Itaka znalazła brakujący samolot – z jej klientami polecą linie lotnicze UIA

Biuro podróży Itaka znalazło rozwiązanie problemu, w jakim się znalazło, gdy z umowy na obsługę czarterową wycofała się jedna z linii lotniczych. Wynajęła w zastępstwie nową maszynę w Ukraine International Airlines - dowiadujemy się nieoficjalnie.

Publikacja: 30.06.2022 12:16

Itaka znalazła brakujący samolot – z jej klientami polecą linie lotnicze UIA

Foto: materiały prasowe UIA

Kilka dni temu Itaka była zmuszona odwołać wyloty niektórym klientom, a także organizować naprędce powrót tym, którzy już byli za granicą. Powód – rezygnacja ze współpracy przewoźnika czarterowego z Włoch. Według wiceprezesa Piotra Henicza miał on zapewniać około 5-6 procent ruchu w letniej siatce połączeń czarterowych tego biura podróży.

Czytaj więcej

Made in Poland – prestiżowa nagroda dla Itaki

Zaskoczony nagłą decyzją partnera touroperator musiał natychmiast znaleźć jedną maszynę, która mogłaby wypełnić lukę. Jednocześnie modyfikował siatkę lotów i kontraktował miejsca dla swoich klientów w samolotach innych przewoźników lub innych touroperatorów. Minimalizował straty i niewygodę turystów.

Szukał zastępczej maszyny na rynku w kraju, w Europie, a nawet w Kanadzie. Początkowo nie przyniosło to efektu. - U progu sezonu letniego graniczyło z cudem znalezienie wolnej maszyny – mówił nam wtedy Henicz.

Ostatecznie okazało się, że rozwiązanie było blisko. Udało się pozyskać do współpracy ukraińskiego przewoźnika narodowego – UIA.

Jego samolot będzie do dyspozycji biura podróży, a jego bazą stanie się lotnisko w Katowicach. Jak się dowiedzieliśmy, będzie to boeing 737-900 z 215 miejscami na pokładzie. Już jutro poleci w rejs do Monastyru. Będzie też wykorzystywany na innych trasach, między innymi do Marsa Alam i na Dżerbę.

Jak wyjaśniała Itaka w komunikacie z 25 czerwca, dodatkowy samolot z Włoch był jej potrzebny do zaspokojenia wyjątkowego popytu na letnie zagraniczne wakacje wśród klientów z Polski.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2022. Na podium TUI, Itaka, Rainbow i Coral Travel

„Przed rozpoczęciem sezonu letniego, kierując się dużym zainteresowaniem klientów i wyraźnie wzmożonym popytem, zawarliśmy dodatkowe umowy na przeloty czarterowe, czemu towarzyszyły dodatkowe kontrakty gwarancyjne na hotele. Niestety, mimo zawarcia stosownych umów, jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z zawartej umowy, powodując 'efekt domina' w precyzyjnie skonstruowanej siatce połączeń zaktualizowanej o dodatkowe przeloty. Ten właśnie fakt wpłynął na konieczność podjęcia niezmiernie trudnej decyzji, jaką jest anulacja wybranych rejsów w okresie wakacyjnym, oraz liczne zmiany w rozkładzie lotów" – wyjaśniał organizator.

Włoska linia zdążyła wykonać z Polski zaledwie kilka rejsów, potem zerwała umowę.

Kilka dni temu Itaka była zmuszona odwołać wyloty niektórym klientom, a także organizować naprędce powrót tym, którzy już byli za granicą. Powód – rezygnacja ze współpracy przewoźnika czarterowego z Włoch. Według wiceprezesa Piotra Henicza miał on zapewniać około 5-6 procent ruchu w letniej siatce połączeń czarterowych tego biura podróży.

Zaskoczony nagłą decyzją partnera touroperator musiał natychmiast znaleźć jedną maszynę, która mogłaby wypełnić lukę. Jednocześnie modyfikował siatkę lotów i kontraktował miejsca dla swoich klientów w samolotach innych przewoźników lub innych touroperatorów. Minimalizował straty i niewygodę turystów.

Popularne Trendy
Do Antalyi przylatują miliony gości. Podwoiła się ich liczba
Lotniska
Chaos na lotnisku? Pasażer ma dostać odszkodowanie, i to niezwłocznie
Biura Podróży
Traveldata: Wzrost cen wakacji w biurach podróży znowu przyspiesza
Biura Podróży
Rainbow: Więcej egzotyki z Gdańska. Nasz dreamliner pierwszy poleci na inny kontynent
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Lotniska
Jest porozumienie z kontrolerami lotów. "Nie grozi paraliż nieba"