Jak sprzedać Stambuł Polakom

Chcemy poznać potrzeby polskiego rynku i zaprosić Polaków do Stambułu, bo jeżdżą głównie do Antalyi – mówi przewodnicząca Tureckiego Stowarzyszenia Hoteli, Muberra Eresin

Publikacja: 14.02.2020 09:35

Jak sprzedać Stambuł Polakom

Foto: Fot. Anna Kłossowska

19 hoteli, głównie ze Stambułu, dwa biura podróży i tureckie linie lotnicze Turkish Airlines zaprezentowały swoją ofertę podczas warsztatów Endless Turkey, które odbyły się wczoraj w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Tureckie Stowarzyszenie Hoteli (TÜROB – Türkiye Otelciler Birliği), Turkish Airlines i Biuro Radcy ds. Kultury i Turystyki Ambasady Turcji w Polsce.

Nie tylko Antalya

– Nasz pierwszy workshop nad Wisłą ma na celu wysondowanie waszego rynku, zrozumienie, dlaczego jeździcie masowo do Antalyi i zachęcenie, abyście liczniej przybywali również do Stambułu, miasta o bogatej historii i bezcennych zabytkach, na którego obrzeżach znajduje się przecież osada polskich emigrantów Adampol – mówi w rozmowie z Turystyką rp.pl przewodnicząca Tureckiego Stowarzyszenia Hoteli, Muberra Eresin.

– Będziemy też zabiegać o zwiększenie liczby lotów z Warszawy do Stambułu, bo teraz są zaledwie dwa dziennie, obsługiwane przez LOT i Turkish Airlines. I mają pełne obłożenie. Dlatego przed kolejnymi warsztatami w Warszawie planowanymi na jesień chcemy porozmawiać na ten temat z polskim przewoźnikiem. Naszym zdaniem to poprawi statystyki przyjazdów z Polski do Stambułu, ale i Kapadocji, Bursy czy prowincji Kayseri słynącej ze sportów zimowych, które również pragniemy popularyzować nad Wisłą – dodaje.

Mało Polaków w Stambule

– W latach 90. 40 procent moich gości stanowili Polacy, a teraz jest ich mniej niż jeden procent. Przybyłem tutaj, żeby zrozumieć, dlaczego i namawiać polskie biura podróży do współpracy – mówi właściciel trzygwiazdkowego Barin Hotel w Stambule, Ayhan Hacibektasoglu.

– Mam wrażenie, że Polacy nie znają dobrze Stambułu, myślą, że jest tu drogo, a to jest miasto na każdą kieszeń, z bardzo zróżnicowaną ofertą – kulturalną, kulinarną, zakupową, i tak chcemy je tu promować – mówi Gurhan Sayar zarządzający pięciogwiazdkowym hotelem Lazzoni nad Złotym Rogiem. – W ciągu dwóch lat otworzymy drugi obiekt w Stambule, trzygwiazdkowy. Liczymy, że w tym czasie będziemy mieli więcej gości z waszego kraju, bo teraz jest ich 50 razy mniej niż Niemców. Chcemy się skoncentrować zwłaszcza na młodych turystach z Polski – dodaje.

Pięciogwiazdkowy Club Nena to jedyny reprezentant Antalyi na warsztatach. – Nie narzekamy na brak grup z Polski, które przysyła nam TUI. Naturalnie liczymy, że pobyt w Warszawie dostarczy nam więcej kontaktów – mówi właścicielka obiektu Nevin Akcelik.

TÜROB to bardzo prężnie działająca organizacja. Niemal wszystkie cztero- i pięciogwiazdkowe hotele w Stambule, w tym należące do międzynarodowych sieci, są jej członkami.

– W ciągu ostatnich dwóch lat zintensyfikowaliśmy promocję naszych obiektów na świecie, organizując warsztaty w Argentynie, Brazylii, Dubaju, Grecji i we Włoszech. W tym roku poza Warszawą odwiedzimy Moskwę i Petersburg, trzykrotnie zawitamy do Indii, wrócimy do Dubaju i polecimy do Japonii – wylicza Muberra Eresin.

Na warsztaty zapisało się około 50 zainteresowanych biur podróży z Polski, ale pustki na sali były prawdopodobnie efektem ferii zimowych na Mazowszu.

19 hoteli, głównie ze Stambułu, dwa biura podróży i tureckie linie lotnicze Turkish Airlines zaprezentowały swoją ofertę podczas warsztatów Endless Turkey, które odbyły się wczoraj w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Tureckie Stowarzyszenie Hoteli (TÜROB – Türkiye Otelciler Birliği), Turkish Airlines i Biuro Radcy ds. Kultury i Turystyki Ambasady Turcji w Polsce.

Nie tylko Antalya

Pozostało 88% artykułu
Hotele
Gheorghe Cristescu odwołany ze stanowiska prezesa Polskiego Holdingu Hotelowego
Hotele
Polscy hotelarze namawiają turystów: Rezerwujcie noclegi u nas, nie u pośredników
Hotele
Wielkie inwestycje hotelowe w Hiszpanii. „Mogą zwiastować rekordowy rok”
Hotele
Rekordowe zainteresowanie turystów wakacjami w Turcji. Polska „niespodzianką roku”
Hotele
Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje
Hotele
„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop