Wskaźniki frekwencji w wielu hotelach osiągnęły w czerwcu satysfakcjonujące poziomy - pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, powołując się na wyniki najnowszej ankiety.
Wzrosła grupa hoteli z obłożeniem przekraczającym 50 procent i jednocześnie zmalała ta z frekwencją poniżej 30 procent. Nadal, tak jak w poprzednich trzech miesiącach, wyniki hoteli miejskich (biznesowych) były lepsze niż pozamiejskich (wypoczynkowych), choć różnica nie była już tak wyraźna. Niecałe 3 procent hoteli uczestniczących w ankiecie nie przekroczyło frekwencji 30 procent (w maju było to 9 procent), a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 procent uzyskało 83 procent hoteli (w kwietniu było to 75 procent), w tym 47 procent obiektów uzyskało obłożenie powyżej 70 procent.
86 procent hoteli miejskich odnotowało frekwencję powyżej 50 procent, a tylko 3 procent nie przekroczyło obłożenia 30-procentowego. W grupie hoteli pozamiejskich 74 procent obiektów osiągnęło frekwencję powyżej 50 procent i tylko 2 procent zanotowało obłożenie poniżej 30 procent.
W podziale na obiekty obsługujące gości z segmentów biznesowego i wypoczynkowego 88 procent hoteli biznesowych odnotowało wyniki powyżej 50 procent, zaś frekwencji 30 procent nie osiągnęło tylko 3 procent hoteli. Z kolei 74 procent obiektów wypoczynkowych miało frekwencję powyżej 50 procent, a 4 procent uzyskało obłożenie poniżej 30 procent.
W długi weekend czerwcowy (16-19 czerwca) tylko 7 procent hoteli uzyskało obłożenie poniżej 30 procent, natomiast frekwencję powyżej 50 procent odnotowało 80 procent obiektów, w tym prawie połowa powyżej 80 procent.