Sztuczna inteligencja zastępuje już agenta turystycznego. A przynajmniej próbuje

Manus to agent turystyczny, bazujący na sztucznej inteligencji, który już udowodnił swoją zdolność do tworzenia skomplikowanego planu podróży, np. siedmiodniowej podróży z Seattle do Japonii.

Publikacja: 12.03.2025 06:08

Sztuczna inteligencja zastępuje już agenta turystycznego. A przynajmniej próbuje

Foto: Aleksander Kramarz

Chińska firma Butterly Effect opracowała narzędzie, które ma być „prawdziwym” agentem turystycznym. Manus, bo o nim mowa, został stworzony tak, by móc przeglądać oferty dostępne na wielu witrynach, a następnie na bazie dostępnych tam informacji tworzyć nawet zaawansowane programy podróży - pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja wskazała idealne miejsca na wakacje w 2024 roku

Sztuczna inteligencja w roli agenta turystycznego, ale czy kupi bilet?

W wypadku przykładowej oferty obejmującej siedmiodniową podróż z Seattle do Japonii, mowa nie tylko o samym opisie programu, ale też całego przewodnika zawierającego mapy, opisy atrakcji, wskazówki dotyczące wyjazdu, a nawet podstawowe japońskie zwroty.

Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji przegląda szereg witryn, między innymi Tripadvisora, Cityunscripted i Japan-Guide, aby zebrać informacje i opracować plan podróży i przewodnik.

W filmie zamieszczonym na stronie internetowej Manus, Yichao Ji, współzałożyciel i główny naukowiec firmy, wyjaśnia, że prace nad rozwiązaniem trwały rok. Jak mówi, to „kolejna ewolucja w dziedzinie sztucznej inteligencji”. – To nie jest po prostu kolejny chatbot, to naprawdę autonomiczny agent, który łączy koncepcję z jej wykonaniem. Podczas gdy inne AI zatrzymują się na generowaniu pomysłów, Manus daje konkretne rezultaty – wyjaśnia.

Omawiając premierę na LinkedInie, wiceprezes ds. rozwoju w Kiwi.com i anioł biznesu, Mario Gavira, twierdzi, że sztuczna inteligencja może wywrócić sytuację w branży w każdej chwili. On sam zastanawia się, czy Manus potrafi ominąć boty, i czy będzie mógł wyszukiwać i rezerwować bilety dla klientów na dowolnej stronie internetowej poświęconej podróżom.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja szturmuje turystykę. Ale "nie ma podróży bez wkładu człowieka"

Manus nie spełnia wszystkich oczekiwań

Wprowadzenie Manusa na rynek w zeszłym tygodniu przyciągnęło uwagę po artykule w magazynie „Forbes”, w którym opisano go jako „pierwszego na świecie w pełni autonomicznego agenta turystycznego” pod względem zdolności do samodzielnego wykonywania zadań. Jednak eksperci z serwisu Techcrunch wypowiadają się o inicjatywie mniej pozytywnie, wskazując na pewne obszary, w których nie spełnia ona oczekiwań.

Manus może przyćmić premierę najnowszego modelu sztucznej inteligencji stworzonego przez Alibabę, rozwiązania, które według tej firmy ma być lepsze niż OpenAI i DeepSeek.

Debiut rozwiązania Operator od OpenAI, które ujrzało światło dzienne pod koniec stycznia, przyciągnął podobną uwagę. Tamto narzędzie również może wyszukiwać i realizować transakcje, a swój udział przy projekcie w roli partnerów ogłosiły Booking.com, Hipcamp, Priceline, Tripadvisor i Uber.

Czytaj więcej

Niezadowolenie w Airbnb. W tle przyjaźń z Elonem Muskiem

Chińska firma Butterly Effect opracowała narzędzie, które ma być „prawdziwym” agentem turystycznym. Manus, bo o nim mowa, został stworzony tak, by móc przeglądać oferty dostępne na wielu witrynach, a następnie na bazie dostępnych tam informacji tworzyć nawet zaawansowane programy podróży - pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.

Sztuczna inteligencja w roli agenta turystycznego, ale czy kupi bilet?

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Biura podróży biją kolejne rekordy. Liczba klientów rośnie dwucyfrowo
Biura Podróży
Najlepsi sprzedawcy Itaki pojadą do Abu Zabi. Bliska współpraca touroperatora z emiratem
Biura Podróży
Ceny wakacji znowu ruszyły w górę. Turcja i Grecja z rekordami
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biura Podróży
Branża turystyczna z Afryki: Polacy są żądni przygód. Pasują do Afryki