Znikają marki AccorInvest i Orbis, zastąpi je Essendi. Dlaczego?

AccorInvest zmienia nazwę na Essendi. „To symboliczny moment w transformacji, którą grupa rozpoczęła w 2020 roku, by wzmocnić swoją pozycję jako lidera odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie”.

Publikacja: 29.04.2025 13:50

Nową nazwę i logo zaprezentowano publicznie podczas wydarzenia zorganizowanego w Paryżu, a transmito

Nową nazwę i logo zaprezentowano publicznie podczas wydarzenia zorganizowanego w Paryżu, a transmitowanego bezpośrednio w Londynie, Monachium i Warszawie

Foto: Essendi

Francuska firma hotelarska AccorInvest ogłosiła wczoraj z dużą pompą w Paryżu zmianę nazwy na Essendi. Jednocześnie transmitowała wydarzenia bezpośrednio w Londynie, Monachium i Warszawie.

„Od 2020 roku Essendi realizuje ambitną transformację, której celem jest umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania. Fundamentem jest długoterminowa wizja, w której wskaźniki pozafinansowe (ESG) stanowią kluczową przewagę konkurencyjną, a pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko nierozerwalnie łączy się z sukcesem ekonomicznym” - czytamy w komunikacie firmy.

W ramach transformacji i ujednolicenia tożsamości całej grupy, Orbis S.A., którego właścicielem jest AccorInvest, również zmieni swoją nazwę na Essendi.

Prace nad nową marką trwały dwa lata. Ostatecznie zdecydowano się na nowe słowo, które zawiera na początku łacińskie „esse”, czyli czasownik być. Jak ten wybór tłumaczy firma? Według niej, Essendi to nazwa, która oddaje jej tożsamość, "nawiązując do łacińskich korzeni, podkreśla europejskie pochodzenie" AccorInvestu. Jest prosta, lekka i uniwersalna – łatwa do wymówienia i zapamiętania w różnych językach. Jej harmonijna forma odzwierciedla równowagę "hybrydowego modelu firmy - inwestora i zarządcy hoteli". "A przy tym brzmi nowocześnie i pozytywnie – końcowe i przywodzi na myśl otwartość, uśmiech i spojrzenie skierowane w przyszłość”.

Essendi - transformacja napędzana zrównoważonym rozwojem

Jak wyjaśnia Essendi, od 2020 roku firma koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie – w segmencie ekonomicznym i midscale – optymalizując portfel hoteli poprzez „przejęcia, renowacje, sprzedaże i zamiany”. Na koniec 2024 roku jego wartość została oszacowana na 7,8 miliarda euro.

W połączeniu z modelem biznesowym – integrującym efektywność operacyjną i zarządzanie nieruchomościami – ta strategia przyniosła w 2024 roku rekordowe wyniki: 4 miliardy euro przychodów (+3,1 procent, porównując rok do roku) i EBITDA na poziomie 656 milionów euro (+6,1 procent, rok do roku). Równolegle Essendi zmniejszyło zadłużenie i zróżnicowało źródła finansowania, m.in. poprzez wypuszczenie obligacji w 2024 roku.

Jak deklaruje hotelarz, czuje się on zobowiązany do dbania o zrównoważony rozwój i promowanie go w branży hotelarskiej. Planuje więc redukcję emisji dwutlenku węgla o 50 procent do 2030 roku, osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, a do 2026 roku osiągnięcia przez wszystkie jego hotele certyfikatu Green Key, a przez 80 procent z nich także certyfikatu BREEAM in Use.

Nowa tożsamość Essendi i jego wizja hotelarstwa

Jak dalej czytamy w komunikacie, Essendi „wprowadza wyrazistą tożsamość”. Mają ją wyróżniać takie cechy jak ambicja, która będzie się wyrażać promowaniem „pozytywnego hotelarstwa” („dla Essendi hotele to tętniące życiem przestrzenie, które inspirują, integrują ludzi i mają pozytywny wpływ na swoje otoczenie), „misja”, która ma „uwalniać potencjał każdego miejsca” („odkrywanie możliwości każdego obiektu, by tworzyć wartość dla ludzi, wspólnot i inwestorów”) i „wartości inspirowane hotelarskim DNA grupy”. Do tych ostatnich należą „troska o pracowników, gości, partnerów i lokalne społeczności, a także o obiekty” (ang. care), odwaga (ang. dare) wprowadzania innowacji, sięgania po niestandardowe rozwiązania i odpowiedzialnego działania („pracownicy są zachęcani do podejmowania wyzwań, przekształcania przestrzeni i współtworzenia hotelarstwa przyszłości, które niesie trwały, pozytywny wpływ”) i rozwój pracowników (ang. empower, „grupa docenia indywidualny wkład każdego w sukces organizacji, ochronę środowiska i tworzenie wspólnej wartości”).

„Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową. Patrzymy jednak na to szerzej niż tylko przez pryzmat liczb. Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie kreować kierunek zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś silna, elastyczna i odpowiedzialna grupa, z determinacją podążająca ścieżką dalszego rozwoju i promująca ideę pozytywnego hotelarstwa w Europie – deklaruje prezes Essendi Gilles Clavié, cytowany w informacji prasowej.

Essendi dysponuje 576 hoteli z 20 tysiącami pracowników w 24 krajach, działających pod znanymi markami, jak ibis, Novotel czy Mercure.

Francuska firma hotelarska AccorInvest ogłosiła wczoraj z dużą pompą w Paryżu zmianę nazwy na Essendi. Jednocześnie transmitowała wydarzenia bezpośrednio w Londynie, Monachium i Warszawie.

„Od 2020 roku Essendi realizuje ambitną transformację, której celem jest umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania. Fundamentem jest długoterminowa wizja, w której wskaźniki pozafinansowe (ESG) stanowią kluczową przewagę konkurencyjną, a pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko nierozerwalnie łączy się z sukcesem ekonomicznym” - czytamy w komunikacie firmy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Po słabym marcu hotelarze liczą na odbicie w Wielkanoc i majówkę
Hotele
Strajk w hotelach na Teneryfie coraz pewniejszy. Pracownicy odrzucili podwyżki
Hotele
Nowe prawa i obowiązki hotelarzy i ich gości w Grecji. Co się zmieniło?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Hotele
Pracownicy hoteli na Wyspach Kanaryjskich zapowiedzieli strajk. Trwają negocjacje