W lutym 2022 roku na trasach obsługiwanych przez Wizz Aira, Ryanaira, LOT i Lufthansę odnotowano 96,8 tysiąca pasażerów, czyli o 93,6 więcej ( wzrost o 2933,2 procent) niż w lutym zeszłego roku. Najchętniej podróżowali oni trasach do Dortmundu (13,5 tys. podróżnych), Londynu-Stansted (9,4 tys.), Londynu-Luton (7,2 tys.), Kolonii-Bonn (6,2 tys.) i Eindhoven (5 tys.).

Czytaj więcej

Sankcje wojenne wydłużą podróż z Europy do Azji nawet o cztery godziny

W samolotach czarterowych poleciało 44,4 tysiąca pasażerów. To wynik o 33,7 tys. lepszy (plus 318,2 procent) od tego osiągniętego w 2021 roku.

Turyści najczęściej wybierali jako cel podróży Hurghadę (9,4 tys. pasażerów), Marsa Alam (8,8 tys.), Antalyę (3,7 tys.), Puerto Plata (2,2 tys.) i Punta Cana (2,2 tys.). W lutym odnotowano 1884 startów i lądowań samolotów, tj. o 1 187 więcej (170,3 procent) niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

W pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku w Katowice Airport obsłużono 282 307 pasażerów, czyli o 243 193 więcej (plus 621,7 procent) niż w zeszłym roku. Od początku stycznia do końca lutego odnotowano 3 879 startów i lądowań samolotów, czyli o 2 268 więcej (o 140,8 procent więcej) niż w tym samym okresie w 2021 roku.

- Liczba pasażerów obsłużonych w Pyrzowicach od początku roku jest o 10 procent wyższa niż prognozowaliśmy dla tego okresu – mówi prezes GTL, firmy zarządzającej katowickim lotniskiem, Artur Tomasik, cytowany w komunikacie lotniska. - Na szczęście rynek przewozów lotniczych nie załamał się pod wpływem piątej fali koronawirusa. Najbliższe tygodnie pokażą, czy i w jakiej skali rosyjska napaść zbrojna na Ukrainę będzie miała wpływ na sytuację w branży lotniczej. W tym momencie nie zmieniamy naszych prognoz i nadal przewidujemy, że w 2022 roku odprawimy od 3,8 do 4 milionów pasażerów.