Chińska firma Butterly Effect opracowała narzędzie, które ma być „prawdziwym” agentem turystycznym. Manus, bo o nim mowa, został stworzony tak, by móc przeglądać oferty dostępne na wielu witrynach, a następnie na bazie dostępnych tam informacji tworzyć nawet zaawansowane programy podróży - pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.
Czytaj więcej
Piemont, Nowa Akwitania i Anglia Wschodnia to miejsca najlepiej odpowiadające potrzebom dzisiejszych turystów - wynika z analizy przeprowadzonej za pomocą sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja w roli agenta turystycznego, ale czy kupi bilet?
W wypadku przykładowej oferty obejmującej siedmiodniową podróż z Seattle do Japonii, mowa nie tylko o samym opisie programu, ale też całego przewodnika zawierającego mapy, opisy atrakcji, wskazówki dotyczące wyjazdu, a nawet podstawowe japońskie zwroty.
Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji przegląda szereg witryn, między innymi Tripadvisora, Cityunscripted i Japan-Guide, aby zebrać informacje i opracować plan podróży i przewodnik.
W filmie zamieszczonym na stronie internetowej Manus, Yichao Ji, współzałożyciel i główny naukowiec firmy, wyjaśnia, że prace nad rozwiązaniem trwały rok. Jak mówi, to „kolejna ewolucja w dziedzinie sztucznej inteligencji”. – To nie jest po prostu kolejny chatbot, to naprawdę autonomiczny agent, który łączy koncepcję z jej wykonaniem. Podczas gdy inne AI zatrzymują się na generowaniu pomysłów, Manus daje konkretne rezultaty – wyjaśnia.