Usługi agentów turystycznych przeżywają renesans. „To jest po prostu wygodne”

Coraz więcej Brytyjczyków korzysta z usług agentów turystycznych. Klienci doceniają przede wszystkim wygodę, którą zapewnia odwołanie się do ich wiedzy - pokazuje badanie brytyjskiej organizacji branży turystycznej ABTA.

Publikacja: 10.10.2024 09:55

Usługi agentów turystycznych przeżywają renesans. „To jest po prostu wygodne”

Foto: Adobe Stock

ABTA, brytyjska organizacja zrzeszająca biura podróży i agentów (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki), zaprezentowała przy okazji swojej konwencji wyniki badań konsumenckich. Przeprowadzono je na próbie 2 tysięcy osób pod koniec lipca.

Wynika z nich, że w tym oraz w kolejnym roku liczba osób korzystających z usług agentów turystycznych rośnie o 4 punkty procentowe rok do roku do 38 procent. Szczególnie jest to widoczne w grupie młodszych klientów podróżujących ze swoimi dziećmi, relacjonuje brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

Najczęściej podawanym przez konsumentów powodem korzystania z wyjazdów zorganizowanych była łatwość rezerwacji, na którą wskazało 54 procent ankietowanych - w ubiegłym roku wskaźnik ten wyniósł 51 procent. Respondenci wymieniali też oszczędność czasu (43 procent wskazań), dobry stosunek jakości do ceny (39 procent), bezpieczeństwo (36 procent) oraz dostęp do pomocy i wiedzy ekspertów (35 procent).

Czytaj więcej

Exim Tours: Więcej egzotyki - loty do Bahrajnu i Ras al-Chajmy z dwóch miast

Młodzi turyści przekonują się do biur podróży

Raport potwierdza też, że wśród klientów biur podróży systematycznie od pięciu lat rośnie udział młodych klientów – o ile w 2019 roku do agentów po zorganizowane wczasy przychodziło 36 procent rodzin z małymi dziećmi, o tyle w tym wskaźnik ten wzrósł do 55 procent. W grupie osób w wieku 18-24 lata zmiana na plus wynosi 12 punktów procentowych (z 36 procent w 2019 roku do 48 procent w tym).

ABTA tłumaczy, że te pozytywne zmiany mogą być wywołane niepewnością towarzyszącą w ostatnich czasach podróżnym – mowa o takich zdarzeniach jak pożary lasów lub problemy z kontrolą ruchu lotniczego w Wielkiej Brytanii.

Organizacja odkryła też, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba osób, które wyjechały na wakacje, była taka sama i wyniosła 84 procent. To, co się zmieniło, to liczba dni przypadających na urlop w przeliczeniu na osobę. O ile w tym roku ludzie brali średnio 3,94 dnia wolnego, o tyle w zeszłym było to 3,42 dnia. Dla porównania, w rekordowym 2019 roku wskaźnik ten wyniósł 3,91 dnia.

Czytaj więcej

Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem

Najczęściej podróżują rodziny z dziećmi

Podróżni częściej też wybierali się za granicę. Średnia liczba takich podróży wyniosła 1,7 na osobę, podczas gdy w roku poprzednim wynosiła 1,45. ABTA tłumaczy, że wyjazdy stały się zwyczajnym elementem życia ludzi i to pomimo przedłużającego się okresu wyższych kosztów utrzymania.

Badanie ujawniło, że najczęściej na zagraniczny urlop udawały się rodziny i osoby poniżej 35 roku życia. W grupie podróżnych w wieku 18–24 lat było to średnio 5,33 podróży, w kolejnej (25–34 lat) 6,43 wyjazdu, a rodziny z dziećmi powyżej piątego roku życia wybrały się 5,32 razy na wakacje.

Jednak najczęściej wyjeżdżali rodzice z maluchami do piątego roku życia – średnio 6,49 - w zeszłym roku było to 5,27, a w 2019 roku ponad 3,89.

Wśród najpopularniejszych kierunków na wakacje znalazły się: Hiszpania (31 procent), Francja (22 procent), Włochy (17 procent), Stany Zjednoczone (15 procent), Grecja (13 procent), Portugalia (11 procent), Niemcy (11 procent), Turcja (10 procent), Holandia (8 procent), ZEA (6 procent), Meksyk (6 procent), Austria (6 procent), Australia (5 procent), Malta (5 procent) i Chorwacja (5 procent).

Czytaj więcej

TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków

ABTA, brytyjska organizacja zrzeszająca biura podróży i agentów (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki), zaprezentowała przy okazji swojej konwencji wyniki badań konsumenckich. Przeprowadzono je na próbie 2 tysięcy osób pod koniec lipca.

Wynika z nich, że w tym oraz w kolejnym roku liczba osób korzystających z usług agentów turystycznych rośnie o 4 punkty procentowe rok do roku do 38 procent. Szczególnie jest to widoczne w grupie młodszych klientów podróżujących ze swoimi dziećmi, relacjonuje brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"