Platforma eSky z licencją na sprzedaż podróży w Wielkiej Brytanii

Grupa eSky, właściciel platformy podróży, od kwietnia sprzedawać będzie pakiety dynamiczne na rynku brytyjskim. Produkt łączący w jednej rezerwacji loty i hotele pomyślnie przeszedł certyfikację Civil Aviation Authority, a firma - jako pierwsza z polskiej branży turystycznej - uzyskała licencję ATOL na sprzedaż ofert city break i wakacje w Wielkiej Brytanii.

Publikacja: 20.03.2024 14:35

Platforma eSky z licencją na sprzedaż podróży w Wielkiej Brytanii

Foto: AFP, Henry Nicholls

ATOL (Air Travel Organisers’ Licensing) to brytyjski odpowiednik polskiego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Posiadanie licencji ATOL przez biura i platformy podróży działające w Wielkiej Brytanii to dla klientów gwarancja, że korzystanie z ich usług jest bezpieczne, a pieniądze wydane na wyjazd zostaną zwrócone w wypadku niewywiązania się firmy z umowy - pisze eSky w komunikacie prasowym.

- Możliwość uruchomienia sprzedaży pakietów dynamicznych city break i wakacje w Wielkiej Brytanii to ważny krok w kierunku pogłębienia międzynarodowej ekspansji, której koniem pociągowym jest rozwój oferty lot + hotel. Bogata i różnorodna siatka połączeń tanich i regularnych linii lotniczych, a także szeroka baza noclegowa z hotelami, apartamentami czy domami wakacyjnymi pozwolą brytyjskiemu podróżnikowi zaplanować wyjazd zgodny z jego preferencjami, do dowolnego miejsca na świecie, a także w dogodnym dla siebie terminie i konkurencyjnej cenie - mówi dyrektor ds. dynamicznego pakietowania w Grupie eSky Nicholas Smith, cytowany w komunikacie.

Podkreśla też, że podróże z lotem i hotelem w cenie to trend, którego nie da się zatrzymać.

- Jest bowiem odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy z jednej strony czują się przytłoczeni ogromem informacji, a z drugiej potrzebują produktu, który będą mogli dostosować do swoich oczekiwań i budżetu. Stąd rosnąca popularność platform podróży, które w jednej ofercie łączą wiele produktów niezbędnych, żeby city breaki i wakacje odbyły się w komfortowych warunkach - mówi Smith.

Czytaj więcej

Brytyjczycy nie wychodzą z biur podróży. TUI dodaje tysiąc hoteli... na lato 2025

Brytyjscy turyści są przyzwyczajeni do organizowania odpoczynku w formule lot plus hotel za pośrednictwem platform - w trzecim kwartale 2023 roku Jet2Holidays, lider segmentu OTA (Online Travel Agencies) na Wyspach - sprzedał tylko 1 procent mniej pakietów dynamicznych niż touroperator TUI, który ma największy udział w tamtejszym rynku.

Jak więc eSky.co.uk zamierza wyróżnić się na tle konkurencji? Przede wszystkim dużo większą liczbą linii lotniczych w ofercie pakietowej, wykraczającą poza pulę kilku przewoźników, na których brytyjskie OTA opierają swój produkt lot + hotel. Ponadto nie wszystkie firmy z tego segmentu na Wyspach mają możliwość sprzedawania biletów niskokosztowych przewoźników w ramach pakietów dynamicznych, podczas gdy Grupa eSky ma dostęp do usług „low-costów” w tej ofercie.

- Jesteśmy też w stanie zaoferować brytyjskim klientom bardzo atrakcyjne ceny na zakwaterowanie w pakiecie. To dlatego, że dostawcom noclegów bardzo zależy na pozyskaniu klientów z Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie jesteśmy liderem. Otwieramy więc dla nich szybko rozwijający się rynek w zamian za niższe stawki na dojrzałym rynku brytyjskim. To wszystko sprawia, że także klientom z Wysp zaoferujemy gwarancję najniższej ceny - tłumaczy Nicholas Smith.

Pakiety dynamiczne Grupy eSky z nowościami

Na rynku polskim firma wprowadziła do produktu pakietowego transfery lotniskowe, które będą stanowić nieodłączną część transakcji. Podróżni rezerwujący city breaki i wakacje w opcji lot plus hotel mogą wykupić przejazd z lotniska do hotelu w dwóch opcjach — albo samochodem osobowym z kierowcą, albo autokarem z klientami innych biur podróży. Grupa eSky jeszcze przed sezonem wakacyjnym planuje także wprowadzić płatności zaliczkowe w ofercie dynamicznych pakietów, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Czytaj więcej

Młodsi klienci biur podróży wolą kupować wakacje u agentów turystycznych

Szybki rozwój pakietów dynamicznych to priorytet Grupy eSky, która do 2027 roku chce osiągnąć pozycję platformy podróży pierwszego wyboru w Europie - głosi komunikat.

W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. sprzedaż oferty city break i wakacje wzrosła o 90 procent wobec tego samego okresu w 2022 r. i o 180 procent względem 2019 r.

Grupa eSky działa w ponad 50 krajach. Na swojej platformie sprzedaje loty, noclegi, city breaki, wakacje w formie pakietów z lotem i noclegiem, a także produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe i atrakcje. EBITDA firmy w trzech kwartałach 2023 roku wyniosła 73 miliony złotych przy 2,8 miliarda złotych przychodów wyrażonych wskaźnikiem TTV (Total Transaction Value).

ATOL (Air Travel Organisers’ Licensing) to brytyjski odpowiednik polskiego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Posiadanie licencji ATOL przez biura i platformy podróży działające w Wielkiej Brytanii to dla klientów gwarancja, że korzystanie z ich usług jest bezpieczne, a pieniądze wydane na wyjazd zostaną zwrócone w wypadku niewywiązania się firmy z umowy - pisze eSky w komunikacie prasowym.

- Możliwość uruchomienia sprzedaży pakietów dynamicznych city break i wakacje w Wielkiej Brytanii to ważny krok w kierunku pogłębienia międzynarodowej ekspansji, której koniem pociągowym jest rozwój oferty lot + hotel. Bogata i różnorodna siatka połączeń tanich i regularnych linii lotniczych, a także szeroka baza noclegowa z hotelami, apartamentami czy domami wakacyjnymi pozwolą brytyjskiemu podróżnikowi zaplanować wyjazd zgodny z jego preferencjami, do dowolnego miejsca na świecie, a także w dogodnym dla siebie terminie i konkurencyjnej cenie - mówi dyrektor ds. dynamicznego pakietowania w Grupie eSky Nicholas Smith, cytowany w komunikacie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"