ECTAA do Brukseli: Chrońcie branżę turystyczną przed koronawirusem

Wzywamy do pilnego podjęcia działań, mających ochronić zdrowie podróżnych i pracowników branży turystycznej, w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania Covid-19.

Publikacja: 02.03.2020 22:24

ECTAA do Brukseli: Chrońcie branżę turystyczną przed koronawirusem

Foto: Fot. AFP

Tej treści apel wystosowała dzisiaj do Komisji Europejskiej Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA).

W komunikacie organizacja ocenia, że nowy koronawirus ma i będzie miał niszczący wpływ na turystykę i całą branżę. W związku z tym wzywa Komisję Europejską do powołania grupy roboczej z udziałem przedstawicieli branży turystycznej w sprawie wirusa Covid-19. „Grupa ta, łącząca doświadczenie ekspertów z różnych dziedzin, w tym także przedstawicieli krajowych resortów zdrowia i przedstawicieli WHO, powinna przyjąć holistyczne podejście do problemu, opracować scenariusze rozwoju wypadków, przygotować wachlarz środków pomocowych dla firm z branży turystycznej najmocniej dotkniętych tą sytuacją, oraz stworzyć warunki dla szybkiej poprawy kondycji branży” – czytamy w komunikacie.

– W tym trudnym momencie najważniejsze jest wsparcie udzielane międzynarodowym i europejskim instytucjom naukowym, oraz ścisła współpraca ze społecznościami i krajami dotkniętymi tym kryzysem zdrowotnym – mówi cytowany w komunikacie prezes ECTAA i zarazem prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski. – Jednak należy również pamiętać, że nakładanie ograniczeń na podróżowanie, wykraczających poza zakres konieczny dla kontroli rozprzestrzeniania się wirusa, może skutkować niepotrzebnymi ograniczeniami podróży międzynarodowych.

W komunikacie dodano, że biorąc pod uwagę globalny zasięg problemu, nieprzewidywalną ekspansję wirusa i ilość podróży w samej Europie, ECTAA wzywa władze na wszystkich szczeblach do współpracy między sobą i z branżą turystyczną. Chodzi o zminimalizowanie szkód i strat turystyki i rynku przewozów pasażerskich.

– Nasi klienci właśnie rezerwują wyjazdy wakacyjne, ale wielu z nich może się wstrzymać z decyzjami do czasu wyklarowania się sytuacji, co dla firm działających w branży turystycznej stwarza dodatkowe problemy. Klienci mogą polegać na profesjonalnych firmach turystycznych i oczekują od nich rzetelnych porad i informacji. Biura podróży od zawsze na pierwszym miejscu stawiały dobro i najlepszy interes swoich klientów, aktywnie pomagając im realizować plany związane z podróżami w nadchodzących miesiącach i latach, mimo przejściowych niekorzystnych warunków panujących w niektórych częściach świata – wyjaśnia Niewiadomski.

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej zrzesza krajowe stowarzyszenia agentów turystycznych i tour-operatorów z 30 krajów Europy, w tym 27 z państw członkowskich Unii Europejskiej i reprezentuje około 70 tys. podmiotów. ECTAA ma także czterech członków spoza Europy: z Izraela, Malezji, Maroka i Tunezji.

Tej treści apel wystosowała dzisiaj do Komisji Europejskiej Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA).

W komunikacie organizacja ocenia, że nowy koronawirus ma i będzie miał niszczący wpływ na turystykę i całą branżę. W związku z tym wzywa Komisję Europejską do powołania grupy roboczej z udziałem przedstawicieli branży turystycznej w sprawie wirusa Covid-19. „Grupa ta, łącząca doświadczenie ekspertów z różnych dziedzin, w tym także przedstawicieli krajowych resortów zdrowia i przedstawicieli WHO, powinna przyjąć holistyczne podejście do problemu, opracować scenariusze rozwoju wypadków, przygotować wachlarz środków pomocowych dla firm z branży turystycznej najmocniej dotkniętych tą sytuacją, oraz stworzyć warunki dla szybkiej poprawy kondycji branży” – czytamy w komunikacie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie