Reklama

Hotele tęsknią za gośćmi, obiecują bezpieczny wypoczynek

„Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!” – to hasło kampanii organizowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Hotelarze zachęcają do korzystania z hoteli, zarazem podkreślając, że są przygotowani do przyjęcia gości tak, żeby byli bezpieczni

Publikacja: 15.05.2020 11:35

Hotele tęsknią za gośćmi, obiecują bezpieczny wypoczynek

Foto: turystyka.rp.pl

Banery z hasłem „Tęsknimy za wami. Hotelarze z całej Polski” mają się pojawić na 300 bilbordach i przystankach komunikacji miejskiej w całym kraju. Symbolem akcji jest rysunek białej poduszki z namalowanym odręcznie czerwonym sercem.

CZYTAJ TEŻ: Goście wracają powoli, hotele też jeszcze czekają z otwarciem

Izba namawia też swoich członków, i nie tylko, do popularyzowania hasła wśród gości, w mediach społecznościowych i każdym innym miejscu – każdy chętny może pobrać ze strony www.ighp.pl/wypocznijbezpiecznie odpowiedniej wielkości grafiki. Nawet duże plakaty do wydrukowania.

Jak czytamy w komunikacie IGHP, branża hotelarska dotkliwie odczuła skutki pandemii koronawirusa. Po kilkutygodniowym przestoju od 4 maja hotelarze mogą ponownie przyjmować gości, dbając przy tym o przestrzeganie nowego reżimu sanitarnego. Hotelarzom zależy teraz, by przekonać gości, że dołożyli wszelkich starań, aby pobyt w obiektach był bezpieczny. Tym samym branża chce zachęcić do rezerwowania pobytów w hotelach w Polsce.

– Hotele, które zazwyczaj tętnią życiem, przeżywają teraz trudne chwile – mówi cytowany w komunikacie sekretarz generalny IGHP Marcin Mączyński. – Bez gości tracą tożsamość. Ta sytuacja wywołuje w nas wszystkich wiele emocji. Hotelarze z całego serca pragną powrotu gości i to jest główny przekaz naszej kampanii. Drugim ważnym aspektem, jest bezpieczeństwo i higiena w hotelach, a także troska o zdrowie zarówno naszych gości, jak i obsługi.

Reklama
Reklama

ZOBACZ TAKŻE: IGHP: Hotele się zamykają, wylała się fala zwolnień

Pomysłodawcą kampanii jest Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl. – Choć sytuacja, w jakiej znalazła się branża hotelarska, jest dramatyczna, to jednocześnie hotelarze z całego kraju pokazują, że ich praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja wyrażona w empatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci do niesienia pomocy. Symboliczne gesty wsparcia w postaci serc z zapalonych świateł pokoi na budynkach hoteli, zapewnianie posiłków i noclegów pracownikom medycznym, przekazywanie środków czystości dla szpitali pokazują, że gościnność jest wpisana w nasze DNA. Za to kocham hotelarstwo. Chcieliśmy dać wyraz tej pasji w kampanii – mówi Weber.

Akcja została opatrzona hasłem z hasztagiem #WypocznijBezpiecznie. Jej twórcy liczą, że będzie często pojawiał się we wpisach hoteli i ich gości w mediach społecznościowych.

Z myślą o hotelarzach i gościach IGHP uruchomiła również zakładkę na swojej stronie internetowej, gdzie przejrzyście prezentuje najważniejsze informacje o zasadach bezpiecznego pobytu w hotelach.

WARTO: Hotelarze rozczarowani blokowaniem przez rząd restauracji

„W trakcie kilkutygodniowej przerwy w działalności hotele wdrażały wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Zdrowia, przygotowując się do powtórnego przyjęcia gości. Przestrzeganie dodatkowych zasad sanitarnych sprawia, że pobyt w hotelu będzie wyglądał nieco inaczej niż kiedyś. Nie zostały jeszcze zniesione wszystkie obostrzenia rządowe, co oznacza, że do odwołania nie działają np. baseny, place zabaw, nie można skorzystać z sal konferencyjnych. Wychodząc naprzeciw sytuacji, niektóre obiekty proponują gościom nowe atrakcje, np. na świeżym powietrzu, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa”.

Reklama
Reklama

IGHP przypomina, że od 18 maja będzie można ponownie korzystać z restauracji hotelowych, choć przestrzegając nowych wytycznych. Będą one obowiązywać zarówno gości, jak i personel restauracji.

Według szacunków IGHP w maju, po zniesieniu części ograniczeń, otworzyło się tylko 10 procent hoteli. „Wiele wskazuje, że w kolejnych tygodniach, po zniesieniu restrykcji dotyczących restauracji, liczba ta będzie rosła, ale do powrotu sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. W jej szybszym pokonaniu Izba chce wspierać hotelarzy poprzez różnorodne działania, wśród których jest kampania zachęcająca gości do odwiedzania obiektów”.

Banery z hasłem „Tęsknimy za wami. Hotelarze z całej Polski” mają się pojawić na 300 bilbordach i przystankach komunikacji miejskiej w całym kraju. Symbolem akcji jest rysunek białej poduszki z namalowanym odręcznie czerwonym sercem.

CZYTAJ TEŻ: Goście wracają powoli, hotele też jeszcze czekają z otwarciem

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Fałszywe opinie o hotelach pod lupą Brukseli. Kodeks sprawi, że będą uczciwe?
Hotele
Wakacyjne rezerwacje w hotelach w górę. Podlasie największym wygranym sezonu
Hotele
Hotelarze rozczarowani wakacjami. „Jeden udany weekend to za mało”
Hotele
Hotelarze pozytywnie oceniają lipiec, mimo że był słabszy od zeszłorocznego
Reklama
Reklama