Reklama
Rozwiń
Reklama

Biden: Wzmocnimy prawa pasażerów linii lotniczych

Linie lotnicze będą musiały wypłacić odszkodowanie pasażerom za opóźnienie w dostarczeniu bagażu i od razu zwrócić pieniądze za niewykorzystane świadczenia dodatkowe – przewiduje w nowych przepisach amerykański Departament Transportu.

Publikacja: 15.07.2021 09:26

Biden: Wzmocnimy prawa pasażerów linii lotniczych

Foto: Fot. Bloomberg

Amerykański Departament Stanu przedstawił propozycję ochrony pasażerów linii lotniczych. Została ona ogłoszona krótko po tym, jak prezydent Joe Biden podpisał rozporządzenie dotyczące zachowania konkurencyjności w Stanach Zjednoczonych. Pojawiło się tam kilka wytycznych dla rządu federalnego, które dotyczą ochrony klientów linii lotniczych – pisze amerykański portal branży turystycznej Travel Weekly.

Zgodnie z propozycją, przewoźnicy musieliby wypłacić odszkodowanie za opóźnienie w dostarczeniu bagażu, jeżeli wyniosłoby ono ponad 12 godzin w wypadku lotów krajowych i ponad 25 godzin – zagranicznych. Obecnie klienci mogą je dostać tylko wtedy, kiedy ich walizki całkowicie przepadną.

Departament Transportu pisze też, że linie automatycznie powinny zwracać pieniądze za świadczenia dodatkowe, które nie zostały zrealizowane. Za przykład podaje sytuację, kiedy klient wykupi dostęp do systemu rozrywki pokładowej, ale nie może z niego skorzystać, ponieważ doszło do jego awarii. Obecne przepisy również nakładają taki obowiązek, ale tylko, gdy rejs został odwołany lub doszło do overbookingu (sprzedano więcej miejsc niż jest miejsc w samolocie).

We wspomnianym rozporządzeniu Biden apeluje do Departamentu Turystyki, by podjął też inne kroki dla poprawy praw podróżnych. Chodzi na przykład o lepszy dostęp do informacji o ofercie, by klienci mieli większy wybór i świadomość, że mogą skorzystać z usług także mniej znanych przewoźników.

Kolejna propozycja prezydenta mówi o tym, żeby zmusić linie lotnicze i agentów sprzedających bilety do informowania klientów już na etapie zakupu o dodatkowych kosztach, np. przewozu bagażu, czy rezygnacji.

Reklama
Reklama

W ciągu 45 dni Departament Stanu ma też przedstawić raport z wyciągania konsekwencji wobec przewoźników, którzy nie zwrócili klientom pieniędzy za loty odwołane z powodu pandemii.

Przedstawiciele branży lotniczej z zadowoleniem przyjęli nowe rozporządzenie, choć pojawiły się też głosy, że konkurencyjność na rynku jest zachowana. W 2019 roku średnio na każdej trasie krajowej o klienta konkurowało ze sobą 3,46 firmy, dla porównania w 2000 roku wskaźnik ten wynosił 3,33. Tylko w tym roku w Stanach Zjednoczonych powstały dwie tanie linie lotnicze – Avelo i Breeze.

Amerykański Departament Stanu przedstawił propozycję ochrony pasażerów linii lotniczych. Została ona ogłoszona krótko po tym, jak prezydent Joe Biden podpisał rozporządzenie dotyczące zachowania konkurencyjności w Stanach Zjednoczonych. Pojawiło się tam kilka wytycznych dla rządu federalnego, które dotyczą ochrony klientów linii lotniczych – pisze amerykański portal branży turystycznej Travel Weekly.

Zgodnie z propozycją, przewoźnicy musieliby wypłacić odszkodowanie za opóźnienie w dostarczeniu bagażu, jeżeli wyniosłoby ono ponad 12 godzin w wypadku lotów krajowych i ponad 25 godzin – zagranicznych. Obecnie klienci mogą je dostać tylko wtedy, kiedy ich walizki całkowicie przepadną.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Emirates wyposażą swoją flotę w Starlinki. Internet podczas lotu będzie za darmo
Linie Lotnicze
Prezes UOKiK-u stawia zarzuty LOT-owi. Chodzi o uszkodzony lub opóźniony bagaż
Linie Lotnicze
LOT dodaje kolejne miasto do siatki połączeń ze Stanami Zjednoczonymi
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Linie Lotnicze
Ryanair: Koniec papierowych kart pokładowych. Teraz latanie tylko z kodem QR
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama