Maj był kolejnym miesiącem poprawy wyników, a także najlepszym miesiącem w tym roku - wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Wskaźniki frekwencji w wielu hotelach osiągnęły satysfakcjonujące poziomy. Tak jak w marcu i kwietniu wyniki hoteli miejskich (biznesowych) były wyraźnie lepsze od wyników obiektów pozamiejskich (wypoczynkowych).
Już tylko 9 procent całej grupy hoteli uczestniczących w ankiecie nie przekroczyło 30 procent frekwencji (w kwietniu było to 18 procent), a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 procent uzyskało ponad trzy czwarte hoteli (w kwietniu połowa), w tym 24 procent obiektów zanotowało obłożenie powyżej 70 procent.
Prawie 85 procent hoteli miejskich zanotowało frekwencję powyżej 50 procent, a tylko 8 procent obiektów nie przekroczyło 30 procent. W hotelach pozamiejskich połowa obiektów zanotowała frekwencję powyżej 50 procent, a 7 procent obiektów poniżej 30 procent.
Tak jak w kwietniu różnice były jeszcze wyraźniejsze w podziale na obiekty obsługujące gości biznesowych i urlopowiczów. 87 procent hoteli biznesowych zanotowało powyżej 50-procentową frekwencję. Z kolei 30-procentowej frekwencji nie osiągnęło tylko 2 procent hoteli.
58 procent obiektów wypoczynkowych miało obłożenie powyżej 50 procent, a 16 procent poniżej 30 procent.