Problem braku zabezpieczeń linii lotniczych na wypadek ich bankructwa powrócił tuż przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. W kolejnej kadencji tego ciała zapadać będą bowiem decyzje determinujące przyszłość sektora turystyki i lotnictwa.
Europejskie Centrum Konsumenckie zapytało niemieckich konsumentów o ich oczekiwania wobec linii lotniczych w kwestii ochrony klientów. Okazuje się, że większość, bo 56 procent, chce, by przewoźnicy musieli zabezpieczać się na wypadek ogłoszenia niewypłacalności. Dotychczasowe doświadczenia pokazują bowiem, że jeśli do takiej sytuacji dochodzi, pieniądze za bilety zazwyczaj przepadają.
Czytaj więcej
W ciągu dwóch lat upadło już w Europie 36 linii lotniczych. Jej klienci tracą pieniądze, bo Unia Europejska nie zadbała, żeby byli chronieni - unijni touroperatorzy ponownie podnoszą problem
Kiedy linia lotnicza bankrutuje, pasażerowie zostają bez pieniędzy
W ciągu ostatniej dekady w Unii Europejskiej zbankrutowało co najmniej 15 linii lotniczych, a pasażerowie stracili z tego tytułu średnio 430 euro na osobę. Sytuacja jest szczególnie trudna dla ludzi, którzy są akurat na wyjeździe i nagle okazuje się, że nie mają jak wrócić do domów. By przylecieć z powrotem, muszą kupić kolejny bilet u innego przewoźnika, a czasem też zapłacić za dodatkowy nocleg.
Ankietowani, którzy opowiadają się za wprowadzeniem dodatkowych zabezpieczeń, są skłonni nawet nieco więcej za taką ochronę zapłacić. 31 procent badanych odrzuca jednak ten pomysł.