Pod marką Smotel mają kryć się niewielkie hotele i obiekty noclegowe - informuje grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages. Pomysłodawcą jest Grecka Konfederacja Turystycznych Obiektów Noclegowych (SETKE), która wcześniej opracowała inne projekty, takie jak „koszyk śniadaniowy” i „nowe wrażenia wakacyjne” mające poprawić ofertę turystyczną Grecji poprzez poprawianie usług hotelowych.
Czytaj więcej
Choć liczba turystów w Grecji w 2021 roku była mniejsza o ponad połowę niż przed covidem, to wydawali oni więcej, dzięki czemu przychody spadły mniej. Do tego goście wyjechali z hoteli o wiele bardziej zadowoleni.
SETKE wyjaśnia, że do programu Smotel będą mogły przystąpić obiekty noclegowe niezależnie od kategorii i wielkości, warunkiem jest świadczenie wysokiej jakości usług, oferowanie dodatkowych udogodnień, jak chociażby wspomnianego „koszyka śniadaniowego” - mowa o wykorzystaniu produktów typowo greckich, od dostawców lokalnych, a przede wszystkim stawianie na gościnność.
Prezes SETKE Panagiotis Tokouzis podkreśla, że szczególnie po pandemii bardzo ważne jest zadbanie o unikatowość oferty i dobrą jakość, bo ludzie będą chcieli podróżować i to w różnorodny sposób, będą też poszukiwać autentyczności. Ambicją stowarzyszenia jest, by nowy model gościnności był promowany nie tylko lokalnie, ale też za granicą.