W listopadzie 13 procent hoteli zanotowało frekwencję poniżej 30 procent, natomiast nieco ponad połowa obiektów (55 procent, to o 20 punktów procentowych mniej niż w październiku) miała obłożenie powyżej 50 procent, w tym 22 procent powyżej 70 procent (16 pp. mniej niż październiku) - pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w podsumowaniu najnowszej ankiety.
59 procent hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 21 procent powyżej 70 procenty. To wyniki słabsze od październikowych o około 20 pp. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 7 procent hoteli.
Obiekty wypoczynkowe uzyskały wskaźniki słabsze niż w październiku, z wyraźnie zwiększonym udziałem hoteli „środka” - tylko 28 procent zapełniło się w więcej niż połowie, 12 procent w mniej niż jednej trzeciej. Najliczniejszą grupę stanowiły hotele z obłożeniem 30-50 procent, z udziałem 60-procentowym (20 pp. więcej niż miesiąc temu).
Tegoroczny listopad lepszy od ubiegłorocznego
Wskaźniki obłożenia były wyższe od uzyskanych rok temu. W połowie ankietowanych hoteli frekwencja wzrosła w stosunku do listopada ubiegłego roku - 26 procent obiektów zanotowało wzrost do 5 pp. 38 procent hoteli pogorszyło obłożenie w stosunku do listopada ubiegłego roku, w tym 21 procent obiektów uzyskało frekwencję niższą do 5 pp. 12 procent hoteli miało wyniki na tych samych poziomach jak w zeszłym roku.
W listopadzie odwróciła się tendencja ostatnich miesięcy i tym razem hotele biznesowe wypadły słabiej od wypoczynkowych. 43 procent hoteli biznesowych poprawiło wskaźnik obłożenia w stosunku do listopada ubiegłego roku, z najwyższym udziałem 22 procent w grupie do 5 pp. 38 procent hoteli zanotowało obniżenie obłożenia, w tym 19 procent stanowiła grupa z frekwencją niższą do 5 pp.