Nouvelair, Sky Express), które w sytuacji kryzysowej potwierdziły dodatkowe przeloty dla klientów biura podróży, Urząd Lotnictwa Cywilnego, pracownicy Itaki z działów awiacji, produktu, Centrum Obsługi Klienta, infolinii, transportu i salonów firmowych. „Działając pod presją czasu, wykazaliście pełen profesjonalizm” - pisze Henicz.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2022. Na podium TUI, Itaka, Rainbow i Coral Travel

Wspomina też, że mimo pandemii w 2021 r. Itaka osiągnęła „najlepsze wyniki finansowe wśród wszystkich polskich touroperatorów” co pokazuje „nie tylko stabilność i dojrzałość firmy, ale także, jak ważne jest zabezpieczenie finansowe na tak trudną i nieprzewidywalną sytuację kryzysową z jaką zmierzyliśmy się w minionych dniach”.

Kończy odwołaniem się do ważnego dla klientów i biur podróży porozumienia kończącego spór między kontrolerami ruchu lotniczego i kierownictwem Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. „To ważny krok zarówno dla funkcjonowania PAŻP, jak i poczucia bezpieczeństwa podróżujących Polaków” - podkreśla.