Zgodnie z nowym protokołem, który obowiązuje od poniedziałku, serwis pokładowy (serwowanie posiłków i napojów, indywidualna obsługa pasażerów) na wszystkich trasach średnio- i długodystansowych obsługiwanych przez Korean Air kończy się 40 minut przed lądowaniem - informuje portal koreajoongangdaily.joins.com, powołując się na komunikat przewoźnika.
To aż o 20 minut wcześniej niż przed zmianą, kiedy koreańskie linie lotnicze świadczyły usługi pokładowe aż do momentu rozpoczęcia przygotowań do lądowania, kiedy samolot zaczynał już obniżać lot.
To odpowiedź na wezwanie koreańskiego Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury i Transportu do zaostrzenia standardów bezpieczeństwa w lotnictwie pasażerskim w związku z serią incydentów związanych z turbulencjami.
Czytaj więcej
Od 1 do 72 euro od osoby wynosi dopłata środowiskowa, którą właśnie wprowadziła Lufthansa. Jej wysokość zależy od trasy lotu i taryfy i jest doliczana do biletów za loty rozpoczynające się 1 stycznia 2025 roku.
Korean Air twierdzi, że dodatkowy czas pozwoli personelowi pokładowemu skoncentrować się na przygotowaniach do lądowania. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) to właśnie na tym etapie lotu zdarza się większość, bo około 53 procent, wypadków lotniczych.