Itaka zostaje dłużej w Wakacje.pl. Do końca sezonu

Wycieczki biura podróży Itaka będzie można kupić w sieci agenta turystycznego Wakacje.pl jeszcze do końca października, a nie jak wcześniej informowano, do końca lipca - uzgodnili prezesi obu firm.

Publikacja: 29.07.2024 10:55

Itaka zostaje dłużej w Wakacje.pl. Do końca sezonu

Foto: Wakacje.pl

Jak czytamy we wspólnym komunikacie, na spotkaniu wiceprezesa Itaki Piotra Henicza i prezesa Wakacje.pl Dariusza Górznego ustalono, że okres wypowiedzenia umowy zostanie przedłużony do końca października. Wcześniej sprzedaż imprez turystycznych touroperatora miała wygasnąć z końcem lipca. Wtedy kończył się okres wypowiedzenia, przewidziany umową, którą Itaka postanowiła zakończyć.

Czytaj więcej

Piotr Henicz, Itaka: Jesteśmy bliscy zakończenia współpracy z Wakacje.pl

Oficjalny komunikat mówi, że strony spotkały się na prośbę Wakacje.pl w siedzibie Itaki w Poznaniu (centrala biura podróży mieści się w Opolu, ale ma ono też biura w Poznaniu i Warszawie). Cel przedłużenia współpracy to „troska o dobro klientów, komfort ich wypoczynku i podróży w okresie wysokiego sezonu turystycznego” i „długoletnia współpraca” obu spółek.

Jak zaznaczają w ostatnim zdaniu prezesi, „strony nie wykluczają podjęcia współpracy lub realizowania wspólnie projektów” po upływie okresu wypowiedzenia.

Itaka zapowiedział rozstanie się z Wakacje.pl w kwietniu

Przypomnijmy, że z końcem kwietnia Itaka wypowiedziała umowę swojemu agentowi. Okres wypowiedzenia miał upłynąć z końcem lipca. Jako powód wiceprezes Piotr Henicz podał "zachodzące w ostatnich latach zasadnicze zmiany w strategii Wakacji.pl oraz brak wspólnego interesu w kierunkach rozwoju".

Jak wyjaśniał w rozmowie z Turystyka.rp.pl, zdaniem Itaki Wakacje.pl zbyt skupiły się na promowaniu ofert innych biur podróży, lekceważyły potrzeby długoletniego partnera, rozbudowały agresywnie sieć sprzedaży, co odbywało się częściowo kosztem sieci własnej budowanej od lat przez Itakę, a także rozpoczęły działalność konkurencyjną wobec touroperatorów, wchodząc w rolę organizatora wyjazdów.

O braku porozumienia i wspólnego celu miała świadczyć też niechęć Wakacje.pl do zintegrowania swojego systemu rezerwacyjnego z systemem Itaki.

Dwaj giganci polskiej turystyki

Wakacje.pl to największy agent turystyczny w kraju. Sprzedaje wycieczki przez internet, a także w 300 punktach tradycyjnych. Ze sprawozdania spółki dla Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że jej przychody wzrosły w 2023 roku o 64 procent w porównaniu z rokiem 2022. Wpływy ze sprzedaży usług turystycznych wyniosły 273,1 miliona złotych (58,7 procent wzrostu), ze sprzedaży ubezpieczeń 33,9 miliona złotych (wzrost o 68,3 procent), a z rezerwacji miejsc parkingowych – 7,4 miliona złotych (rok wcześniej 563 tysięcy złotych). Zysk netto firmy wzrósł z 27,4 miliona złotych do 65,2 miliona złotych.

Itaka jest największym polskim touroperatorem, działającym także na rynkach ościennych (kraje nadbałtyckie, Czechy, Słowacja i Węgry). Jej przychody w zeszłym roku to 4 miliardy złotych, a liczba klientów — 984,5 tysiąca (w skali Europy 5,68 miliarda i 1,43 miliona). Zysk — 230,2 miliona złotych netto w skali kraju i 312 milionów złotych netto licząc ze spółkami w krajach sąsiednich.

Jak czytamy we wspólnym komunikacie, na spotkaniu wiceprezesa Itaki Piotra Henicza i prezesa Wakacje.pl Dariusza Górznego ustalono, że okres wypowiedzenia umowy zostanie przedłużony do końca października. Wcześniej sprzedaż imprez turystycznych touroperatora miała wygasnąć z końcem lipca. Wtedy kończył się okres wypowiedzenia, przewidziany umową, którą Itaka postanowiła zakończyć.

Oficjalny komunikat mówi, że strony spotkały się na prośbę Wakacje.pl w siedzibie Itaki w Poznaniu (centrala biura podróży mieści się w Opolu, ale ma ono też biura w Poznaniu i Warszawie). Cel przedłużenia współpracy to „troska o dobro klientów, komfort ich wypoczynku i podróży w okresie wysokiego sezonu turystycznego” i „długoletnia współpraca” obu spółek.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej