Platforma eSky z licencją na sprzedaż podróży w Wielkiej Brytanii

Grupa eSky, właściciel platformy podróży, od kwietnia sprzedawać będzie pakiety dynamiczne na rynku brytyjskim. Produkt łączący w jednej rezerwacji loty i hotele pomyślnie przeszedł certyfikację Civil Aviation Authority, a firma - jako pierwsza z polskiej branży turystycznej - uzyskała licencję ATOL na sprzedaż ofert city break i wakacje w Wielkiej Brytanii.

Publikacja: 20.03.2024 14:35

Platforma eSky z licencją na sprzedaż podróży w Wielkiej Brytanii

Foto: AFP, Henry Nicholls

ATOL (Air Travel Organisers’ Licensing) to brytyjski odpowiednik polskiego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Posiadanie licencji ATOL przez biura i platformy podróży działające w Wielkiej Brytanii to dla klientów gwarancja, że korzystanie z ich usług jest bezpieczne, a pieniądze wydane na wyjazd zostaną zwrócone w wypadku niewywiązania się firmy z umowy - pisze eSky w komunikacie prasowym.

- Możliwość uruchomienia sprzedaży pakietów dynamicznych city break i wakacje w Wielkiej Brytanii to ważny krok w kierunku pogłębienia międzynarodowej ekspansji, której koniem pociągowym jest rozwój oferty lot + hotel. Bogata i różnorodna siatka połączeń tanich i regularnych linii lotniczych, a także szeroka baza noclegowa z hotelami, apartamentami czy domami wakacyjnymi pozwolą brytyjskiemu podróżnikowi zaplanować wyjazd zgodny z jego preferencjami, do dowolnego miejsca na świecie, a także w dogodnym dla siebie terminie i konkurencyjnej cenie - mówi dyrektor ds. dynamicznego pakietowania w Grupie eSky Nicholas Smith, cytowany w komunikacie.

Podkreśla też, że podróże z lotem i hotelem w cenie to trend, którego nie da się zatrzymać.

- Jest bowiem odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy z jednej strony czują się przytłoczeni ogromem informacji, a z drugiej potrzebują produktu, który będą mogli dostosować do swoich oczekiwań i budżetu. Stąd rosnąca popularność platform podróży, które w jednej ofercie łączą wiele produktów niezbędnych, żeby city breaki i wakacje odbyły się w komfortowych warunkach - mówi Smith.

Czytaj więcej

Brytyjczycy nie wychodzą z biur podróży. TUI dodaje tysiąc hoteli... na lato 2025

Brytyjscy turyści są przyzwyczajeni do organizowania odpoczynku w formule lot plus hotel za pośrednictwem platform - w trzecim kwartale 2023 roku Jet2Holidays, lider segmentu OTA (Online Travel Agencies) na Wyspach - sprzedał tylko 1 procent mniej pakietów dynamicznych niż touroperator TUI, który ma największy udział w tamtejszym rynku.

Jak więc eSky.co.uk zamierza wyróżnić się na tle konkurencji? Przede wszystkim dużo większą liczbą linii lotniczych w ofercie pakietowej, wykraczającą poza pulę kilku przewoźników, na których brytyjskie OTA opierają swój produkt lot + hotel. Ponadto nie wszystkie firmy z tego segmentu na Wyspach mają możliwość sprzedawania biletów niskokosztowych przewoźników w ramach pakietów dynamicznych, podczas gdy Grupa eSky ma dostęp do usług „low-costów” w tej ofercie.

- Jesteśmy też w stanie zaoferować brytyjskim klientom bardzo atrakcyjne ceny na zakwaterowanie w pakiecie. To dlatego, że dostawcom noclegów bardzo zależy na pozyskaniu klientów z Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie jesteśmy liderem. Otwieramy więc dla nich szybko rozwijający się rynek w zamian za niższe stawki na dojrzałym rynku brytyjskim. To wszystko sprawia, że także klientom z Wysp zaoferujemy gwarancję najniższej ceny - tłumaczy Nicholas Smith.

Pakiety dynamiczne Grupy eSky z nowościami

Na rynku polskim firma wprowadziła do produktu pakietowego transfery lotniskowe, które będą stanowić nieodłączną część transakcji. Podróżni rezerwujący city breaki i wakacje w opcji lot plus hotel mogą wykupić przejazd z lotniska do hotelu w dwóch opcjach — albo samochodem osobowym z kierowcą, albo autokarem z klientami innych biur podróży. Grupa eSky jeszcze przed sezonem wakacyjnym planuje także wprowadzić płatności zaliczkowe w ofercie dynamicznych pakietów, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Czytaj więcej

Młodsi klienci biur podróży wolą kupować wakacje u agentów turystycznych

Szybki rozwój pakietów dynamicznych to priorytet Grupy eSky, która do 2027 roku chce osiągnąć pozycję platformy podróży pierwszego wyboru w Europie - głosi komunikat.

W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. sprzedaż oferty city break i wakacje wzrosła o 90 procent wobec tego samego okresu w 2022 r. i o 180 procent względem 2019 r.

Grupa eSky działa w ponad 50 krajach. Na swojej platformie sprzedaje loty, noclegi, city breaki, wakacje w formie pakietów z lotem i noclegiem, a także produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe i atrakcje. EBITDA firmy w trzech kwartałach 2023 roku wyniosła 73 miliony złotych przy 2,8 miliarda złotych przychodów wyrażonych wskaźnikiem TTV (Total Transaction Value).

Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?
Biura Podróży
Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow
Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów