Reklama

Gość hotelowy kontra pandemia

Z jednej strony nie chcą dezynfekować rąk w recepcji, nosić maseczek czy wypełniać oświadczeń, żartują z pseudopandemii. Z drugiej, przeciwnie – żądają dezynfekowania kluczy i zakładają maseczki nawet psom – platforma Noclegi.pl odnotowuje typowe i anegdotyczne sytuacje z udziałem gości hotelowych.

Publikacja: 28.09.2020 09:34

Gość hotelowy kontra pandemia

Foto: Fot. Noclegi.pl

Jak piszą Noclegi.pl w komunikacie prasowym, hotelarze dwoją się i troją, żeby zwiększyć ruch i zapewnić bezpieczeństwo gościom. – Wprowadzają specjalne regulaminy, zapewniają w pokojach zestawy składające się z masek, płynu do dezynfekcji i jednorazowych rękawiczek, stawiają płyn do dezynfekcji rąk przy drzwiach, foliują piloty do telewizorów – opowiada Natalia Jaworska z Noclegi.pl. – Częstą praktyką jest też wyznaczanie osobnych ciągów komunikacyjnych dla wchodzących i wychodzących, tak by nie krzyżowały się drogi gości, oraz oznaczenia na podłodze określające bezpieczny dystans – wymienia.

CZYTAJ TEŻ: Hotelarzu, wystaw nocleg na aukcji

Często już z recepcji gość może wziąć bezpłatną maseczkę, tyle tylko że – jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Noclegi.pl wśród hotelarzy – turyści często wcale nie zamierzają maseczek zakładać.

– Jak zgłosili ankietowani zdarza im się słyszeć od gości, że żadnej pandemii nie ma. Są też żarty z procedur bezpieczeństwa – mówi Jaworska.

Prawie 80 procent ankietowanych potwierdziło, że trudne rozmowy związane z prośbą o dostosowanie się do wymogów reżimu sanitarnego zdarzają się w obiektach kilka razy w tygodniu.

Reklama
Reklama

Goście buntują się i nie chcą zastosować do regulaminu. Najczęściej chodzi o zakładanie maseczki i dezynfekowanie rąk podczas meldowania się w obiekcie. Ale nie tylko. Na czas pandemii wiele hoteli zrezygnowało z formuły szwedzkiego stołu w czasie posiłków, zastępując ją obsługą kelnerską. Oznacza to między innymi, że nie można samemu skorzystać z ekspresu do kawy i trzeba na nią chwilę poczekać. To jedna z najczęściej zgłaszanych skarg na obiekty w czasie pandemii – czytamy w komunikacie.

– Ignorowanie regulaminów i bagatelizowanie zagrożeń to jedna strona medalu. Z drugiej strony mamy gości, którzy potrzebują więcej zabiegów, by poczuć się bezpiecznie – podkreśla cytowana w komunikacie ekspertka Noclegi.pl. – Zdarza się, że goście, zanim odbiorą klucze lub karty do pokoju, proszą aby personel recepcji najpierw je zdezynfekował w ich obecności.

Jak wynika z ankiety dość często goście rezygnują ze sprzątania pokojów w trakcie pobytu, uzasadniając, że sprzątaczki będą dotykały ich rzeczy, i mogą zostawić wirus. Zdarzyło się też żądanie, aby sprzątano w specjalnych kombinezonach.

– Goście potrafią nas też zupełnie zaskoczyć – mówi Robert Ziółek, prezes sieci apartamentów Polskie Centrum Deweloperskie z Warszawy. – W jednym z naszych obiektów pojawiła pani z jamnikiem w specjalnej przeciwwirusowej maseczce – zdradza.

Sposobem Polaków na uniknięcie konieczności stosowania się do restrykcyjnych regulaminów wydaje się wypoczynek z dala od innych ludzi. Utrzymuje się popularność apartamentów i domków, co znalazło odbicie w cenach. Średnia cena za dobę w apartamencie wzrosła rok do roku z 74 złotych do 85 złotych za osobę.

Jak piszą Noclegi.pl w komunikacie prasowym, hotelarze dwoją się i troją, żeby zwiększyć ruch i zapewnić bezpieczeństwo gościom. – Wprowadzają specjalne regulaminy, zapewniają w pokojach zestawy składające się z masek, płynu do dezynfekcji i jednorazowych rękawiczek, stawiają płyn do dezynfekcji rąk przy drzwiach, foliują piloty do telewizorów – opowiada Natalia Jaworska z Noclegi.pl. – Częstą praktyką jest też wyznaczanie osobnych ciągów komunikacyjnych dla wchodzących i wychodzących, tak by nie krzyżowały się drogi gości, oraz oznaczenia na podłodze określające bezpieczny dystans – wymienia.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze zadowoleni z wyników czerwca. Było lepiej niż w zeszłym roku
Hotele
Airbnb i Majorka przeciwko szarej strefie w turystyce. Znikną nielegalne noclegi
Hotele
Wakacje 2025. Polska droższa od Teneryfy, ale Zakopane zaskakuje konkurencyjnymi cenami
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Hotele
Wyjaśniło się, czy hotele na Teneryfie będą strajkować. Pracownicy żądali podwyżek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama