2,4 procent – tyle wynosi najwyższa marża operacyjna, jaką osiągają niemieccy agenci turystyczni. Analiza firmy doradczej Dr. Fried & Partner ujawniła, że jest ona udziałem biur z rocznymi obrotami wysokości 1,5 miliona euro i w przedziale 2,5-4,5 miliona euro. Biura, które mają sprzedaż wyższą niż 7,5 miliona euro wskaźnik ten utrzymują na niższym poziomie – 2 procent.
Czytaj więcej
Miniony rok był dla polskiej branży turystycznej i jej samorządu, Polskiej Izby Turystyki, udany....
To jedna z kluczowych informacji przedstawionych przez dyrektora zarządzającego Dr. Fried & Partner Markusa Hellera podczas inauguracyjnej edycji wydarzenia „Tag des Reisevertriebs” (Dzień sprzedaży turystycznej), organizowanego przez tamtejszą organizację skupiającą agentów i touroperatorów, DRV, we Frankfurcie - relacjonuje portal branży turystycznej Tuoristik Aktuell.
Nowa formuła zastępuje tradycyjny Dzień biur podróży, a jej celem – jak podkreślił wiceprezes DRV Andreas Heimann i jednocześnie szef sieci biur Dertour – jest pokazanie zróżnicowania kanałów sprzedaży turystyki w Niemczech.
Po pandemii ceny wycieczek rosną
Główną przyczyną wzrostu marż są znacząco wyższe ceny wycieczek, przekładające się na wyższe prowizje. Opłaty serwisowe nadal mają marginalne znaczenie w ogólnych przychodach, choć ich udział rośnie – szczególnie w biurach z obrotami od 1,5 do 4,5 miliona euro, gdzie stanowią one już około 40 procent zysku operacyjnego. W biurach o obrotach powyżej 4,5 miliona euro udział ten sięga nawet 54 procent.